Søgning på: respiration formel. Resultater: 17261 til 17280 af 21820
-
Kemi opgave - pH og puffersystemer
ForumindlægHey. Jeg har fået et par opgaver i kemi, og jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre. Er der nogle der kan hjælpe mig og bare forklare hvordan jeg skal gøre, måske give en formel? Opgaven lyder sådan her: salmiakspiritus er NH3 opløst i vand. Til rengøring anvendes 100 ml af en opløsning, der har 8... -
kemi opgaver hjælp det haster
Forumindlæghej jeg er rimlig lost i den her kemi opgave, er der nogle der kan hjælpe mig plzz!!!!!!!!!!!!!!!! en vis mængde af et carbonhydrid giver ved fuldstændig forbrænding 3,056 og CO2 og 1,502 og H20 a) beregn stoffets empiriske formel. sroffet er en væsle med et kogepunkt mellem 30 og 40 grader... -
Opgave om frøhop
ForumindlægJeg søger hjælp til at løse følgende opgave: I spillet "Frøhop" gælder det om at få de to frøer til venstre og de to frøer til højre til at bytte plads. Frøerne til venstre må kun rykke mod højre, og frøerne til højre må kun rykke mod venstre. En frø må rykke til "en tom sten"... -
Frøhop
ForumindlægKan I hjælpe mig med at løse denne opgave? I spillet "Frøhop" gælder det om at få de to frøer til venstre og de to frøer til højre til at bytte plads. Frøerne til venstre må kun rykke mod højre, og frøerne til højre må kun rykke mod venstre. En frø må rykke til "en tom sten" v... -
HJÆÆÆÆLP SØGES!!!!
ForumindlægProcentregning: a) Befolkningen på Pæreøen er på 417 indbyggere og forventes frem til år 2020 at vokse med 4%. Hvad bliver den forventede befolkning i 2020? b) Befolkningen voksende fra år 2000 til 2015 fra 378 til 417. Hvor stor var stigningen i % ? c) Hvad vil befolkningen på Pæreøen vok... -
HJÆÆÆÆLP SØGES!!!!
ForumindlægProcentregning: a) Befolkningen på Pæreøen er på 417 indbyggere og forventes frem til år 2020 at vokse med 4%. Hvad bliver den forventede befolkning i 2020? b) Befolkningen voksende fra år 2000 til 2015 fra 378 til 417. Hvor stor var stigningen i % ? c) Hvad vil befolkningen på Pæreøen vok... -
opskriv udtryk
ForumindlægHej, jeg ville lige spørge om jeg har gjort dette korrekt. Man skal opstille en matematik model. a) For at producere en bærbare koster det 7000 i grundomkostninger og 2000 pr. bærbar. Opstil en matematik model der beskriver sammenhængen ml. prisen for at producere et antal bærbar. Min... -
2. grads.lign. omskriv
Forumindlægjeg har en opgave der lyder således: omskriv produktet 5(x-2)(x+(2/5)) til formlen ax^2+bx+c så har jeg fundet frem til at produktet stammer fra følgende a(x-x1)(x-x2) jamen så har vi a som er 5 og nu prøver jeg at finde b og d, ved at sætte ind i røddr formel, fordi vi kender de to rødder jo dv... -
sansynlighed
ForumindlægEn vareenhed i en bestemt produktion kan have to forskellige fejl A og B. Disse fejl forekommer uafhængigt af hinanden. fejl: P(A)=0,10 fejl: P(B)=0,20 Beregn sansynligheden for: 3) at en tilfældigt valgt vareenhed har netop en af fejlene ? Skal man bare tage gennemsnittet eller hvilken formel... -
Potential energi
ForumindlægHej, jeg har svært ved at forstå denne opgave håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med at forstå opgaven. Opgavens indformationer: Eleven får fat i en 2,65m lang og 30 cm bred bjælke, som håndvægtene kan rulle ned ad fra bilens lastrum. Bevægelsen er ren rulning (dvs ingen gnidning) OP... -
Initialhastighedsmetoden?
ForumindlægHej Min opgave lyder således: Vi betragter en reaktion mellem A og B. For at undersøge hvordan reaktionshastigheden afhænger af koncentrationerne, gennemføres fem forsøg. I hvert forsøg måles initialhastigheden: [A] 0,0400M 0,0200M 0,0100M 0,0400M 0,0400M ... -
Problem med nyttevirkning.
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en rapport om en elkedels nyttevirkning, og er stødt ind i et lille problem. Jeg har regnet nyttevirkningen ud på to forskellige måde, nemlig: Har regnet den ud ved at regne den tilførte og nytteenergien ud, og derefter divideret dem med hinanden. Dette gav omkring 0.8... -
Fyysikk
ForumindlægKan i venligst sige hvad i gør, og hvorfor i bruger den bestemte formel :D Den første sporvognslinje i San Francisco blev åbnet i 1873. Der kører stadig sporvogne i San Franciscos meget stejle gader. Her er sporvogne et velegnet offentligt transportmiddel, fordi de kan køre op og ned ad gader me... -
pyth tripler
ForumindlægVed hjælp af følgende formel er det muligt at danne pyth. tripler. ((x^2-1)/2)+1) Man tager et ulige tal i anden potens trækker en fra dividerer med to lægger en til, så har man hyp. i den retvinklede trekant. Den mindste katede er så vores ulige tal fra starten. Nu når vi har a, og c kan vi f... -
Beregn sluthastigheden med ubekendt begyndelseshastighed
ForumindlægJeg har fået følgende opgave stillet: 5. Et 2.16m langt skråplan uden gnidning er løftet 35 grader fra vandret. En hvilende 4.52kg klods slippes og glider hele vejen ned. På et skråplan kan tyngdekraften opdeles i en normaldel, som ophæves af planets modtryk, og en paralleldel, som trækker i ... -
massen af det udfældede AgCl
ForumindlægEn legering består af kobber og sølv. 0,708 g af legeringen opløses i overskud af koncentreret saltpetersyre, hvorved flg. redoxreaktioner forløber: 4H+ + Cu + 2NO_3- ---> Cu2+ + 2NO_2 + 2H_2O 4H+ + 3Ag + NO_3- ---> 3Ag+ + NO + 2H_2O. Den sure opløsning fortyndes med vand, hvorefter den... -
Kemi. reaktioner haster lidt!!
ForumindlægPhosphortrichlorid, PCl3, anvendes bl.a. til fremstilling af pesticider. Fremstillingen følger nedenstående reaktionsskema: P4 (g) + 6Cl2 (g) ⇔4 PCl3 (g) Reaktionen foregår ved 300ºC i en beholder på 25,0 L. Der lukkes 1,00 mol af hver af reaktanterne ind i en lufttom beholder... -
Nikkel
ForumindlægEr ved at skrive en aflevering om nikkelallergi, og jeg vil beskrive den nikkeltest man kan lave for at teste om der er nikkkel i ens ting. men jeg kan simpelthen ikke finde ret meget på nettet om det ... indtil videre har jeg fundet ud af at: man putter en dråbe fortyndet ammoniakvand og en dråb... -
Kemi
ForumindlægI kroppen opbevares energi som kemisk energi i adenosin-triphosphat (ATP). Energien frigives ved, at en af phosphodiesterbindingerne brydes, og ATP omdannes til ADP (adenosin-diphosphat). Det er derfor helt fundamentalt for kroppen at syntetisere ATP efter følgende reaktionsskema: ADP + PO... -
Egenvektor
ForumindlægHej. Jeg kan ikke gennemskue fremgangsmåden i at finde egenvektorer til M. Hvis jeg f.eks. har matrixen: M = (4,2,-1,1) kan jeg sagtens udregne egenværdierne ved at tage det(M - lamba*E) og får lamba = 2 og 3 Hvis jeg skal udregne M(1,0) , M(1,1) og M(1,2) får jeg M(1,0) = (4,2) og M(1,...
