Søgning på: respiration formel. Resultater: 17681 til 17700 af 21820
-
h) Bestem sumvektorens vinkel i forhold til vandret.
ForumindlægLængden af sumvektor R er 161.30 meter Sumvektoren er R= (121,59 . 102,50) V1= 32 V2= 45 Det kunne være en stor hjælp hvis nogen kunne hjælpe mig? :-( -
Neutralisering af HCL med Natriumacetat (kemisk ligevægt).
ForumindlægTil 100 ml 0,100 M HCl skal sættes så meget fast natriumacetat (M = 82,04 g/mol), at opløsningens pH ændrer sig til 4,00. Syrestyrkekonstanten for eddikesyre er Ks = 10^–4,74 M. Hvor meget natriumacetat skal tilsættes? Resultatet er 970mg (11,82mmol), men jeg kan ikke finde ud af hvordan man ko... -
Vektorfunktionen
ForumindlægJeg har vedhæftet fil, og skrevet lidt om på , som jeg selv gerne vil prøve at regne ud. Jeg vil kun vide hvordan man gør, ikke andet. Mit bud: a) Da pilen affyres, skal man sætte t = 0, altså p(0), får man oplyst hvor højde der kan være og x-koordinat skal frakastes. b) Hvordan gør jeg d... -
Beregning af stofmængdekoncentration - fra kemi A stx 25 maj 2012
ForumindlægHej Alle. Jeg er i tvivl om følgende spørgsmål fra eksamenssættet den 25 maj 2012. M = 277,19 g/mol Den tredobbelte vinder af Tour de France, Alberto Contador, blev testet positiv for clenbuterol ved Touren i 2010. Han forklarede det positive testresultat med, at han havde spist en b... -
HJÆLP! Pufferopløsning
ForumindlægHej (: Fra opgavesættet 25. Maj 2012. Et puffersystem består af en base, tris, og dens korresponderende syre, trisH+. pKs er 8,06 og pKb er 5,94. En pufferopløsning fremstilles ved at blande trisopløsningen med saltsyre: 500 mL 0,10 M trisopløsning overføres til en 1 L målkolbe. Der tilsæ... -
Taylorrækken for ln(a-x) i 0.
ForumindlægLad og betragt a) Vis, at rækken er Taylorrækken for ln(a-x) i 0. b) Vis, at rækken konvergerer punktvist i [-a, a[ og uniformt i [-a, b] med -a < b < a. Nogen der kan hjælpe mig igennem a) og b) er virkeligt forvirret om hvordan jeg beregn Taylorrækken og hvordan jeg viser k... -
Svingtid for fysisk pendul
ForumindlægHej, Kan det passe, at svingtiden for et fysisk pendul er uafhængig af pendulets masse? På forhånd tak! - Holly -
Gennemsnit til socialrådgiverstudiet.
ForumindlægHej folkens. Jeg har søgt om optagelse på socialrådgiverstudiet - mit snit er på 10,2, men alligevel er jeg nervøs for afslag, da jeg har fået at vide, at en af mine bekendte allerede har fået afslag. Og fordi der i år er markant flere ansøgere til studiet (i min by). Er mine chancer gode, mon? :-/ -
Gradienten??
ForumindlægEr der nogen af jer der kan hjælpe mig med at bestemme fgradienten af h(x,y)=xye^x-2y i punkterne (2,1) Og Bestem den retningsafledede af h(x, y) i punktet (2, 1) i retningen bestemt af vektoren (-3, 4) Det vil være rigtig dejligt hvis nogen kunne komme med en god forklaring.. For jeg sider fakt... -
ligning
Forumindlægen eksp. voks. funktion f er oplyst, at f(4) = 3 og f(6) = 27. bestem forskriften for f? Jeg ved at den skal se sådan her ud. f(x) = ba^x .. ja, men synes slet ikke man kan løse den. b og a er i begge tilfælde ukendte, så vi har 2 ukendte! Den skal kunne løses uden lommeregneren sir' min lære... -
Matematik bliver reduceret til et "tast ind på lommeregneren"-fag?
ForumindlægJeg har matematik B under den nye reform. Vi har lige haft om chi^2-test, og det, der undrede mig en del, var hvor let og elefant bogen sprang over selve chi^2-testen. Vi lærte kun, hvordan Q beregnes, men ikke hovrdan selve chi^2-testen udføres. Dette skulle nemlig gøres på lommeregneren. Da v... -
Forskel på align og equation?
ForumindlægEr der egentlig forskel på align og equation? Jeg bruger selv kun align, fordi 1) hvis jeg vil tilføje noget senere, behøver jeg ikke at ændre environmentet (selvom det ikke er så besværligt i emacs, C-u C-c C-e) 2) før jeg satte align som mit default-environment, skulle jeg selv skrive det. For... -
absorperingsloven!!
Forumindlægjeg skal skrive en rapport om absorperingsloven, jeg skal eftervise denne lov.. hvordan gør jeg det? jeg har mine tælletal både med og uden blyplader, men hvordan kan jeg bevise den?? pleeease giv mig noget hjælp!! knus mette -
lineær funktioner (bestemmelse af b)
Forumindlæghej Hvordan bestemmer man b ved hjælp af to punkter. :P -
Normalfordeling
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med opgave 2b? Se vedhæftede fil... -
Problemer med denne opgave i helhed.
ForumindlægHej jeg har lidt prolemer med denne opgave, jeg har umiddelbart brug for hjælp til de første 3, derefter burde jeg selv kunne klare det. Opgave 1. Et firma producerer en vare, hvis efterspørgselsfunktion er givet ved: p=18-0,006Q Firmaets totale omkostningsfunktion ved at producere vare... -
Cosinusrelationerne?
ForumindlægGodaften alle. Jeg sidder her og prøver at regne med cosinusrelationer .. Jeg bruger formlen: c2 = a2 + b2 - 2 * a * b * Cos (C) for at beregne c som er en sidelængde. Problemet er bare at når jeg trykker enter, giver det et helt andet resultat end der står bag i bogen ved facit. Hvad ... -
Syrer og baser
ForumindlægHej er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med D og E i opgaven ? -
Binormialfordeling - faktultetskoeficienten
ForumindlægHej! Jeg skal bruge formlen n!/r!(n-r)!*p^r*(?1-p)?^(n-r) til at indtegne en binormialfordeling fra et terningsforsøg med 1588 forsøgskast. Jeg kender alle værdier, bortset fra n som jeg er itvivl om. N står for antalsparameteren (antallet af gentagelser af forsøget); men siden jeg kun... -
Hjælp til sætningsanalyse søges :-)
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og bøvler med en sætningsanalyse af følgende citat: 'Det handler ikke bare om grundkompetencen i pædagogik, men om alt muligt andet, så det har også noget at gøre med, hvad du interesserer dig for som person.' Sætningen skal inddeles i sætningsled på det primære anal...
