Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17281 til 17300 af 19441
-
El-lære
ForumindlægHej, jeg er gået i stå med denne opgave og håber at nogen kan hjælpe -
spritkørsel
ForumindlægDer er tale om opgave 5.5 som driller, som handler om spritbilister Tænker på denne opstilling 12000 = månedsløn * 2 × promille -
Jeg vil BARE bestå!
ForumindlægHalløj folkens! Jeg ville bare spørge, hvad skal der til, for bare at kunne bestå en Kemi B eksamen?? Held og lykke med eksaminerne til alle jer der ude, og tak på forhånd! :) -
Medicin - ekstra point
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skal søge ind på medicin til næste år og søger gennem kvote 2. Dertil er jeg dog nødt til at lave nogle ting i mellem tiden, der giver mig noget credit - altså nogle gode point - som vil pynte på min motiverede ansøgning. Er der nogen, der har nogle gode ideer til, hvad det ... -
Vektorer
ForumindlægHej Allesammen, Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, har nemlig siddet med den i lang tid og ved ikke hvordan man skal løse den? -
Vektorer opgave
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave, var væk hele den uge vi lærte om vektore og forstår det derfor ikke -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
Hvor mange kasser kan der højst være i traileren? (Flyttekasseri trailer)
ForumindlægHvor mange kasser kan der højst være i traileren? hvordan kan familien placere flyttekasserne i traileren. -
Gymnasie - job
ForumindlægHejsa, Jeg ville undrer mig over, om man kan få gode karakter samt have et fritidsjob ved siden af. Jeg vil gerne læse medicin, hvilket kræver et gennemsnit på over 10.5 (Med Bonus). Hvis ja, har i nogle forslag til, hvor det er godt at arbejde. Jeg har tænkt meget på Bilka, Føtex eller Plantor... -
Hjælp til uddannelse på universitet
ForumindlægHej folkens. Jeg vil rigtig gerne enten studere filosofi eller psykologi (tror dog ikke jeg har min karakter er høj nok til psykologi). Derudover ønsker jeg at kombinere en af disse to uddannelser med en business relateret kandidat. Er det noget der kan lade sig gøre? Har I nogle forslag til, hv... -
Videregående uddannelse: Fysik, datalogi, matematik og teknologi eller anden ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge videregående uddannelse, og mens jeg er sikker på, det skal være inden for det matematiske eller natur-/teknisk videnskabelige område, har jeg svært ved at få snævret den nærmere ind. Indtil videre står valget mellem: - Fysik (AU) - Datalogi (AU) - Matematik og Teknolo... -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
Kombinatorik
ForumindlægLad os sige der er 122 bolde af hver sin farve. Først trækker man en rød bold. Man lægger den så tilbage igen og trækker igen den samme røde bold. Hvad er sandsynligheden for dette, og hvad er fremgangsmåden? -
Monotoniforhold
ForumindlægHej jeg har fået en opgave som lyder således: en funktion f er givet ved: f(x)= ln(x)-x+3, x>0 bestem monotoniforholdene for f Jeg har løst opgaven, men jeg er ikke sikker på at den er korrekt udført, er det muligt en kan kigge på den? Opgave 3: for at kunne bestemme monotoniforhol... -
Harmonisk svingning
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med, at forklare hvorfor funktionen f er graf for D? Hvordan skal jeg forklare det ud fra formlen af den harmoniske svingning? -
Højden på en tetraeder?
ForumindlægHejsa, Hvordan finder man højden på en tetraeder figur (i midten af figuren) når man kun kender sidelængden? Tetraeden er opbygget af regulære trekanter så alle sider er 50 cm Hvis det et til nogen hjælp er opgaven vedhæftet. På forhånd tak :) -
Hjælp til 3 ligninger med 3 ubekendte
ForumindlægHej Alle, Jeg kan bare ikke finde ud af denne opgave. Jeg har 3 ligninger: (1): 2x-3y+z=8 (2): x+2y-z=-1 (3): 2x+3y+2z=3 Man skal løse ligningssystemet Alt hjælp modtages :-) Tak. -
Negativ eksponent og brøk
ForumindlægHvordan kan være lig med ? Hvad er sammenhængen mellem en negativ eksponent og en brøk? -
Talrække?
Forumindlæga) 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, … b) 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, … c) 1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, … d) 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, … e) 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, … f) 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, … g) 1, 10, 11, 100, 101, 110, 111, 1000, ... -
vektorer
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med a'eren og c'eren i denne oppgave?
