Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17761 til 17780 af 41162
-
Diagrammer og statistik
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en matematikopgave, hvor en opgave især volder mig problemer. Opgaven lyder således: Et telefonnummer består af 8 cifre. Nummeret 00 00 00 00 eksisterer ikke, men f.eks. har L'easy 88 88 88 88. Gå udfra at alle andre numre end 0 godt kan gentages 8 gange. Selve spørgs... -
Bog? 1.g opgave
ForumindlægHejsa.Jeg er lidt på bar bund mht. at finde en bog jeg skal læse og skrive opgave om til dansk eksamen i 1.gKravene er at den ikke skal være for kompliceret at skrive om men heller ikke åbelys nem.Personligt kunne jeg godt tænke mig en bog med fx. kærlighed eller fantasy eller noget man kan relat... -
DEN LILLE PIGE MED SVOVLSTIKKERNE - PERSPEKTIVERING!!!! HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg håber på nogle hurtige svar, da jeg har dansk mundtlig eksame på onsdag! Jeg ville spørge ind til om nogle eventyrtræk i Den lille pige med svovlstikkerne, da jeg virkelig selv ikke kan finde nogen! Det samme med komposition, jeg forstår ikke helt hvad jeg skal sige om komposition.... -
HASTER, Førstehåndskilde eller andenhåndskilde? når kilden er udgivet i en bog
ForumindlægHej. Jeg skal foretage en kildekritisk analyse af en kilde som er en klage af en indisk fyrste under imperialismen. Men spørgsmålet er om kilden er en førstehåndskilde eller en andenhåndskilde, når kilden er taget fra en bog. Derudover er kilden oversat fra engelsk til dansk. Har det også en in... -
Samfundsfag - DF
ForumindlægI min samfundsfags opgave har jeg fået dette spørgsmål: 3. Diskuter med inddragelse af bilag 3, hvordan Dansk Folkepartis valgresultater de senere år kan forklares(Her skal I anvende henholdsvis fordelings- og værdipolitik). Bilag 3 er valgresultater fra henholdsvis 1994 1998 2001 2005 2007 h... -
Fra SOSU-assistent til læge?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at tage uddannelsen til SOSU-assistent, men har stadigvæk en drøm om at blive læge. Kan man tage nogle HF-enkeltfag, og derefter søge ind på medicin via kvote 2 - og er det realistisk? Jeg har samfundsfag C fra 1.g, som jeg afsluttede og derefter droppede ud. Når jeg ... -
"Vis i fuld skærm" eller "Vis på fuld skærm"?
ForumindlægHej, hedder det "Vis i fuld skærm" eller "Vis på fuld skærm"? (som i en computerskærm) Og hvorfor? Gramatikregler med svar ville være dejligt. På forhånd tak. -
3 A-niveaufag?
ForumindlægJeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt... -
AT - samfundsvidenskab metode . Hjælp! HASTER!
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til AT og jeg vil gerne have nogle idér til hvilken metode jeg præcis benytter mig af . Jeg har om identitet og har fagkombinationen Dansk/Samfundsfag. Jeg har analyseret en bog med henblik på personens identitetsdannelse og så har jeg brugt Anthony Giddens og Beck's te... -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Forkastelse af nulhypotese eller ej?
ForumindlægJeg har lavet en binomialfordeling i forbindelsen med en opgave, hvor følgende påstand fremsættes: "Mindst 55% af Danmarks befolkning er tihængere af dansk deltagelse i krigen i Afghanistan". Signifikansniveau ligger på 5% og med hjælp af Maple (og andre programmer brugt til bekræftel... -
Det skal kunne betale sig at tage en videregående uddannelse.
ForumindlægDanmark er det OECD land hvor det mindst kan betale sig at tage en videregående uddannelse, fordi lang uddannelse fører til højerelønnet job og dermed højere skat. Den danske fremtid bygger på et vidensamfund, og derfor har vi ikke råd til til skræmme de unge væk fra de lange vidergående uddannel... -
Spørgsmål om universitet
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og har lige fået de standpunktskarakterer, som man skal søge ind på gymnasiet med. Derfor har jeg selvfølgelig tanker om, hvad jeg skal vælge. Grunden til at titlen på mit spørgsmål er "Spørgsmål om universitet" og ikke "Spørgsmål om gymnasiet" er fo... -
Tysk oversættelse, rettelse
ForumindlægHej alle sammen :) - Ville høre om nogen gad og læse dette igennem, og måske rette de fejl der er. På forhånd, tusind tak!! _________________________________________________________________________________________________ Oversættelse Robert bor i Berlin, Tysklands hovedstad. Han har en bror ... -
Ejefald/gentiv på spansk-sætninger
ForumindlægHej, er der nogen, der har tid til at rette disse korte 10 sætninger?:-) 1. Madrids diskoteker Discotecas en Madrid 2. Andalusiens sol Sol de Andalucía 3. Turisternes ferie El vacaciones de los turistas 4. Picassos billeder Cuadros de Picasso 5. Byens forretninger Negocios de la ciudad 6... -
formulering af tysk sætning
ForumindlægHej. Er i gang med at skrive en tyskstil og er gået i stå ved denne sætning. Jeg føler mig meget usikker på min formuleringen, nogen der gider rette den? På dansk lyder det: Vesten har en stor handelsinteresse i asien, fordi det er billigt. Poblemet er at de vestlige virksomheder ikke interessere... -
Hvordan var det i de sene 90'ere?
ForumindlægHej! Det gik sådan, at jeg trak "mellem virkelighed og iscenesættelse" som emnet til mundtlig dansk. Jeg valgte så at skulle op i, at analysere sangen "spændt op til lir'", skrevet i 1998. I min disposition er en af punkterne "Er den typisk for den tid, den er skr... -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
Hjælp til oversættelse!!!
ForumindlægHejsa:-)Jeg har problemer med at oversætte teksten, jeg har allerede oversat den, men jeg vil godt se hvor min analyse er forkert og rette mine fejl op. Studenter:I Danmark strækker gymnasiet sig normalt over tre år, hvorefter man får den traditionelle hue, og selvfølgelig et bevis på de tre års ... -
SF og Sudan
ForumindlægForleden kunne DRs HORISONT endnu engang fortælle om den uhyggelige situation i Dafur-provinsen i Sudan, og tilbage sidder man med en underlig flov fornemmelse i munden. Hvad laver vores politikere? Hvorfor gør de ikke noget? Særligt er det påfaldende at de partier, der traditionelt hævder at vær...
