Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 17541 til 17560 af 73947
-
Tekstopgaver - HASTER
Forumindlæga) 150 kr er 30% af et beløb. Beregn hele beløbet. - hvordan? b) Renten af 2000 kr til 5 % p.a. i 1/4 år er? -||- c) Hvor meget koster 1800, når kursen er 105? -||- d) Skriv facit med 1 decimal: 3,75 * 0,75 = ? (jeg ved, at man se bort fra kommaerne, men hedder det så 075 eller 75 eller noget hel... -
hjælp til vektor
ForumindlægEn rombe er en firkant, hvor alle sider er lige lange. I enhver rombe står diagonalerne vinkelret på hinanden og halverer hinanden. I romben ABCD er A(6,4) og B(9,8). Desuden er BC parallel med x-aksen. Bestem koordinaterne til C og Dsamt til diagonalernes skæringspunkt. -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa, jeg har følgende problem: Opgaven handler om luftmodstandens indvirkning, når man falder i frit fald. Jakob vejer 75 kg og hopper ud fra 7000 meters højde. Først antages at der ikke er nogen luftmodstand. a) Opstil en differentialligning for Jakobs hastighed v målt i m/s og tiden t m... -
Bestem side i ligebenet trekant
ForumindlægHej Jeg har problemer med følgende opgave: I en ligebenet trekant ABC er AC og BC de lige lange sider, og siden AB er 2 enheder længere end BC a) Bestem a, således at vinkel C = 90grader. Håber der er nogle der kan hjælpe! mvh Søren -
hjælp til kvardratsætninger
ForumindlægHeej med jer. Har fået en matematik opgave for som jeg bare ikke kan løse. Opgaven lyder: Benyt kvadratsætningerne til at omskrive følgende udtryk. a. 3² - a² b. (2a)² - (3b)² c. 9a² - 1 Håber i vil hjælpe. -
Kondensatorpladers ladning - hvordan?
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave om en kondensator. Jeg ved at der over kondensatoren er en spænding på 9 V, mellemrummet imellem pladerne er på 2 mm, pladernes areal er på 7,3 cm. Jeg ved at der er en formel for ladning: Q=C*U Hvordan regner man den enkelte plades ladning ud? Bisp... -
Forskrift for en parabel
Forumindlæghey det er et stykke tid siden vi sidst gennemgik forskriften for en parabel, så ville høre om der var nogen der var søde og vil hjælpe mig med at udregn det. ved godt det er forholdvist nemt når jeg har alle tre punkter a (-20 , 3) b (0,1) c (20 , 3) -
Beregning af masse - det haster :(((
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig fast i denne opgave. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal beregne den eller om det jeg har lavet er overhovedet rigtigt. Jeg skal beregne massen af C-vitamin/Ascorbinsyre i denne øvelse. Jeg håber virkelig at der er nogen der kan kigge det igennem og se om hvor fejlen ... -
Fordøjelsessystemet: Proteiner&stivelse HJÆLP
ForumindlægHeey Alle :) Jeg er igaang med at læse op til eksamen og jeg stødte på et problem: gøre rede for stivelse og proteiners nedbrydning og optagelse i fordøjelsessystemet og diskutere hvilken betydning kostsammensætningen har for fordøjelsen og sundhedstilstanden fx hvilken betydning har kostfibre fo... -
Matematik
ForumindlægHej jeg har en opgave henne i skolen som jeg virkelig bare ikke kan finde ud af jeg håber der er nogle der kan hjælpe :) Skriv en funktionsforskrift til den sproglige beskrivelse. a. y er 2 gange så stor som x. b. y er hele tiden 2. c. y er 3 gange så stor som x. d. y er halvt så stor som x... -
Please hjælp med Kemi (Alkoholer, ethere og phenoler?
Forumindlæga) Hvilke intermolekylære bindinger findes mellem alkoholmolekyler? b) Hvilke opløsningsmidler er bedst til alkoholer korte carbonkæder? Hvilke opløsningsmidler er bedst til alkoholer med lange carbonkæder? c)Hvilke produkter opnås ved en stærk oxidation af en alkohol? (en stærk oxidation er ... -
Repetetion af 1.g matematik
ForumindlægVi har fået en matematik aflevering her i 2.g som handler om repetetion i forhold til det vi lærte i 1.g Her er opgaven: http://tinypic.com/r/2i7bwoz/8 Det er lykkes mig at løse opgave a, da det bare var en forklaring af hvad a og b var i en lineær funktion Dog kan jeg ikke kom helt rundt om o... -
Hjælp:-)
ForumindlægHej Jeg har en opgave om vektore men kan ikke huske hvordan man løser den. Her kommer opgaven: Bestem koordinaterne til punkterne C og D , når du har følgende oplysninger: A(5,3) B(-2,4) vektor: AC og vektor BD Håber at der er nogen der kan hjælpe mig:) Tak på forhånd:-) ... -
elektrokemi
ForumindlægHejsa. Jeg har vedhæftet en opgave om elektrokemi. Vil nogen være så kær at se, om det jeg har lavet indtil videre er korrekt? Jeg har lavet opgave a) delvist og b). Dog mangler jeg at vise, at cellereaktionen vil se ud som den gør og hele opgave c). Kan nogen hjælpe med at forklare det? Mange... -
Panserformlen
Forumindlæghttps://www.youtube.com/watch?v=WHOmfBLmeLE Til sidst i denne her video ganger han begge sidder med e^-A(x). Han ganger e^-A(x) kun med c på højresiden. Hvorfor ganges der ikke med det andet led? Udover det, kan man bruge denne her metode til at løse alle differentialligninger? -
Rente
ForumindlægKristian starter en opsparingi banken, som udbetaler 3% i rente pr år. Han insætter 3575 kr. og lader dem stå 1 år. A) hvor meget har han i rente, når pengene har stået på kontoen et halvt år?_____________________kr B)hvor mange penge har han i rente på 1 måned_________________________kr C)hvor m... -
Differentialligninger
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal løse den. Den går ud på at jeg skal bestemme den fuldstændige løsning til ligningen: y'=y+x jeg tænker at løsningen til denne er y=c*ek*x. men facitlisten siger noger andet.. -
Basik kemi - stofmængde og molære koncentration
ForumindlægHej derude. Håber i kan hjælpe mig med de to spørgsmål her: De er sikkert ret nemme, men det er helt væk lige nu. 1. Jeg skal finde stofmængden af tilsat NaOH. Hvilken formel skal jeg bruge? Jeg er i tvivl da det er den tilsatte mængde jeg skal beregne. 2. Jeg skal beregne molære koncentration af... -
kemi hælp
ForumindlægHej vil lige spørger om hvis der er nogle herinde som kan hjælpe mig med kemi. Jeg har virkelig svært ved at forstå de kemiske beregninger håber nogle kan hjælpe mig Benzin er som nævnt en blanding af forskellige carbonhydrider. I denne opgave regner vi på C7 H16 . De forskellige isomere med denn... -
Psykologi model til eksamen
ForumindlægHejsa :) Jeg skal op i psykologi her om nogle uger. (C-niveau) Jeg forstår ikke rigtig min lærer's svar, når han forsøger at forklare hvordan man skal gøre til eksamen. (han snakker ikk så godt dansk, han er russer), så derfor ville jeg høre om der var nogle af jer der har en evt. model til h...
