Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 18041 til 18060 af 72126
  • MEGET LET OPG

    Forumindlæg
    Ka ik lige huske hvordan man sku löse sådan nogle brök- regn.? lös ligningerne: a) 4/x = 6 b) 4x = (6x-2/5) c) (7/x-2) = 4
  • Bestemte integraler

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med lidt integral problemer, og integraler er ikke lige min hjemmebane. a'eren har ejg lavet, men b og c volder problerm, er det sådan at nogen kan hjælpe? opgave: En funktionen f er givet ved forskriften f(x)= x + sin(x) b) Gør rede for, at ligningen f(x)=c har netop en ...
  • Reduktions opgaver

    Forumindlæg
    2 opgaver der driller lidt... b. 2a (a + 2b) – (2a + b)2 c. (3p + q)2 – (3p – q)2
  • Afstand mellem punkt og linje

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Har denne opgave B og C jeg skal lave som i kan se i bilaget. Har prøvet alt og kan ikke komme til det rigtig svar. Håber i kan hjælpe mig
  • Coenzym Q10 - Mat B

    Forumindlæg
    Hej Jeg har denne opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg har lavet A, men jeg er i tvivl om B og C. Jeg har vedlagt et billede af opgaven under. På forhånd, tak for hjælpen!
  • Samfundsfag på hf

    Forumindlæg
    Hvad indebærer samfundsfag på c-niveau på HF? Hvad er et af de første ting man kommer til at arbejde med - er der evt. noget jeg kan forbedrede mig på her i ferien? På forhånd tak. Go’ sommer :)
  • Energi af foton - korrekt?

    Forumindlæg
    Mit bud: Efoton = (h·c)/λ = (1,99645·10-25 J·m) / (124,0 nm) = 1.6100403e-27. Og hvad er enheden? Og kan tallet skrives lidt pænere?
  • Bølgelængde

    Forumindlæg
    En der kan hjælpe med dette spørgsmål Hvilken bølgelængde har lys (c=3*10 opløftet i 8) med en frekvens på f=3*10 opløftet i 14 hz?
  • Omskrivning

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan sige hvorfor leddet -kx går hen og bliver positivt i dette tilfælde: y = c/e-kx = c * ekx Tak!
  • Hjælp til en matematik opgave

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle, der kan hjælpe med opgave c på vedhæftet billede? Facit er. grader Jeg har kun brug for hjælp til opgave c. På forhånd tak.
  • spændingsforskellen

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med opgave c. Her tidligere beregnet resistiviteten, men ved ikke om jeg kan bruge den i opgave c
  • Effekt

    Forumindlæg
    Jeg har prøvet at regne denne opgave, men c'eren driller mig, så jeg håber, at jeg kan få lidt vejledning til den. Opgaven lyder: En bageovn omsætter elektrisk energi med effekten 2,0 kW a) hvor meget elektrisk energi omsætter bageovnen på 5,0 minutter? Svar: E=6,0·105 J Bageovnens ...
  • Trekant

    Forumindlæg
    Figuren viser en trekant, hvor vinkel C er stump. Nogle af målene fremgår af figuren. b = 172 c = 258 B = 34 grader a) Bestem vinkel C. b) Bestem arealet af trekant ABC.
  • Titrerings opgave haster ikke, men har brug for hjælp.

    Forumindlæg
    Hej er gået lidt i stå, har allerede løst opgave a) men kan ikke løse b og c. a) n=c*v n(AgNO3) = C(AgNO3) * V = 0,0500 M Ø 0,000931 L = 0,00004655 mol.
  • Farver ved tungtopløselige salte

    Forumindlæg
    Vi har lavet det meget simple forsøg i kemi, hvor man skal påvise, at der er halogenider i en opløsning (helt præcist var det saltvand, hvor vi titrerede sølvnitrat ned for at bestemme, hvor meget Cl- og andet, der var i opløsningen. Vi tilsatte K2CrO4 som indikator).Mit spørgsmål: Hvorfor er søl...
  • At bevise saltsyre er saltsyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lavet en syre. Jeg ved, jeg har lavet saltsyre, men hvordan kan jeg bevise det? - skal jeg vise det med en formel? + Hvis I har nogle forsøg/noter/rapporter om Kemi/radioaktivitet/atomer må I gerne sende dem til følgende mail! (FSA om 3 dage)
  • Hjælp! Afstemning af reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej alle, Nu er det efterhånden en del år siden jeg sidst har haft kemi, hvorfor det al det med reaktionsskemaer samt ligninger er mig meget fjernt. Jeg forstår dem simpelthen ikke! HVORDAN gør man? Nogle som har mulighed for at uddybe hvordan man er kommet frem til nedenstående? CH4+2O...
  • HJÆLP... energi???

    Forumindlæg
    hej, jeg har fået en fysik og kemi rapport for og den handler om energi: så jeg tænkte på om der var nogen som viste noget om vindenergi: vindmøller og den slags. Og solenergi: solceller og den slags. de overordnede spørgsmå er: Hvad handler det om? Hvordan fungere det? Hvad er der godt ved at br...
  • Bestemmelse af ligning, så man får én løsning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har følgende opgaver, jeg skal bruge hjælp til med at finde ud af :) 1) Bestem c så ligningen x^2+4x+c = 0 har netop én løsning 2 ) Bestem løsning til ligningsystemet 3x+4y = 10 4x-3y = 5 Kan nogen hjælpe mig :)? På forhånd, tak.
  • Haster - Ligning??

    Forumindlæg
    jeg ved ikke helt hvad jeg skal med dette opgave ?. Givet f(x)=-x^2+6x-3. Løs ligning f(x)=5. For hvilke værdier af tallet c har ligningen f(x)=c 1.) ingen løsning? 2.) En løsning? 3.) 2 løsninger ? Tak på forhånd.