Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17301 til 17320 af 18123
-
Emner?
ForumindlægHej (: Jeg er så småt begyndt at tænke på det skræmmende studieretningsprojekt :O og er nået frem til, at jeg gerne vil skrive i biologi og historie (: Med de to fag, er der så nogen der har nogel gode emner man kunne skrive om? :D -
hvad er rød eller de hvid blodlegeme
ForumindlægHvad er forskel imellem dem.`? -
fridage fra uni
ForumindlægHej</o:p> Jeg skal starte på uni her d. 1. sep, så derfor har jeg ikke rigtig særlig meget kendskab til hvordan tingene kører på universiteterne. Mit problem er, at mine kammerater og jeg længe har gået og snakket om at lave en "vandretur" til Norge (noget alá Bubber og BS ... -
Matematisk tegn?
ForumindlægHej alle. Er der nogen der ved hvad det betyder når der står r og så et a nedenunder. Altså det omvendte af r^a. Ligesom r nedløftet" ^a. Hjæælp! -
Hvilke Jobs er de her:
ForumindlægHej . Jeg er meget i dilemma hvad jeg gerne vil lave .. Jeg har tænkt på noget samfundsfagligt og / eller handel - eller noget naturfahligt ( fuldstænding anderledes) Er der nogle Jobs hvor man bruger samfundsfag og handel , altså noget kommunikation agtigt n... -
Redoxreaktion
ForumindlægHej! Jeg har i en aflevering om redoxreaktioner fået følgende problemstilling, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Jeg er ikke den skarpeste til redox, så jeg håber virkelig nogen kan forklare mig det! :-) "Jernindholdet i ståluld skal bestemmes. Vi bruger den oxiderende syre H2SO... -
Hvad er en vektorfunktion?
ForumindlægJeg har aldrig arbejdet med begrebet før og er fuldstændig på bar bund. -
GPS - Finde et 4. koordinat vha. 3 andre koordinater?
ForumindlægHejsan Er der nogen der kan fortælle hvordan man med 3 koordinater der danner en trekant kan finde et 4. koordinat? Skriv endelig hvis jeg skal uddybe mit spørgsmål. -
Medianen Mb
ForumindlægHej allesammen , Hvordan beregner jeg medianen i en vilkårlig trekant? I vil nok sige cosinusrelationen, men det forstår jeg ikke . Så en uddybende forklaring ville være dejligt? Trekanten ABS har sidelængden AB = 21, AC=15, CB =10 og A=26,05 grader og Arealet er 69,167 . Medianen går fra vinkel ... -
Definition på kemisk ligevægt
ForumindlægHej! En god definiton på kemisk ligevægt? Det eneste jeg har er nemlig: Der dannes hele tiden noget af det ene, men samtidig dannes der noget af det andet (verdens ringeste definiton). -
Proportionalitet, hjæp
ForumindlægDen tid t, det tager at cykle en strækning på 5,0 km med en konstant hastighed, er omvendt proportional med hastigheden v. Opskriv t som funktion af v. Beregn tiden, når v = 15 km/t. Håber nogen kan hjælpe :D -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg... -
Gitterligningen - He-Ne laser
ForumindlægHej alle Sidder med følgende opgave: Lyset fra en He-Ne laser sendes gennem et gitter med 600 ridser pr. mm og hen mod en skærm, hvor der dannes et antal pletter. a) hvad er gitterkonstanten i meter? b) hvor stor en vinkel afbøjer gitteret lyset? (første orden dvs. for den første plet p... -
Gymnasiet eller Hf ?
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 1.g (stx) , men jeg orker ikke stx længere, så jeg tænkte på at flytte til hf. Men jeg ved nu ikke, om det er en god idé hvad synes i ?? Jeg vil gerne blive bioanalytiker, kan jeg godt blive det selvom jeg flytter til hf ? -
Matematik på PC.
ForumindlægHey. Hvordan laver man tegn under svaret på word ? Hvordan insætter man brøker osv ? jeg plejer altid at skrive matematik-afleveringen i hånden, men vil gerne snart til at skrive på computer :) hjælp! -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi... -
Newtons lov
Forumindlæg1/ En kran skal løfte en container med konstant fart 15 m i lodret retning. Containerens masse er 7,5 t. a Med hvilken kraft skal kranen løfte containeren? b Hvilket arbejde udfører løftekranen? c Hvilket arbejde udfører tyngdekraften, når containeren løftes de 15 m? 2/ Bestem ... -
Ret min eksamenstekst?
ForumindlægJeg stinker til spansk.. er der en der kan se om jeg har mulighed for at bestå oversættelsen. En su biografia el físico de famoso Per Green ha escrito sobre la infancia en pequeño el pueblo En la escuela se siento y mi hermano Ole afuera siempre. Nuestros el compañero no de... -
Spørgsmål om tangenter og vektorer
ForumindlægHej, Kan tangenter opfattes som vektorer (og/eller omvendt) ? -
syrer og baser
ForumindlægKan man sige at en syre/base er en kemisk forbindelse?? eller hvordan kan man definere det?
