Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17101 til 17120 af 29788
-
11-13????
ForumindlægHej...Jeg skal op i mat b-niveau på tirsdag... JEg satser på mindst et 11tal, men hvordan kan amn få et 11-13tal???Hvad skal der til???For det er vel ikke nok bare at kunne beviserne... Men hvad hvis man er god til at kæde det sammen, og har et godt overblik??? Vil virkelig gerne have et 11tal, o... -
Påstand, belæg, underliggende belæg. Har jeg forstået?
ForumindlægHej! opgaven lyder at bestemme påstand, belæg og underliggende belæg for sætningen: “Colgate indeholder fluor. Tandlæger anbefaler brug af fluor” påstand: (Du skal bruge Colgate). belæg: Tandlæger anbefaler brug af fluor. underliggende belæg: Colgate indeholder fluor. Har jeg fors... -
hvordan skriver man et essay?
ForumindlægJeg skal skrive et essay hvor jeg skal komme ind på:The setting Lilian Thurgood and he life William and his motives the ending the themes(Historien hedder "The Guilt"jeg har fakstisk aldrig skrevet et essay før men hvad er det lige man skal overholde? -
Høj gnidningskoefficient
ForumindlægEr der nogle der ved om man kan få en gnidningskoefficient på over 1. -
Vektorregning igen
ForumindlægJeg skal bestemme projektionen af vektor a på b, hvor vektor b = 3/2*a+â og |a|=3. Således ser mine beregninger ud:\n\n((a * b) / 3^2)*a = (a * (3/2*a+â) / 9)*a = (3/2*|a|^2+0 / 9)*a = 3/2*9 / 9 = 3/2 * a.\n\nSer dette korrekt ud, og hvad gør jeg med 3/2*a? -
massemadier i SSO
Forumindlægjeg er virkelig stresset og aner ikke hvad jeg stille op med mit emne i SSO'en. Mit emne er massemedier og jeg har to veje jeg kan gå med det.\n1) skrive om forskellen på dækningen af indvandrer kriminalitet og kriminalitet begået af danskere. (og egentlig ikke kun om emnet kriminalitet og al... -
"antal brugere der læser dette indlæg"?
ForumindlægNu er det sket et par gange det sidste stykke tid, at jeg, efter at have besvaret et indlæg og trykket "svar", til min skræk har opdaget at en anden allerede har besvaret indlægget imens jeg skrev mit svar, eller at det modsatte er sket, nemlig at jeg har besvaret et indlæg, hvorefter d... -
SOS
ForumindlægHej folkens.\n\njeg sidder her kl. 23.00 og har problemer med at oversætte nogle sætninger fra dansk til tysk.\n\nEr der nogen der kan hjælpe mig?\n\nJeg skal aflevere det i morgen :-(( -
Har brug for hjælp
ForumindlægJeg har lavet en Engelsk stil og ville sprøger om nogle gad og rette den evt skrive nogle ting ind så det bliver mere korrekt engelsk -
Medicin
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde nogle råd...\n\n\nJeg har tænkt på at læse medicin og her er bl.a. kemi C, mat B, fysik B nødvendig..\n\nJeg har valgt Kemi på A og Mat A+ og filosofere over at tage biologi på B.\n\nJeg har hørt bl.a. mange sige at det er klogere at tage Kemi på A end biolo... -
finde ligning for plan
ForumindlægA(30;10;5)B(30;30;5)E(40;0;0)F(40;40;0)Jeg skal finde en ligning for den plan (alfa), der indeholder trapezet ABEF.Hvordan gør jeg det? -
Hjælp til 2 ligninger!
ForumindlægHej!Jeg står og har brug for hjælp til disse 2 opgaver:Opgave 1: 2x + 4y = 3 ^ x + y = 1Opgave 2: 2x + 5 På forhånd tak ;) -
Naturgas, elementarreaktioner
ForumindlægJeg er lige kommet hjem fra et foredrag om naturgas og hvordan man omdanner det.Vi havde besøg af en ph.d.-studerende fra DTU, som talte om at omdanne naturgas (90% methan) til methanol, fordi det er lettere at transportere.Men for det første er det svært at omdanne methan til methanol, man får n... -
Inspiration søges!!!!
ForumindlægHeyJeg skal skrive noget om kunstens rolle og mangler lidt inspiration til at komme i gang.Hvis der er nogen derude, som har noget på hjertet, må de meget gerne skrive... -
Massestrøm
ForumindlægJeg har svært ved at hitte ud af b) i følgende link.Idet massestrømmen er massen af vandet pr. tid, mener jeg det er liter/s, idet man skal regne i SI-enheder? Jeg kan forestille mig, at jeg skal bruge vands densitet ved 40 grader C, og derved finde massen, idet m = rho * V, hvor V = 0,001 m^3? D... -
Densitet og idealgasloven
Forumindlæg1) Har densiteten ingen betydning for et stof, når man taler om idealgasloven?2) er der ingen forskel på en kubikmeter af He (g) og en kubikmeter af C17H36 (g)? Burde C17H36 ikke fylde mere? -
Tove Ditlevsen - digt
ForumindlægGodaften, I gæve studi'er.Jeg skal finde og analysere et digt omkring Tove Ditlevsens ungdom, men jeg kan simpelthen ikke finde et (og hvordan kan man også se, om det handler om hendes ungdom) - jeg har søgt i trådene, opgaveforumet, google, men jeg har intet kunne finde.Det ville være herlig... -
linginger (glemmer hvordan)
ForumindlægHej jeg er en af dem, som efter at først at være kommet igang med en ligning, og har opfrisket med hvordan den løses, godt kan finde ud af dem, men så glemmer jeg det igen. Er der ikke nogen som kan give mig nogle eksepmpler på ligninger, og forklare hvordan den løses punkt fra punkt?på forhånd m... -
Gange og dividere i hovedet
Forumindlæghey kom sku lige i tvivl.hvordan ganger og dividere man i hovedet?f.eks.1) 351*432) 544:16håber i vil svare :) -
mellemkrigstid - hurtigt spørgsmål
ForumindlægAf weimar-forfatnings paragraf 48 fremgår det, at " hvis den offentlige sikkerhed og orden bliver truet eller forstyrret, kan rigspræsidenten træffe de nødvendige forholdsregler til at genoprette sikkerhed og orden, om fornødent med anvendelse af væbnet magt. Til dette formål er det ham till...
