Søgning på: international økonomi noter. Resultater: 17941 til 17960 af 20120
-
Bjerrum diagram
ForumindlægHej Jeg skal tegne et bjerrum diagram for syre-base systemet HSO4- - SO42- Jeg starter med at tilsætte 0,5 M HCl og gør min opløsning 0,1 M saltsur. Derefter tilsætter jeg 0,5 M Na2SO4. Men hvordan finder jeg PH og Pks/Pkb så jeg kan tegne bjerrumdiagrammet? Håber der er nogen der kan hjælpe mig... -
Differentialregning!
ForumindlægJeg har nogle begreber jeg skal forklare. Men jeg synes dog det er lidt svært især at forklare det både med ord og formler osv. Jeg håber nogle kan hjælpe mig. Opgaven er vedhæftet! Tak på forhånd. -
Færdighedsopgave hjælp
ForumindlægHey der genier ! Jeg sidder her med en færdighedsregning og har altså nogle irriterende problemer med nogle af de forskellige opgaver der findes i denne færdighedsopgave. En af dem er metoden "Reducering" De 2 regnestykker hedder: 7v - (2u + 5v) = _____ (5u + v) (2u - 3) = _____ ... -
Q-værdi mangler LIDT hjælp
ForumindlægHejsa Jeg har lavet denne opgave (se billede), og jeg synes det virker rigtigt, men når jeg kigger i vores hæfte med facit, så stemmer det ikke overens. Facitlisten siger at svarene burde være 0,58MeV i den første og 0,65MeV i den sidste. Er der en der kan gennemskue hvad jeg har lavet forke... -
Engelsk grammer
ForumindlægHey guys, har et problem med nogen kongruenser. Håber I kan hjælpe mig, evt. forklare hvorfor? 1. My doctor _______ both tennis and golf in his spare time. (play) Jeg ville sige, at der skulle stå plays, da det er 3. person ental, men passer det, når der står både tennis og golf efter? Det samme ... -
Kokain - karsammentrækkende
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor kokain har karsammentrækkende egenskaber? Jeg har søgt omkring det, og jeg finder kun, at kokain ER karsammentrækkende, men ikke hvorfor. Nogen, der kan hjælpe? :) -
HURTIG HJÆLP - Standardentalpi
ForumindlægHej SP Jeg skal finde standarentalpien af 2 CaSO4 * 2 H2O (s) -> 2 CaSO4 * 1/2 H2O (s) + 3 H2O (g) Jeg har slået værdierne op, men ved ikke om det er rigtigt bl.a. for 2CaSO4 * 2H2O, jeg slår den op til 194,1 J/kg* mol? Er det rigtigt? Men når jeg så beregner standardentalpierne skal jeg så ga... -
SRP - raketligningen
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål til raketligningen. Når jeg prøver at udlede den, så er der noget, som jeg ikke forstår. Hvorfor er det at impulsen er bevaret for systemet? Og hvad er den rigtig betegnelse for en raket + brændstof, og rakettens masse uden brændstof samt brændstoffets masse? Jeg bliv... -
kandidat i matematik
ForumindlægHej allesammen Jeg har en KÆMPE drøm om at blive gymnasielærer i matematik, da det kræver en kandidat, ved jeg at mange lærer læser til ingeniører eller fx fysikere. Problemet er bare at så kommer fysik også til at fylde en del, hvilket jeg netop ikke vil have med at gøre. Derfor vil jeg hels... -
Statistik
ForumindlægHej Jeg har lige brug for hjælp til om jeg har forstået dette spørgsmål rigtigt: I en familie med 2 voksne og 5 børn skal der ved lodtrækning findes 3 til at vaske op. a) Bestem sandsynligheden for, at det bliver 1 voksen og 2 børn, der skal vaske op. Er det korrekt, at sige 1/2*2/5 ...... -
Antikke Grækenland - SRP hjælp!!!!
ForumindlægJeg står i en situation i SRP, hvor jeg skal "diskuter den antikke græske verdens betydning for vore dages videnskab og samfund" Jeg har tænkt lidt over komme ind på emner som demokratiet. Er der nogle som har andre forslag, og evt. nogle links som kan hjælpe mig, det må også meget ge... -
Nogle som måske ville rette min tysk oversættelse på 11 linjer :)
ForumindlægEines Tages sah ich eine Anzeige in unserer Zeitung war. Eine dänisch-deutsche Paar in Köln wurden für ein Mädchen, das im Haus helfen könnten suchen. Als Au-pair war ein Wunsch, den ich schon lange genossen. Nun hatte wahr! Die Familie lebte ich mit hiess Weber. Freundliche Menschen, die schon ... -
Lille matematik opgave
ForumindlægEn af dine venner tilbyder dig 100 kr, hvis du kan gætte hvilket tal mellem 1-20 han tænker på. - Hvad er chancen for at tallet er: 1) 19? 2) et kvadrattal? 3) et primtal? _______________________________________________________________________________________________ Hvad er en variationsbredde? -
Eksamensspørgsmål C-niveau!
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til eksamen her i morgen tidlig klokken 10 i Biologi på c-niveau. Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål hertil (uden bilag selvfølgelig) som vi kan/skal svare på til i morgen. og jeg sidder selvfølgelig fast. Spørgsmålene lyder således: Nedarvning af monog... -
Jernindhold i ståluld. Får for stort et resultat
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver på en kemirapport, der skal afleveres hurtigst muligt. Jeg skal ved hjælp af redoxtitrering finde jernindholdet i ståluld. Problemer er bare, at jeg får massen af jernet til at være 102% af ståluldets vægt. Jeg tror, at jeg har fået opgivet eller afskrevet forkert masse... -
Hvordan siger man "Skinnet bedrager" på engelsk?
ForumindlægHjæææælp... -
reaktion mellem cyclohexan og brom
Forumindlæghej jeg har et problem jeg ved godt at reaktionsligning for reaktionen mellem<span style="font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman""> cyclohexen og brom er <span style="font-size:12.0pt;font-family:"Calibr... -
Beregning af koordinatsæt
ForumindlægHej alle. Først: Dette er en udvidelse af en opgave fra årets skriftlige eksamenssæt til folkeskolen, som jeg har lavet til mig selv. Det er altså ikke noget med at det skal afleveres og at jeg gerne vil have et klogt hoved til at give mig det korrekte svar. Nå, men helt min problemstilling... -
Integrale
ForumindlægBestem integralet ∫_8^1(8x^3+e^x)? dx (1 øverst og 8 nederst) Nogle der kan hjælpe?:) -
Stil om skoleudflugt til Berlin haster lidt
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om en skole udflugt til Berlin på tysk og den skal være i nutid jeg skal skrive om hvad jeg ser og oplever da jeg har problemer med tysk synes det er meget svært at finde ud af ville jeg høre om i havde nogle gode råd til hvordan jeg kunne blive bedre og nogle til mi...
