Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 17541 til 17560 af 84121
-
Differentialligningers formål
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive SRO (juhu) og skriver i matematik og bioteknologi med problemstillingen: Er matematiske vækstmodeller anvendelige til at beskrive biologisk vækst? Jeg skal redegøre for differentialligningerne bag eksponentiel og logistisk vækst, hvilket jeg har gjort, men jeg ... -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg sidder og øver til matematik skriftlig eksamen og er gået lidt i stå med denne opgave: I et bestemt kredsløb er strømstyrken I(t) (målt i ampere) en funktion af tiden t(målt i sekunder). Det oplyses, at I(t) er løsning til differentialligningen: 0,4 * dI/dt + 10*I = 9 og I(0)= 0 a) Beste... -
Beregning af trekants ukendte stykker
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Beregn de ukendte stykker i den spidsvinklede trekant ABC samt trekantens areal T, når a) B = 82°, b=7,00 og c=6,55 b) A=73°, C=65°og a=4,5 c) C=80°, a=8,10 og c=8,44 Jeg helt lost. Tak for jeres tid! -
Muligt at snyde med et USB stik?
ForumindlægHvis man har et micro USB stik, som er meget svært at se, er det så muligt at indsætte det i skolens PC uden at det bliver sporet? Eller har Universiteter programmer til at spore disse? -
jeg har glemt hvordan man gør, eller er lidt i tvivl
Forumindlæg`Løs`*ligningen; 7*x - 2 = 2*x + 17; -
Matemaik b eksamens-besvarelse
ForumindlægHej. Det ville være en stor hjælp, hvis nogle af jer har været oppe i matematik b den 25. maj 2012, og har besvarelserne til eksamenssættet. Jeg vil nemlig gerne tjekke, om mine besvarelser passer :) Jeg har vedhæftet eksamenssættet for en sikkerhedsskyld. -
funktioner- hjæælp
Forumindlægax^2+4x+c har toppunkt i (-1,2), bestem c? hvordan finder jeg ud af det..? -
Ligninger
ForumindlægLøs hver af ligningerne: a) 8x + 3 = 27 + 6x b) 1 − 2x = 11 c) -5x − 3 − 4x = 4 − 2x Vil blive glad hvis I kunen hjælpe mig.. + mellemregninger:) 1000'taaak -
6.opgaver
ForumindlægØnsker hjælp til de nedenstående opgaver.. Har meget svært ved de her opgaver. Opgave 9 Calculate the differential coefficent for the following functions: a) x-4 b) 1/x8 c) x-3/4 d) 1/√x e) 4√x f) 2x4+6x3+4x2+20x-2 ax2+10 Tak skal i have... -
Mat a
ForumindlægPunkterne A(2,3) , B(12,4) og C(3,6) danner en trekant ABC En ret linje l går gennem punktet B har parameterfremstillingen. x=12+t y=4+t*-5 Bestem koordinaterne for de punkter p på linjen l, for hvilke areal af trekanten APC bliver 17 Nogen der kan hjælpe??? -
Vektorligning.
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt fast med de to sidste opgaver i min aflevering.. Jeg har givet 2 vektorer: A= 3/4 & B=2/5 Skal så løse disse ligninger: c) 4a + 2x = 3b d) 3(-2a+4x)=3b-4a. Jeg må erkende, at mine problemer opstår når der kommer mere end et x. -
Matematisk metode i forhold til arkitektur
ForumindlægHej Jeg sidder her med mit AT eksamens projekt om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg har valgt at skrive om Antoni Gaudis arkitektur i Barcelona i matematik og billedkunst. I den forbindelse sidder jeg i problemer med at skrive om den matematiske metode. Jeg be... -
bevis vektor
Forumindlægbevis at c*d=d*c c og d er vektorer, ved ikke hvordan man "beviser" det, nogen hjælp? :) -
Hjælp!
ForumindlægSimon, Emil og Claus laver noget havearbejde sammen og modtager 1188 kr for arbejdet. Simon har arbejdet 2 gange så lang tid som Claus, og Emil har arbejdet 3 gange så lang tid som Claus. De er enige om at alle skal have den samme timeløn. a) Hvad tjener de hver især? b) Simon har arbejdet i... -
uligheder
Forumindlæghej.har lidt problemer med at sætte ulighederne f(x) >= 1½, og g(x)=1½ samt f(x)=g(x)ind i koordinatsystem.nogle tips?på forhånd maaange tak -
Funktioner
ForumindlægHej hvis Vi fx i en opgave får af vide løs denne her andengradsligning og jeg så i konklusion bruger jeg opgaves formulering til at skrive konklusion hvor jeg bare bytter om på ordene fx skriver jeg i konklusion jeg har løs denne her andengradsligning til ..., vil det betragtet som snyd? Altså ... -
Psykologi - hjælp
ForumindlægHej. Jeg er på vej til 9. klasse, hvor det gælder. Indtil videre har jeg ingen problemer, og jeg klarer mig godt i skolen. Jeg er en af dem, der får topkarakterer. Jeg vil rigtig gerne være psykolog, men hvis jeg kom på gymnasiet, hvilken linje skal ... -
HHX, HTX eller STX?
ForumindlægHej jeg ved ikke hvad jeg skal vælge efter 9.klasse så jeg tænkte om i kunne hjælpe mig. Jeg vil gerne være noget med Business eller Marketing/Management Noget i den stil.. Hvilke af disse(HHX,HTX ELLER STX) kan jeg vælge hvis jeg vil studere noget med Business osv.. Kan man også tage STX? Hvilk... -
Vektorer
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne opgave vedrørende vektorer, som jeg ikke kan finde ud af at løse. Er der nogen, som kan hjælpe med at løse disse opgaver? Jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen. Tusind tak på forhånd! -
Studieretningsopgave for 2.g'ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g'ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil...
