Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17261 til 17280 af 18758
-
2 tangenter på cirkel - 1 punkt
ForumindlægHejsa jeg har fået opgaven: Cirklen: x2 + y2 - 6x - 2y + 6 = 0 Så centrum er (3,1) og radius er 2 spørgsmålet er så: Givet punktet P(0,-1). Bestem en ligning for hver af de to tangenter t1 og t2 til cirklen, der går gennem P. Nogle der kan hjælpe? -
beregn ph i føgende opløsninger
ForumindlægBeregn pH i følgende opløsninger. a) 0,1 mol/L saltsyre b) 0,01 mol/L saltsyre c) 0,001 mol/L saltsyre d) 0,2 mol/L saltsyre e) 0,3 mol/L saltsyre f) 0,5 mol/L saltsyre Jeg har brugt formlen ph= -log[H30+] Har fået de her værdier. a) 1 b) 2 c) 3 d) 0,70 e) 0,52 f) 0,30 Hvordan kan pH vær... -
Monotoniforhold uden hjælpemidler
ForumindlægEr der nogen, der kan besvare: En funktion er givet ved f(x)=x^3-4x^2+4x+5 Bestem monotoniforholdene for f -
f(x)=(4-2x)*e^x
ForumindlægHej sidder fast ved denne bad boy. Nogle der kan hjælpe? :) på forhånd tak :) Mvh -
Die Partei hat immer Recht - hjælp!?
ForumindlægHej! Er der nogle der kan fortælle mig hvad dette digt egentlig handler om? Jeg er så dårlig til sådan noget historie noget i tysk :/ Tak på forhånd! -
Metriske rum og lign.
ForumindlægHej alle! Så er tiden inde til at læse op til min sidste eksamen i vektorrum og metriske rum. Dett første spørgsmål har allerede meldt sig: 1) I forbindelse med Bolzano-Weierstrass sætning for point sets (punktmængder?): "It is apparent from out construction of the intervals [a_n,b_n] that ... -
Logistisk vækst ?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og forbereder mig til matematik A, men er lidt i tvivl om hvad Logistisk vækst er? Håber der er nogen der kan forklare mig det. På forhånd tak. -
Finde strømmen tre gange i et kredsløb
ForumindlægGodaften, jeg har vedhæftet et kredsløb med en sum af resistanser og skal finde strømmen gennem I1, I2 og I3. Ved ikke hvordan jeg skal gribe sitautionen an? Nogen der kan hjælpe -
Livets opstandelse.
ForumindlægHvorfor er mennesket opstået, hvad er vi her for? Hvad er meningen med livet på jorden? Vil gerne hører jeres meninger i min rapport ;) -
Didaktik spørgsmål?
ForumindlægHjælp Beskriv og diskuter hvorfor og hvordan du som lærer kan inddrage og anvende forskning og empiriske undersøgelser i din undervisningstilrettelæggelse? -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d... -
forskel på tangentens hældning og lingning
ForumindlægHej, hvad er det forskellen er mellem tangents hældning og ligning? mvh -
Eksamenssæt mat A STX 2009
ForumindlægHej.. Er der nogen der har besvarelsen til den skriftlige eksamen fra maj 2009 , til mat A ? :) -
matematik - eksponentiel vækst
Forumindlægjeg skal snart til årsprøve i matematik og et af spørgsmålene er jeg lidt i tvivl om: Eksponentiel vækst. Vis hvordan man regner med procentvis stigning og fald. Gør herunder rede for forskellen på absolut og relativ vækst. når man skal vise hvordan man regner med procentvis stigning o... -
Sammenhængen mellem procentiske tilvækster for x og y.
ForumindlægSidder og forbereder mig til matematik mundtlig eksamen. Et af mine spørgsmål lyder på: Du skal undersøge en funktion af typen f ( x)=b⋅xa Hvordan findes a og b , når 2 punkter på grafen kendes? Du skal også fortælle om sammenhængen mellem procentiske tilvækster for x og y. Forstår... -
ligning
Forumindlægen eksp. voks. funktion f er oplyst, at f(4) = 3 og f(6) = 27. bestem forskriften for f? Jeg ved at den skal se sådan her ud. f(x) = ba^x .. ja, men synes slet ikke man kan løse den. b og a er i begge tilfælde ukendte, så vi har 2 ukendte! Den skal kunne løses uden lommeregneren sir' min lære... -
Andengradspolynomium
ForumindlægJeg ved at a fortæller noget om, hvordan parablens "grene" vender, men hvorfor hænger det sådan sammen? Hvad er den matematiske forklaring på, at når a > 0 så "smiler" parablen? -
stamfunktion's graf med tangent
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=(1/2)x+3. Jeg skal bestemme stamfuktionen til f, som har en graf, hvor y=-2 som tangent. Hvordan gør jeg det? -
Valg af videregående uddannelse
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har gået på stx og fik i går mit eksamensbevis, hvilket viste at jeg havde et snit på 5,8 (efter gange med 1,08). Mit spørgsmål er så, hvad kan jeg bruge mit snit til ?? Jeg vil gerne læse til farmaceut, tandlæge eller forsikringsmatematiker, eller noget der er lige så... -
Konservative kræfter
ForumindlægHej Jeg har prøvet at finde en definition på konservative kræfter. Det her fandt jeg herinde: "En konservativ kraft, er defineret ved, at det arbejde kræften udfører kun afhænger af afstanden mellem de to punkter og ikke af vejlængden imellem dem. Eks. Gravitation" Jeg har n...
