Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17761 til 17780 af 156338
-
11-tal i dansk stil, hvordan?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der har et par tips til hvordan man opnår 11-tallet i en dansk stil? Jeg får altid 10, og har kun fået 11 de gange jeg har haft meget baggrundsviden. Min lærer kan aldrig rigtig sætte fingeren på hvad der mangler :-( -
G-påvirkning
ForumindlægHvis en mand har en masse på 100 kg, vil han så veje 200 kg hvis han oplever en acceleration på 9,82 m/s i en elevator? -
Monotoniforholdene
ForumindlægHjælp.. jeg skal aflevere matmatik.. men kan ikke finde ud af denne opgave... (uden hjælpemidler) En funktion f er bestemt ved f(x)=1/3x^3-2x^2-5x bestem monotoniforholdene for funktionen f. Plzz hjælp.... -
Differentialregning + geometri
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave ( se vedhæftet dokument ) -
Monotoniforholdende for en lineær funktion?
ForumindlægDavs alle sammen :p Hvad mener der med, at jeg skal "gøre rede for, hvad der forstås ved en lineær funktion"? -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
Areal for graferne af to funktioner
ForumindlægHej jeg skal aflevere en aflevering i morgen og jeg har et problem med et af spørgsmålene. Det lyder: Graferne med funktionerne f og g med forskrifter f(x9=x^3-5x^2+ 2x+1 og g(x)=2x-1 afgrænser to begrænsede områder Bestem det samleded areal af områderne. Håber jeg kan får lidt hurtig hjælp:) -
Entalpi,entropi og gibbsenergi!
Forumindlæghej studieportalen! Håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1) Hvorfor er entalpi en tilstandsfunktion? (tænker i forhold til Hess lov forsøget) 2)Forklare sammenhængen mellem tilvæksten i entalpi,entropi og gibbsenergi? -
Impulsændring
ForumindlægHej alle. Sidder mit i SRP ræset, og er pludselig blevet i tvivl om hvad impulsændring betyder, altså hvad hvis det hvis jeg har en impulsændring på 5.6 N * s?? Håber i vil hjælpe (: -
Reducere en brøk
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at reducere brøken x - 3 x^2 - 6x + 9 Er i tvivl om hvordan jeg skal begynde på den. på forhånd tak :-) -
argon
ForumindlægSåvel argon som kalium og calcium indeholder en isotop, der har et massetal på 40 unit. Angiv for hvert af disse stoffer, hvor mange protoner og neutroner, der er i kernen. -
Parabel
ForumindlægHej kan ikke finde ud af denne opgave kan nogle hjælpe medd forklaring og facit? -
BNP og urbaniseringsgrad?
ForumindlægNår jeg taler om geografi, hvad er BNP og urbaniseringsgrad så for noget ? Det haster - på forhånd tak :) -
Hjælp mig tak!
ForumindlægJeg har en prøve eksame, og jeg vil derfor gerne lave en hjemmeside. Jeg har fået at vide, at der skal være '' modsætninger mødes '' på min hjemmeside, men jeg ved ikke hvilken slags modsætninger der kan mødes, kan nogen give mig et eksempel? (By the way, min udtryksform er digit... -
PASCOCAPSTONE betydning
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare mig hvordan jeg skal forlke disse tal, der er blevet vedhæftet i et forsøg omhanelde et skæv trplade? -
Bestem funktionsforskriften til en linear funktion
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet "Om en lineær funktio, f, gælder der, at f(-20) = -11, og at f(6) = 20. Bestem funktionsforskriften" Jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte. -
Bestem koordinatsættet til toppunktet for parablen
ForumindlægEn parabel er graf for funktionen. f(x) = x2 - 2x - 3 -
Reducer udtrykket?
ForumindlægHej. Jeg skal reducere følgende: (b(a2+2a+1)) / (a+1) og (a2-4) / (a+2) Jeg har indtil videre gjort dette, men er nu gået i stå: (ba2 + 2ab + b) / (a+1) = (ba2)/ (a+1) + (2ab)/(a+1) + b/(a+1) Kan dette recuceres yderligere? Og hvordan griber jeg den anden an? TAK -
Naturvidenskaben er svækket i det nye reformgymnasium
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/nyheder/gymnasiereform/documents/studieretninger.pdfSom det fremgår af linket på side 2, så er langt færre, der har valgt mat, fysik eller kemi på højniveau:Der skal dog tages forbehold, da dette kun er studieretningsfaget, hvorefter eleven kan vælge at opgradere andre fag - fx ... -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget.....
