Søgning på: spansk noter. Resultater: 17981 til 18000 af 20423
-
Løs ligningen f'(x)=0
ForumindlægHej Jeg skal løse ligningen f'(x)=0 ud fra funktionen f'(-2) som jeg fik til at være -2,4 Grafens punkt er (-2,3) Mit problem er det at jeg ikke kan huske hvordan man løser en sådan ligning. Håber meget nogen kan hjælpe! Jeg har vedhæftet opgaven så det bedre kan forstås -
Download af memoir
ForumindlægJeg er blevet anbefalet at installere memoir-klassen. Fint nok! Pakken og dens filer kan hentes herfra: http://tug.ctan.org/tex-archive/macros/latex/contrib/memoir/ Men hvordan ligger jeg filer det rigtige sted i linux?? Der står at filerne skal ligge i /texmf/tex/latex/memoir... øhh, hvor er de... -
Mat A skr. Eksamen: Hvad synes i?
ForumindlægSå har der været skr. eksamen i Matematik A. Hvad synes i så om opgaverne? Jeg synes de var rimlige nemme, dog kunne jeg ikke huske omkring substitutionsmetoden for integral regninger, så opgave 4 i delen uden hjælpemidler fik jeg slavet forkert. Ellers ser resten rigtigt ud, og håber på 12 we... -
Pdfcrop
ForumindlægJeg skal indsætte nogle billeder i mit dokument, og idet det skal afleveres som pdf, har jeg konverteret alle billederne til pdf-filer, så de nemt kan indsættes. Problemet er, at de ikke kan være på samme side, da de store hvide margener jo får dem til at fylde en hel side i sig selv. Umiddelbart... -
Sekstakkorder
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring sekst-akkorder. Min lærer har givet mig fejl for en Em6, hvor jeg har skrevet tonerne: e, g, c#. Nodeknækkeren og diverse søgninger på nettet har givet det samme resultat, som det, jeg har skrevet. I rettelsen har han skrevet noget, der ligner "Em6 er med en lille... -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
Engelsk stil :)
ForumindlægHej Er der nogen der er så sød og vil rette min stil, den er kun på 700 ord. -
Reducer uden brug af lommeregner (log)
Forumindlæga=log(3)+log(10)-log(5)= log (6) den er jeg med på.. men hvorfor er: c=log(5)+log(6)-log(3) = log(1) og ikke log(10)??? i begge tilfælde skal man jo gange de to første led og derefter dividere med det sidste.. Facit i den sidste siger 1 og det siger lommeregneren også :/ -
eksponentiel udvikling
ForumindlægTHC (det aktive stof i hash) har en halveringstid på ca. 4 døgn. (i) En person indtager 12 mg THC. Hvor meget THC har personen tilbage i kroppen efter 4, 8, 12 og 16 døgn? (ii) Benyt halveringstiden til at bestemme konstanten a i udtrykket M = M0 ⋅ at, (når tiden måles i døgn). ... -
Dispositioner til matematikeksamen
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at se nogle dispositioner til matematikeksamen. Jeg skal selv op i mdt. matA, men niveauet må gerne være C, B (eller helst A, selvfølgelig) og vil gerne se hvordan andre strukturerer eksamen. Som sagt er emne og niveau ligegyldigt. Tak for hjælpen. -
hjælp til grammatik eng. A
Forumindlæghej. jeg har brug for noget hjælp til at rette nogle fejl i sætningerne, som jeg har svært ved.håber i vil hjælpe mig. 1. Universities that try to take a student's individual background into account is liable to be accused of political correctness. - er det noget med "that" ? 2. I... -
tangenter
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=x3-10,5x2+31x+10 Bestem ligningerne for de to tangenter til grafen f der har hældningen 1 Jeg får y= x-22,5 og y=x-36 Facitlisten får y= x+22,5 og y=x+36 Er det mig eller facitlisten der har ret? Mvh Emil -
Bestem Integralet
ForumindlægHej derude.. Jeg har siddet og knoklet med dette integrale, og jeg kan ikke finde ud af det.. Den skal løses uden lommeregner. 01∫4x+2/x2+x+1 dx Håber i kan hjælpe mig.. Jeg vil rigtig gerne vide hvordan i har gjort, for jeg taber mig selv undervejs! :( Mvh Rasmus -
Iphone 3g kommer til Danmark
ForumindlægDen 11. juli er datoen. Har selv glædet mig en del til den kom til DK og overvejer at købe en. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11993991.html?rss http://www.apple.com/dk/iphone/ Hvad synes du om den? For meget hype, kedelig, normal, must have, ultra kedelig? -
Analyse af "Peter Goldsworthy: One of my best friends
ForumindlægHej,.,. er d en der ha analyser teksten af "Peter Goldsworthy: One of my best friends??? tak på forhånd... -
Induktion og vekselstrøm.. 9. klasse
ForumindlægHeej .. Nogen der kan fortælle lidt om induktion og Vekselstrøm ? På forhånd tak ! :) -
hvordan differentierer jeg ligningen?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med noget differentialregning? Jeg har fået et spørgsmål som lyder som følgende: angiv f' (x_0) i hvert af følgende tilfælde. Her har jeg så en ligning der hedder f (x)=(3x-7)(2x^2+1) Jeg ved at jeg blandandet skal bruge potensreglen (n*x^n-1), og til... -
Potensfunktioner
ForumindlægHej Jeg ville bare høre om nogen kunne komme op med en forskrift for en potens funktion som kan relateres til den virkelige verden?:) Forsat god Søndag -
Hvilke ideologier bygger partierne på?
ForumindlægJa, som overskriften siger; hvilke ideologier bygger partierne på? Er der en der hurtigt vil fortælle mig det, og hvorfor? - På forhånd tak! -
Udvidet eller simpel tid?
ForumindlægHejsa, jeg sidder med denne opgave jeg ikke kan finde ud af. Jeg skal oversætte disse sætninger og sætte dem i udvidet eller simpel tid: 1. Hver søndag går jeg i kirke 2. jeg var ved at klæde om, da min telefon faldt på gulvet. 3. jeg spiser aldrig fra McDonalds 4. Se, det sner 5, Det regn...
