Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17241 til 17260 af 18758
  • Højde

    Forumindlæg
    Et kaninbur er bygget op ad en mur, således at burets gavl har form som en retvinklet trekant. I gavlen skal der udskæres en rektangulær åbning som vist på figuren. Rektanglets højde betegnes h, og rektanglets bredde betenges b. Alle må er i dm A) bestem højden af buret, og vis, at rektanglets h...
  • Skovby

    Forumindlæg
    Heej :D Er der nogle der har lavet en opgave ang. skovby i afsætning A . Modtager gerne hjælp :D
  • Korea stadig delt (løsning)

    Forumindlæg
    I dag, 56 år efter koreakrigen, er Korea stadig delt i Nord- og Sydkorea. Har I et bud på hvordan man kan løse dette?
  • hjælp!!!!

    Forumindlæg
    HEj jeg forstår ikke hvad jeg skal tegne graf 1 over. hele opgave sættet er uploadet
  • Regression og vækst

    Forumindlæg
    Sidder lige nu med opgaven: Fordoblingskonstanten for en ekspontiel vækst er 9, og grafen går igennem (17,56). Bestem ved ekspontiel regression regneforskriften for funktionen. Jeg kan ikke rigtigt lure hvordan jeg skal bruge min logfunktion i denne sammenhæng.
  • Lidt hjælp ville være dejligt :)

    Forumindlæg
    Opgave 1: Udregn summen 1+2+3+...+100.Opgave 2: Vis ved induktion, at der for alle naturlige tal n gælderq(n): 1^2 + 2^2 + 3^2 + ... n^2 = 1/6 (n+1)(2n+1).
  • Retskrivning

    Forumindlæg
    Hej! Ville bare spørge om der er nogen der har/kan finde rettearket af retskrivningen Orkanen Sandy - 9 klasse?
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne ligning, (ex - 1)/x = 1 ... er kun nået frem til, ex - 1 - x = 0 (jeg forventer, at x skal være lig med 0 eller meget tæt på 0, men ved ikke hvordan man gør)
  • Annuitetslån

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mat. C hf i morgen. Det er egentlig ikke en del af pensum, men jeg kunne godt tænke mig at få opklaret, hvorfor formlerne for opsparingsannuitet og kapitalfremskrivning sættes lig hinanden, når man skal bevise formlen for annuitetslån?
  • Hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej, jeg har skrevet denne lille tekst og jeg vil gerne høre om der er mange fejl. På forhånd tak!
  • Eksamenssæt stx 2009, A-niveau

    Forumindlæg
    Hej Så er skriftlig biologi også overstået! :) Inden jeg kommer med min egen mening om sættet, vil jeg lige høre hvad jeres mening er?!
  • Odysseen

    Forumindlæg
    hey alle sammen,er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en kort gennemgang af 8, 11, 12 og 21. sang?hvad kan man evt. perspektivere til og nogle der har nogle fif til hvad man kan sige hvis man kommer op i en af dem?
  • Hjælp til Ghost story

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne her Ghost story?
  • Karakterdyk efter niende?

    Forumindlæg
    Er det rigtigt, at ens karakterer, når man starter i gymnasiet, ofte/altid falder i forhold til, hvad man fik i folkeskolen?Hvis ja, har I så ud fra jeres erfaring nogle gode råd til, hvordan man bedst muligt undgår dette? Gerne mange :D
  • Maksimale lodrette afstand mellem to funktion (HF Matematik B, Juni 2014)

    Forumindlæg
    Kære dem som måtte kigge med. Jeg er støt på en forhindring i en opgave, som figurerer i et eksamenssæt fra Juni 2014. Det omhandler opgave 13b for at være mere specifik. Opgaven lyder således: Figur 1 og 2 viser graferne for funktionerne f(x)=x og g(x)=x^3. Funktionen h(x)=x-x^3 og beskriver...
  • lovlig tortur?

    Forumindlæg
    Nu har USAs ledere vedtaget at tortur skal være lovligt. Hvad mener I om det?Jeg synes selv at det er en uhyggelig afvikling. Retten til at være et frit mennske indskrænkes yderligere, når magthaverne må tortere modstanderne.Jeg mener aldrig, at tortur kan være i orden. Udøveren vil være som den,...
  • Tangent - f(x) = og monotoni

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har følgende opgave; En funktion f er bestemt ved f(x) = x^4 – 8x^2 + 1 a) Løs ligningen f(x) = 0 b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3,f(f)) c) Bestem monotoniforholdende for f. a) skal jeg her indsætte 0 på x'est plad...
  • f(x)=b*x^a (bestem a og b-værdi)

    Forumindlæg
    Funktionen f er givet ved f(x)=b*x^a. Bestem tallene a og b, når det oplyses at f(1)=12,og at f(x) falder med 7% når x falder med 4% Har brug for hjælp til at tage hul på denne opgave. Vh. Morten
  • Lidt hjælp med en funktion!

    Forumindlæg
    Dav! Jeg har seriøst problemer med denne opgave: Betragt funktionen: 4x^2-20x/x-3 a/ Gør rede for, at grafen for f har en lodret asymptote, og find ligningen for denne. b/ Gør rede for, at grafen for f har en skrå asymptote, og find ligningen for denne. c/ Bestem fortegnsvariationen for funkt...
  • Hjælp til matematik

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med opgave B i den vedhæftede fil?