Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 18041 til 18060 af 72126
-
MEGET LET OPG
ForumindlægKa ik lige huske hvordan man sku löse sådan nogle brök- regn.? lös ligningerne: a) 4/x = 6 b) 4x = (6x-2/5) c) (7/x-2) = 4 -
Bestemte integraler
ForumindlægHej, jeg sidder med lidt integral problemer, og integraler er ikke lige min hjemmebane. a'eren har ejg lavet, men b og c volder problerm, er det sådan at nogen kan hjælpe? opgave: En funktionen f er givet ved forskriften f(x)= x + sin(x) b) Gør rede for, at ligningen f(x)=c har netop en ... -
Reduktions opgaver
Forumindlæg2 opgaver der driller lidt... b. 2a (a + 2b) – (2a + b)2 c. (3p + q)2 – (3p – q)2 -
Afstand mellem punkt og linje
ForumindlægHej allesammen. Har denne opgave B og C jeg skal lave som i kan se i bilaget. Har prøvet alt og kan ikke komme til det rigtig svar. Håber i kan hjælpe mig -
Coenzym Q10 - Mat B
ForumindlægHej Jeg har denne opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg har lavet A, men jeg er i tvivl om B og C. Jeg har vedlagt et billede af opgaven under. På forhånd, tak for hjælpen! -
Samfundsfag på hf
ForumindlægHvad indebærer samfundsfag på c-niveau på HF? Hvad er et af de første ting man kommer til at arbejde med - er der evt. noget jeg kan forbedrede mig på her i ferien? På forhånd tak. Go’ sommer :) -
Energi af foton - korrekt?
ForumindlægMit bud: Efoton = (h·c)/λ = (1,99645·10-25 J·m) / (124,0 nm) = 1.6100403e-27. Og hvad er enheden? Og kan tallet skrives lidt pænere? -
Bølgelængde
ForumindlægEn der kan hjælpe med dette spørgsmål Hvilken bølgelængde har lys (c=3*10 opløftet i 8) med en frekvens på f=3*10 opløftet i 14 hz? -
Omskrivning
ForumindlægEr der nogen der kan sige hvorfor leddet -kx går hen og bliver positivt i dette tilfælde: y = c/e-kx = c * ekx Tak! -
Hjælp til en matematik opgave
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe med opgave c på vedhæftet billede? Facit er. grader Jeg har kun brug for hjælp til opgave c. På forhånd tak. -
spændingsforskellen
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med opgave c. Her tidligere beregnet resistiviteten, men ved ikke om jeg kan bruge den i opgave c -
Effekt
ForumindlægJeg har prøvet at regne denne opgave, men c'eren driller mig, så jeg håber, at jeg kan få lidt vejledning til den. Opgaven lyder: En bageovn omsætter elektrisk energi med effekten 2,0 kW a) hvor meget elektrisk energi omsætter bageovnen på 5,0 minutter? Svar: E=6,0·105 J Bageovnens ... -
Trekant
ForumindlægFiguren viser en trekant, hvor vinkel C er stump. Nogle af målene fremgår af figuren. b = 172 c = 258 B = 34 grader a) Bestem vinkel C. b) Bestem arealet af trekant ABC. -
Titrerings opgave haster ikke, men har brug for hjælp.
ForumindlægHej er gået lidt i stå, har allerede løst opgave a) men kan ikke løse b og c. a) n=c*v n(AgNO3) = C(AgNO3) * V = 0,0500 M Ø 0,000931 L = 0,00004655 mol. -
Farver ved tungtopløselige salte
ForumindlægVi har lavet det meget simple forsøg i kemi, hvor man skal påvise, at der er halogenider i en opløsning (helt præcist var det saltvand, hvor vi titrerede sølvnitrat ned for at bestemme, hvor meget Cl- og andet, der var i opløsningen. Vi tilsatte K2CrO4 som indikator).Mit spørgsmål: Hvorfor er søl... -
At bevise saltsyre er saltsyre
ForumindlægHej! Jeg har lavet en syre. Jeg ved, jeg har lavet saltsyre, men hvordan kan jeg bevise det? - skal jeg vise det med en formel? + Hvis I har nogle forsøg/noter/rapporter om Kemi/radioaktivitet/atomer må I gerne sende dem til følgende mail! (FSA om 3 dage) -
Hjælp! Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej alle, Nu er det efterhånden en del år siden jeg sidst har haft kemi, hvorfor det al det med reaktionsskemaer samt ligninger er mig meget fjernt. Jeg forstår dem simpelthen ikke! HVORDAN gør man? Nogle som har mulighed for at uddybe hvordan man er kommet frem til nedenstående? CH4+2O... -
HJÆLP... energi???
Forumindlæghej, jeg har fået en fysik og kemi rapport for og den handler om energi: så jeg tænkte på om der var nogen som viste noget om vindenergi: vindmøller og den slags. Og solenergi: solceller og den slags. de overordnede spørgsmå er: Hvad handler det om? Hvordan fungere det? Hvad er der godt ved at br... -
Bestemmelse af ligning, så man får én løsning
ForumindlægHej. Jeg har følgende opgaver, jeg skal bruge hjælp til med at finde ud af :) 1) Bestem c så ligningen x^2+4x+c = 0 har netop én løsning 2 ) Bestem løsning til ligningsystemet 3x+4y = 10 4x-3y = 5 Kan nogen hjælpe mig :)? På forhånd, tak. -
Haster - Ligning??
Forumindlægjeg ved ikke helt hvad jeg skal med dette opgave ?. Givet f(x)=-x^2+6x-3. Løs ligning f(x)=5. For hvilke værdier af tallet c har ligningen f(x)=c 1.) ingen løsning? 2.) En løsning? 3.) 2 løsninger ? Tak på forhånd.
