Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17241 til 17260 af 18758
-
Højde
ForumindlægEt kaninbur er bygget op ad en mur, således at burets gavl har form som en retvinklet trekant. I gavlen skal der udskæres en rektangulær åbning som vist på figuren. Rektanglets højde betegnes h, og rektanglets bredde betenges b. Alle må er i dm A) bestem højden af buret, og vis, at rektanglets h... -
Skovby
ForumindlægHeej :D Er der nogle der har lavet en opgave ang. skovby i afsætning A . Modtager gerne hjælp :D -
Korea stadig delt (løsning)
ForumindlægI dag, 56 år efter koreakrigen, er Korea stadig delt i Nord- og Sydkorea. Har I et bud på hvordan man kan løse dette? -
hjælp!!!!
ForumindlægHEj jeg forstår ikke hvad jeg skal tegne graf 1 over. hele opgave sættet er uploadet -
Regression og vækst
ForumindlægSidder lige nu med opgaven: Fordoblingskonstanten for en ekspontiel vækst er 9, og grafen går igennem (17,56). Bestem ved ekspontiel regression regneforskriften for funktionen. Jeg kan ikke rigtigt lure hvordan jeg skal bruge min logfunktion i denne sammenhæng. -
Lidt hjælp ville være dejligt :)
ForumindlægOpgave 1: Udregn summen 1+2+3+...+100.Opgave 2: Vis ved induktion, at der for alle naturlige tal n gælderq(n): 1^2 + 2^2 + 3^2 + ... n^2 = 1/6 (n+1)(2n+1). -
Retskrivning
ForumindlægHej! Ville bare spørge om der er nogen der har/kan finde rettearket af retskrivningen Orkanen Sandy - 9 klasse? -
Ligning
ForumindlægHvordan løser man denne ligning, (ex - 1)/x = 1 ... er kun nået frem til, ex - 1 - x = 0 (jeg forventer, at x skal være lig med 0 eller meget tæt på 0, men ved ikke hvordan man gør) -
Annuitetslån
ForumindlægJeg skal op i mat. C hf i morgen. Det er egentlig ikke en del af pensum, men jeg kunne godt tænke mig at få opklaret, hvorfor formlerne for opsparingsannuitet og kapitalfremskrivning sættes lig hinanden, når man skal bevise formlen for annuitetslån? -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, jeg har skrevet denne lille tekst og jeg vil gerne høre om der er mange fejl. På forhånd tak! -
Eksamenssæt stx 2009, A-niveau
ForumindlægHej Så er skriftlig biologi også overstået! :) Inden jeg kommer med min egen mening om sættet, vil jeg lige høre hvad jeres mening er?! -
Odysseen
Forumindlæghey alle sammen,er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en kort gennemgang af 8, 11, 12 og 21. sang?hvad kan man evt. perspektivere til og nogle der har nogle fif til hvad man kan sige hvis man kommer op i en af dem? -
Hjælp til Ghost story
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne her Ghost story? -
Karakterdyk efter niende?
ForumindlægEr det rigtigt, at ens karakterer, når man starter i gymnasiet, ofte/altid falder i forhold til, hvad man fik i folkeskolen?Hvis ja, har I så ud fra jeres erfaring nogle gode råd til, hvordan man bedst muligt undgår dette? Gerne mange :D -
Maksimale lodrette afstand mellem to funktion (HF Matematik B, Juni 2014)
ForumindlægKære dem som måtte kigge med. Jeg er støt på en forhindring i en opgave, som figurerer i et eksamenssæt fra Juni 2014. Det omhandler opgave 13b for at være mere specifik. Opgaven lyder således: Figur 1 og 2 viser graferne for funktionerne f(x)=x og g(x)=x^3. Funktionen h(x)=x-x^3 og beskriver... -
lovlig tortur?
ForumindlægNu har USAs ledere vedtaget at tortur skal være lovligt. Hvad mener I om det?Jeg synes selv at det er en uhyggelig afvikling. Retten til at være et frit mennske indskrænkes yderligere, når magthaverne må tortere modstanderne.Jeg mener aldrig, at tortur kan være i orden. Udøveren vil være som den,... -
Tangent - f(x) = og monotoni
ForumindlægHej alle! Jeg har følgende opgave; En funktion f er bestemt ved f(x) = x^4 – 8x^2 + 1 a) Løs ligningen f(x) = 0 b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3,f(f)) c) Bestem monotoniforholdende for f. a) skal jeg her indsætte 0 på x'est plad... -
f(x)=b*x^a (bestem a og b-værdi)
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=b*x^a. Bestem tallene a og b, når det oplyses at f(1)=12,og at f(x) falder med 7% når x falder med 4% Har brug for hjælp til at tage hul på denne opgave. Vh. Morten -
Lidt hjælp med en funktion!
ForumindlægDav! Jeg har seriøst problemer med denne opgave: Betragt funktionen: 4x^2-20x/x-3 a/ Gør rede for, at grafen for f har en lodret asymptote, og find ligningen for denne. b/ Gør rede for, at grafen for f har en skrå asymptote, og find ligningen for denne. c/ Bestem fortegnsvariationen for funkt... -
Hjælp til matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opgave B i den vedhæftede fil?
