Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17801 til 17820 af 18649
-
Den topologiske dimension
ForumindlægHejsa, tænkte om der er nogen der kunne forklare mig hvad definationen på den topologiske dimension er? Og gerne komme med et eksempel på hvordan den beregnes for et eller anden objekt. Der findes alt for meget om det på nettet til at jeg lige kan danne mig et overblik. Så ville være super hvi... -
Er penge alt?
ForumindlægER PENGE ALT? penge på kontoen giver frihed frihed giver lykke så jaa For penge er ikke ikke alt. Penge er alt. Penge er din vej til verden, Penge gør det værd at leve, pengene fordriver det ondevæk, derfor brug penge som følge af din ... -
Emner?
ForumindlægHej (: Jeg er så småt begyndt at tænke på det skræmmende studieretningsprojekt :O og er nået frem til, at jeg gerne vil skrive i biologi og historie (: Med de to fag, er der så nogen der har nogel gode emner man kunne skrive om? :D -
hvad er rød eller de hvid blodlegeme
ForumindlægHvad er forskel imellem dem.`? -
fridage fra uni
ForumindlægHej</o:p> Jeg skal starte på uni her d. 1. sep, så derfor har jeg ikke rigtig særlig meget kendskab til hvordan tingene kører på universiteterne. Mit problem er, at mine kammerater og jeg længe har gået og snakket om at lave en "vandretur" til Norge (noget alá Bubber og BS ... -
GPS - Finde et 4. koordinat vha. 3 andre koordinater?
ForumindlægHejsan Er der nogen der kan fortælle hvordan man med 3 koordinater der danner en trekant kan finde et 4. koordinat? Skriv endelig hvis jeg skal uddybe mit spørgsmål. -
Proportionalitet, hjæp
ForumindlægDen tid t, det tager at cykle en strækning på 5,0 km med en konstant hastighed, er omvendt proportional med hastigheden v. Opskriv t som funktion af v. Beregn tiden, når v = 15 km/t. Håber nogen kan hjælpe :D -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg... -
Gitterligningen - He-Ne laser
ForumindlægHej alle Sidder med følgende opgave: Lyset fra en He-Ne laser sendes gennem et gitter med 600 ridser pr. mm og hen mod en skærm, hvor der dannes et antal pletter. a) hvad er gitterkonstanten i meter? b) hvor stor en vinkel afbøjer gitteret lyset? (første orden dvs. for den første plet p... -
Newtons lov
Forumindlæg1/ En kran skal løfte en container med konstant fart 15 m i lodret retning. Containerens masse er 7,5 t. a Med hvilken kraft skal kranen løfte containeren? b Hvilket arbejde udfører løftekranen? c Hvilket arbejde udfører tyngdekraften, når containeren løftes de 15 m? 2/ Bestem ... -
Hvad er en vektorfunktion?
ForumindlægJeg har aldrig arbejdet med begrebet før og er fuldstændig på bar bund. -
Definition på kemisk ligevægt
ForumindlægHej! En god definiton på kemisk ligevægt? Det eneste jeg har er nemlig: Der dannes hele tiden noget af det ene, men samtidig dannes der noget af det andet (verdens ringeste definiton). -
Integralregning
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med at løse denne opgave og forklare hvordan man gør? Opgaven lyder: En genstand, der har starthastigheden 4,5 m/s, falder lodret ned (frit fald) a) Hvad er genstandens hastighed efter 2,0 sekunder? b) Hvor langt har genstanden bevæget sig efter 4,0 sekunder? -
Medianen Mb
ForumindlægHej allesammen , Hvordan beregner jeg medianen i en vilkårlig trekant? I vil nok sige cosinusrelationen, men det forstår jeg ikke . Så en uddybende forklaring ville være dejligt? Trekanten ABS har sidelængden AB = 21, AC=15, CB =10 og A=26,05 grader og Arealet er 69,167 . Medianen går fra vinkel ... -
hookes lov og harmonisk svingning
Forumindlægen ideal fjeder er defineret som en fjeder, der opfylder Hookes Lov F = -k·y hvoraf m·a = -k·y og m·a = -k·y dvs ... -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi... -
Spørgsmål om tangenter og vektorer
ForumindlægHej, Kan tangenter opfattes som vektorer (og/eller omvendt) ? -
Matematik på PC.
ForumindlægHey. Hvordan laver man tegn under svaret på word ? Hvordan insætter man brøker osv ? jeg plejer altid at skrive matematik-afleveringen i hånden, men vil gerne snart til at skrive på computer :) hjælp! -
Sinus og cosinus funktionerne
ForumindlægJeg kan ikke helt forstå denne defination og notationen, hvorfor har de skrevet det på den måde: Funktionerne cosinus og sinus er periodiske med perioden , dvs. for ethvert ∈R, gælder det at: - Skal der egentlig være et mellemrum mellem cos og t? Hvorfor har man lagt 2 pi til... -
Gymnasiet eller Hf ?
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 1.g (stx) , men jeg orker ikke stx længere, så jeg tænkte på at flytte til hf. Men jeg ved nu ikke, om det er en god idé hvad synes i ?? Jeg vil gerne blive bioanalytiker, kan jeg godt blive det selvom jeg flytter til hf ?
