Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17541 til 17560 af 19042
-
oversættelse, hjælp
Forumindlæghej hej.. nogen der kunne tænke sig at hjælpe mig med denne oversættelse. det ska oversættes fra dansk til engelsk. En ung dame, der i går stod på ski i det nordlige Sverige, følte pludselig et behov for at komme om bag nogle buske ved siden af løjpen. Hun lynede hurtigt bukserne ned, men beho... -
fortjeneste
ForumindlægHej, ved slet ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an, så håber der er nogen der kan lede mig lidt på vej. Signe En virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne O(x) ved fremstilling af x varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved O(x)=0,04x^3-0,5x^2+2,35x+7,5 , x skal være li... -
Tysk grammatik
ForumindlægHej alle sammen ;) er netop gået i gang med min tyskstil og har egentlig bare lige brug for at nogle andre end mig selv lige kigger dette lille stykke igennem for gramatiske fejl. Der tænker jeg især på endelser og rigtige forstavelser i forhold til sætningens opbygning, forholdsord, kendeord... -
Tre differentialligninger HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - de... -
Differentialligning - opgaver HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - det... -
Varme og tid opgaver
ForumindlægHej jeg har nogen problemer med nogen opgaver. Håber i kan hjælpe mig ^^ Du skal opvarme 0,75 L vand i en aluminiumskedel. Kedlen vejer 0,45 kg. Begyndelsestemperaturen af vand og kedel er 12?. Kedlen tilføres en elektrisk effekt på 1,8 kW - Beregn den tilførte varmemængde i 1 min.: Her h... -
Differential ligninger HJÆLP
ForumindlægHej . Jeg er igang med at kigge 2.g pensum igennem. Og jeg har brug for lidt hjælp for helt at forstå differentialligninger.. Det er blot nogle øvelser jeg skal igennem, håber i vil hjælpe mig lidt på vej, ved at vise hvordan disse løses, så kan jeg lave videre selv.. 1) Gør rede for at funktio... -
Kemi spørgsmål
ForumindlægHejsa Jeg sidder og er ved at lave lidt kemi men er desværre gået helt død i det, er der nogen der evt. kan hjælpe mig lidt på vej det ville være dejligt. På fohånd tak. :) e) Find arealet af Skanderborg Sø og antag at den gennemsnitlige vanddybde i søen er 10 m. Antag at den mængde H... -
Differentialligning + simpel vækstmodel
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i dag, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - det ville vi... -
Hvordan valgte i "det rigtige" studie?
ForumindlægHej, jeg vil gerne starte på et studie til sommer efter mit sabatår. Jeg har i min gymnasietid været ret sikker på mit studievalg, men efter en del forskelligt arbejde i mit sabbatår , er jeg blevet i tvivl om jeg vælger rigtigt. Hvordan valgte i studie? Jeg har altid været meget interesser... -
Hvilke Jobs er de her:
ForumindlægHej . Jeg er meget i dilemma hvad jeg gerne vil lave .. Jeg har tænkt på noget samfundsfagligt og / eller handel - eller noget naturfahligt ( fuldstænding anderledes) Er der nogle Jobs hvor man bruger samfundsfag og handel , altså noget kommunikation agtigt n... -
Funktioner - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg forsøger ihærdigt at arbejde med differentialligninger og funktioner her op til årsprøver, sommer mm., for at få det på plads inden 3.g. Jeg har fundet nogle forskellige opgaver. Er der nogen, som kan løse dem for mig, så kan jeg nemlig selv gå videre med flere i samme stil, og forstå ... -
analyse af sang/digt
Forumindlæghvordan analysere man en sang/digt? hvordan ville i analysere den her? Verse 1 Hvor skal man lede, for at finde vejen hjem. når man ser i spejlet men man ikke ved på hvem alt - alt for længe, har jeg gået rundt i ring men nu, nu forstår jeg, jeg forstod jo ingenting Tiden går videre, og æder s... -
Adam Giddens
ForumindlægHej .. jeg læser en bog om adams giddens , og arbejder med storbritannien efter gennembruddet af stål-jernbanen. jeg har disse noter: Modernitetens mest dynamiske aspekter kan sammenfattes i tre punkter: 1. Adskillelse af rum og tid (time-space separation) Engang var hjemmet centralt, nu er fam... -
Samfundsfag - adam giddens
ForumindlægHej .. jeg læser en bog om adams giddens , og arbejder med storbritannien efter gennembruddet af stål-jernbanen. jeg har disse noter: Modernitetens mest dynamiske aspekter kan sammenfattes i tre punkter: 1. Adskillelse af rum og tid (time-space separation) Engang var hjemmet centralt, nu er fami... -
Vægt - Kinesisk æske, hjælp!
ForumindlægEn teknologilærer har fået en genial ide. Han fremstiller to kvadratiske skåle hvor af den ene ses nedenfor: Skålene skal kunne bruges både som vægt og til at bestemme massefylde af uidentificerede væsker. • Bruges skålene som vægt, hældes en planteolie, med en kendt massefylde, i den størs... -
Buddhisme. hjælp - skal til eksamen imorgen!
Forumindlægskal bare lige høre, om jeg har forstået det rigtigt. mennesket består af 5 skandhaer. de tre første skandhaer er begæret, og den 4. får os til at handle efter begæret. den 5. skandha er bevidstheden som skal lære at styre. karma er en handlig der føder en ny handling. handlingerne er enten go... -
KINISISK ENERGI........HJÆLP
ForumindlægHej min søster bad mig hjælpe hende men disse kan jeg virkelig ikke finde svarene i, er der ikke nogen der kan hjælpe mig?: Opgave 2 En cyklist holder på toppen af en 11 m høj bakke. Cyklist og cykel vejer tilsammen 75 kg. Cyklisten kører på frihjul ned ad bakken. Vi ser bort fra gnidning. a) Ber... -
Krafters arbejde
ForumindlægPænt goddag. Jeg sidder og roder med lidt fysik opgaver, og er gået lidt i stå. Opgave 1 En elevator i et tårn vejer 2040 kg. Den løftes 200 m i vejret af en motor. a) Hvor stort arbejde udfører mortoren? Jeg er kommet frem til følgende: F=m*g <=> A=m*g*s=2040 kg*9,82 N/kg*200m = 4006520 Nm... -
Kontroler min oversættelse
ForumindlægNogen der lige gider kigge følgende oversigt igennem inden jeg sender den afsted? Der fokus på de to datider præteritum og imperfektum og hvornår de bruges. Original: En dag fandt to drenge et pas på gaden. Det var et spansk pas, men de kunne ikke se, hvem det tilhørte fordi navnet var udvisket. ...
