Søgning på: Beregn pH. Resultater: 17741 til 17760 af 48368
-
Skærmstørrelsen på en smartphone
ForumindlægHej jeg sidder og er igang med en fsa opgave i matematik nu jeg gået i stå og kan simpelhen ikke komme videre nogle der kan hjælpe mig tegn to rektangler, der begge har en diagnol på 10,2cm. De to rektangler skal have forskellige størrelser. Brug evnt. et digitalt værktøj. Hvis du bruger et d... -
et lille bevisopgave
Forumindlæghej :) der er en opgave jeg har lidt svært ved så håber i kan hjælpe. Opgaven går ud på: I en retvinklet trekant tegnes højden h på hypotenusen. Fodpunktet for h deler hypotenusen i to stykker som benævnes x og y. Lav en figur og vis, at h2 = x*y håber virkelig i kan hjælpe. hilsen atm -
Priselasticitet Hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg skal bestemme priselasticiteten når prisen er 10 kr, ud fra de her tal Jeg vil mene at det er den her formel nedenfor jeg skal bruge, jeg ved bare ikke hvad for nogle tal, jeg skal sætte ind i formlen, da jeg ikke rigtig ved hvad ændringen i pris og mængde er?? Håber der er nogen ... -
Hældningskoefficient
ForumindlægHej alle sammen :) Tænkte på om der var nogle, der kunne hjælpe mig med et lille problem. Vi har en (I2, Eresistor)-graf, hvor enheden af strømstyrkens kvadrat I2 er ukendt, mens endheden af Eresistor er Joule. Hvad er enheden for hældningskoefficienten for denne graf? Hvis det hjælper, er forml... -
NaCl-molekyle??
ForumindlægEr det muligt at lave et NaCl-molekyle?Hvis man nu opvarmer et stykke salt så meget, at det går over i gasfase? Eller skal der så meget varme til, at hele strukturen går i stykker?Hvad med ekstremt tryk? -
Bestem V som funktion af r.
ForumindlægEn bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overfladen skal være 4 dm2, gælder, at 2*pi*r*h+4*pi*r2=4 og V=pi*r2*h-((4/3)*pi*r3)) hvor r (d... -
AKUT HJÆLP!! om densitet og ethanol-indhold
ForumindlægHej alle Sidder her med en kemirapport og har brug for hjælp. først har vi lavet et forsøg hvos vi destilerede en cider. derefter skulle vi veje et pyknometer med demineraliseret vand og derefter med destilatet. Fordi der er anvendt et pyknometer har både vandet og den destilerede cider samme vol... -
hjælp til forsk. opgaver
ForumindlægHej. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver, da jeg virkelig har brug for hjælp. Jeg har linket til opgavesættene:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/HF2004-8-1.pdf?menuid=150560(opgave 4, sidste spgm: hvordan finder jeg ud af, hvor meget den vokser i proc... -
tangent hældning
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål her på falderebet. Jeg har fået flere ting at vide, så nu håber jeg, at I kan klarlægge det for mig. Når du får at vide, at man skal angive f'(4)'s hældningskoefficient, så kigger man på x = 4 og kigger hvor grafen er, så tegner man tangenten og angiver de... -
linjer i planen.
ForumindlægHej alle. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at have hjælp til denne opgave a). Hvordan finder jeg sættet til punktet når jeg kun har en x-værdi? -
Densitet
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål -
Hurtigt spg
ForumindlægHvordan løse rman denne ligning: 10 = 2 opløftet i x ? uden hjælpemidler find x -
Forstår ikke opgaven
ForumindlægJeg sidder og grubler over en opgave, som jeg ikke helt forstår. Jeg har vedhæftet et billede af opgaven nedenfor. (opgave 4,5) Håber nogen vil hjælpe mig med, at forklare hvad opgaven går ud på. På forhånd tak -
Integralregning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med resten af denne opgave, som er vedhæftet? Tak på forhånd! -
Hjælp til mat?!
ForumindlægHej jeg står med en opgave jeg har gået og fumlet lidt meget med, men simpelthen ikke kan komme i gang med... Opgaven kan ses på det vedhæftede billede Lidt hjælp til hvordan jeg kommer i gang og hvad det egentlig går ud på ville være rart..??? :) -
ENERGI
ForumindlægEN DER KAN HJÆLPEE, AKUUT -
andengradpolynomium
ForumindlægHej Jeg har funktionen: f(x)=2x^2+3x+2 Jeg får toppunktet til at være: T(-0,75:0,875). Er det rigtigt? Når jeg laver den i maple, passer det ikek helt... -
Opløsning af et salt....haster
ForumindlægHåber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig....30g af saltet aluminiumnitrat Al(N03)3 opløeses i 0,35L opløsning. 1.Opskriv reaktionsskemaet for saltets opløsning i vand. 2.Beregn dernæst den formelle koncentration af saltet, samt den aktuelle koncentration af hver enkelt ion i opløsning.... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig om følgende er korrekt, jeg er selv lidt i tvivl, om jeg har regnet rigtigt:X~binomial(2,1/4), dvs. n=2 og p=1/4a) Udregn middelværdi af X^3:Her er mit bud: E(X)=(n*p)^3 = (2*1/4)^3 = 0,125b) Udregn middelværdi og varians af ½X:E(X)=½(n*p)=½(2*1/4)=0,25V(X)=E(X)*... -
Elektrisk varmelegeme
ForumindlægHej,jeg har kigget lidt på denne opgave, men kan ikke lige gennemskue den. En der kan hjælpe mig med at komme i gang?Et elektrisk varmelegeme tilsluttes en spænding på 220 V. Strømstyrken gennem varmelegemet er da 9,1 A.Varmelegemet er anbragt i et vandbad, der indeholder 12 liter vand med temper...
