Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18041 til 18060 af 19441
-
Ligning - vektorer
ForumindlægHvordan får jeg x'erne og y'erne til at stå alene og derefter fjerne 1/2?? -
har et punkt og en vektor - hjælp med at bestemme ligning
Forumindlægvektor a = (1/5) punkt P(3,8) hvordan bestemmer jeg en linje for den linje l, der går gennem P og er parallel med vektor a. -
Skal jeg tage et år om?
ForumindlægJeg tog Fysik eksamen her i torsdags, og tror at jeg har lavet mange fejl, og frygter derfor er den er blevet dårlig... Jeg sidder lidt i et dilemma, et meget stort problem.. Jeg er virkelig skuffet over min årskarakter.. jeg fik 6 i gennemsnit, og min forældre køre hver dag med at hvor vigtigt d... -
sinusrelationer (bevis)
Forumindlæghej jeg er ved at bevise sinusrelationer men efter jeg har bevist c/sinC og a/sinA har jeg svært ved at bevise b/sinB evt. har jeg brugt frividen.dk se link: http://www.youtube.com/watch?v=X3uvjTnqFwc&feature=player_embedded se vedhæftet fil på forhånd tak -
Brøker, brøker og atter brøker.
ForumindlægJep. min lære kan vidst godt lide brøker, men det kan jeg ikk' for der er så mange opg. jeg ikk' kan finde ud af. håber i vil være søde og hjælpe lille mig. og forklare det på den mindst indviklede måde, tak. ^^' opg. 1) - Omskriv brøkerne til blandet tal?.. Fx. 18 / 4 = ? opg. 2) ... -
Gråsten slot
ForumindlægVis , at halvcirklerne han en diameter på 15 m -
Fysik disposition
ForumindlægHejsa... Imorgen har jeg fysik/kemi fsa prøve, og vil bare lige få en lille forklaring på hvad jeg skal skrive i min disposiotin... - Altså hva skal en fysik disp. indholde? håber i kan svare, for har ikke rigitig forstået det, efter at jeg har været ind og kigge på forskellige på nettet. På forh... -
Disposition: Radioaktivitet, hva' synes I?
ForumindlægHej! Hvilke emner bør jeg komme ind på i min disposition til eksamen, hvis jeg nu trækker emnet radioaktivitet? -
Nægtet Oprykning Til 3.G (HJÆLP)
ForumindlægHJÆLP!! Jeg står i den situation, at jeg er blevet nægtet oprykning til 3.G. Under karantæne har jeg ikke været meget aktiv i timerne, og mine årsprøver er heller ikke gået så godt, hvilket har gjort at mit snit er under 2,0 så jeg kan ikke rykke op. Jeg skal til samtale med rektor på mandag om ... -
Procent og renteregning
ForumindlægHar brug for hjælp med denne opgave: "Gør rede for procentbegrebet. Du skal tale, om procentvis ændring beregning vha. fremskrivningsfaktor, samt renteformlen" Forstår ikke helt hvad procentbegrebet er eller hvordan man finder den procentvise ændring -
Omskrivning af cirklens ligning
ForumindlægMit spørgsmål handler om den vedhæftede fil. Der er lidt meget ved stykket jeg ikke helt forstår. Men jeg starter med at spørger om det dobbelte produkt fordi jeg stadig ikke er kan mine kvadratsætninger. Så hvordan kan : (x-5)2 = x2 -10x + 25 Siger man x2 = (x−5)2= x2+ 52&... -
Droppe ud af gymnasiet?
ForumindlægJeg går lige nu på STX på 2. år. Situationen lige nu er sådan, at jeg meget gerne vil droppe ud. Jeg har ikke længere nogen motivation, og jeg får det fysisk dårligt hver morgen inden skole. Lærerne og klassekammeraterne er sådan set fine nok, men jeg har ingen gode venner i klassen. Pigerne ha... -
Vektorer i rummet
ForumindlægI et sædvanligt (x, y, z)-koordinatsystem i rummet betragtes punkterne A = (1,1,1), B = (3,0,0), C = (0,4,3) og D = (2,3,2). a) Vis at de fire punkter udspænder et parallelogram P , opstil en parameterfrem- stilling for P , og bestem arealet af P . -
Hvad er syre?
ForumindlægHej Er der nogle som kan forklare mig hvordan man laver et reaktionsskema, hvis det indeholder noget med H-? -
proportionalitet?
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til to opgaver der handler om proportionalitet og omvendt proportionalitet. Er der en der kan forklare mig hvad de to begreber går ud på? Det var det, mange tak:) -
Ligevægt opstilling for ligevægttrykket
ForumindlægHej, Jeg forstår denne opgave indtil jeg skal til at opstille ligevægtsudtrykket konstanten.Jeg forstår ikke det røde markeret på det vedhæftet. Hvordan fås dette udtryk? På forhånd tak -
linje givet ved parameterfremstilling
ForumindlægHej Jeg har en linje l som er givet ved en paramterfremstiling: (x,y,z) = (1,2,3) + t(1,-1,1) t e R og punktet P(1,3,10) - projicer punktet ind på linjen How do I do that ? -
Engelsk "der er der"
Forumindlæghej alle. skal oversætte noget engelsk, men kan ikke finde ud af hvordan man siger "der er der" på engelsk: there is there????? Sætning: Der er der en nøgen kvinder, der rider rundt på en hest i gaderne. kan i hjælpe med at oversætte denne sætning -
Løsning af ligningssystemer med ukendte koefficienter
ForumindlægHej Hjælp til løsning af et par matrice opgaver, vil være super fedt hvis der er nogen der har tid og der vil blive sat virkelig stor pris på. Har prøvet på at knække denne opgave i en rum tid nu, også var det jeg kom til at tænke på at der måske var nogen her inde der kunne hjælpe. Opgaven h... -
Egnet til gymnasiet??
ForumindlægKære Alle :-) Jeg har lige nogle svar, som jeg meget gerne vil have svar på. Jeg går i 9 klasse. Hvad skal jeg gøre for, at alle mine lære egner mig til gymansiet? Min lære har sagt til mig, at jeg skulle tage 10 klasse, men det gider jeg SLET IKKE! Mit eneste drøm er, at komme ind på gymnasiet...
