Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17381 til 17400 af 62610
-
Novelle ideer
ForumindlægHej jeg skal lave en novelle til skolen, men har bare ingen ide om hvad den skal handle om. Kravene er *Det skal være en realistisk novelle *Den skal handle om den dansktime, hvor dansklæreren Gregers giver eleverne skriftlige opgaver tilbage. *Den skal foregå på en mandag *Synsvinklen skal li... -
Skifte gymnasie?
ForumindlægJeg skal begynde i 1.g på HTX efter ferien, men jeg har slet ikke lyst til det. Jeg føler mig helt ulykkelig ved tanken om at skulle gå på HTX. Grunden til, at jeg valgte det, var vist nok mest pres fra min familie til at vælge noget naturvidenskabeligt, og at jeg havde hørt, at STX mindede utrol... -
Kort stil - ret - hjælp - ideér
ForumindlægDette er en engelskstil, hvilken skal afleveres fredag. Den er skrevet ud fra mit yndlings kapitel i en bog kaldet "Rebuilding Coventry" (skrevet af Sue Townsend). Jeg kunne så godt tænke mig, at nogen ville læse denne korte stil igennem og hjælpe lidt med kompositionen af sætningerne o... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke forstå forskellene på naturalismen , realismen og impressionismen ! Nogen der kan forklare mig dem ? -
engelsk oversættelse rettes
Forumindlægjeg har oversat en dansk tekst til engelsk og det handler om førnutid. i skal bare skimte den igennempå forhånd takDear father and motherI have just read your letter. I am sad of that hear that dad have broken the leg, and that is terrible that peter is gone to prison. I hope not that there is ha... -
Superstudent?
ForumindlægHej. Jeg er interesseret i nogle facts omkring superstudenter ad matematisk linje på alment gymnasium. Umiddelbart har jeg ikke kunne finde noget brugbar statistik e.lign. her i forummet eller andetsteds.For det første:Hvor mange studenter om året har et gennesnit på den pæne side af 10? Hvor man... -
Ungdom
ForumindlægHeej, jeg har brug for fx. en avisartikel, et digt, en novelle osv. som handler om ungdom. Evt. noget i selv har lavet ? - På forhånd tak (: -
Homoseksuelle
ForumindlægHej alle derude, Jeg er i gang med at undersøge homoseksuelle og deres rettigheder til at adoptere. Synes I at homoseksulle skal have lov til at adoptere børn og opdrage dem? Hvorfor? På forhånd tak :-) -
HTX Vibenhus ?
ForumindlægHej Folkens Jeg vil gerne spørge jer om hvilke gymnasier er bedst, da jeg har valgt at tage HTX. Er HTX Vibenhus eller Sukkertoppen nogle gode gymnasier ? Altså er mennesker og lærerne racister ? Hvordan er miljøet derovre? Hvordan er det med undervisningen, får man noget ud af den ? F... -
Tørklæder
ForumindlægHej alleJeg skal skrive en lille stil om det at have tørklæder på. Eller rettere om det skal forbydes i lande som Tyskland og Danmark? Da jeg ikke ved såeh forfærdelig meget om hvorfor de har dem på osv., ville jeg høre om der er nogen, der har nogen gode ideer?.. Hilano -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
Farvel til drømmestudiet?
ForumindlægJeg har siden min barndom haft en drøm om at læse jura, men nu ser det ud til, at jeg må vinke farvel til mit drømmestudie. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Har et gennemsnit på 7 (uden hurtig start bonus). Jeg mangler 6 eksamener. Jeg har en forhåbning om, at det vil gå godt, da jeg vil gøre ... -
Censor vil giv mig 12 ??? MEN...!!!!
ForumindlægHej jeg har lige været til mit eksamensprojekt. Jeg har fandt ud af at censor vil giv mig 12 men min lærer kun vil giv mig 10. Det blev et 10 tal.. Er det normalt at ens egen lærer ikke bare går med når nu censor havde besluttet mig for jeg skulle have et 12 tal?? Vil bare gerne høre jeres erfa... -
Differentialkvotienter gå hjem og ¤#&#¤%/# tak!
ForumindlægEllow Everybody. Jeg sidder med nogle opgaver til min matematik aflevering, og jeg er total på bar bund.. Det eneste jeg ved, er at det er differentialkvotienter.. FORSTÅR ikke det der står i bogen, og er gennerelt helt på bar bund mht, Differentialregning -.- Den første opgave lyder såda... -
"Sidste dag" Jesper Wung Sung
ForumindlægHej alle. Sidder og laver forbederelse til min eksamen imorgen, hvor jeg skal lave en analyse af novellen " Sidste dag" af Jesper Wung-Sung. Vil lige høre om nogen af jer har været i samme situation, og kan give mig svar på følgende spørgsmål. Genre Berettermodellen Genretræk Temat... -
Lille oversættelse
ForumindlægHej,Er der nogen, der gider hjælpe mig med følgende lille stykke. Er ikke sikker på, om det er rigtigt..."I årene 1820-1932 udvandrede mere end 300.000 danskere til Amerika. Der kunne være mange grunde til, at unge mennesker følte sig fristede til at forlade deres land. Men de måtte træffe e... -
oversættelse
Forumindlæghey, er der nogle der vil se denne oversættelse igennem, så ville det være nice. 1.Han ønsker, at du gør det så snart som muligt He wishes that you do it, as soon as possible 2.Din datter er i telefonen. Hun vil tale med dig You’re daughter is in the phone. She would like to talk to you 3.I ... -
oversættelse
ForumindlægMan mente , da institutionerne blev grundlagt i midten af 1800- tallet , at man ved at udsætte pigerne for ydmygelse og afsavn rensede dem for synd og vaskede dem lige så hvide som de lagner de skrubbede .Paradoksalt nok gjorde man dem en tjeneste: I livet efter døden ville de ikke komme i helved... -
Rettelse a stil
ForumindlægJeg ville blive rigtig glad hvis i gider kigge den igennem.. :o) The story “Abduction” takes place in Manchester in London in England Ann has a lot of success, she has a happy family, a good career with a job she really loves. She doesn’t really missing anything. But it is like Ann loosing herse... -
Idiom (faste udtryk) og rettelser
ForumindlægHej Hjælp til en engelsk aflevering: 1) Indsæt det korrekte idiom a) You did very well today. You all deserve a ..................... . (pat on the back/ storke on the hair/ chip on the shoulder) b) I am quite sure I have heard his name before. It is just on the .................. of my...
