Søgning på: Beregn pH. Resultater: 18061 til 18080 af 48369
-
Binomialfordeling
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og besvarer spørgsmålene til min mundtlige matematik eksamen, og jeg er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstår. Det lyder: "Forklar om tilblivelsen af formlen P(X=r)=K(n,r)*pr*(1-p)n-r, samt de indgående størrelser" Skal jeg bare forklare, hvordan... -
optimering
ForumindlægEn mand vil lave en trekantet indhegning til sin hund. Han har 30 m hegn, som han vil fastgøre til de to hjørner af gavlen på sit hus. Gavlen er 10 m bred. Det viser sig, at han får maksimeret arealet af indhegningen, hvis han laver den ligebenet, hvor de to ben er lavet af hegnet, mens gavlen ud... -
Mangler
ForumindlægDet er lidt svært for mit vedkommende, at komme videre med opgaverne i bogen, når jeg har svært ved at løse disse. Jeg håber på hurtig hjælp, så jeg kan komme videre :) -
Bestem den/de værdier af tallet k for hvilke andengradsligningen...
ForumindlægBestem den/de værdier af tallet k for hvilke andengradsligningen: x^2-7+10 = k kun har én løsning. Jeg er godt klar over, at hvis der kun er en løsning så må d = 0 ? Men jeg aner ikke hvordan jeg løser den. Hjælp? -
Mængdeberegning
ForumindlægHej. Er dette den rigtige fremgangsmåde ? -
respiration
ForumindlægHej alle :-) jeg har brug for noget hjælp til en biotek aflevering, og har lidt svært ved noget kemi, så håber at i kan hjælpe mig ;-) Hvor mange mol CO2 dannes der ved respiration af 200g glukose? Tusind tak på forhånd :-) -
budgetskema til eksamen
ForumindlægHej, er der nogle er jer derude der kender et eksempel på et godt budgetskema? Den er ikke til mig, jeg skal lave en fremlæggelse til eksamen og har brug for at se et skema over en person der ved hvad han/hun laver i sit budgetsekma. tak på forhånd. -
Bestem ligning for tangent
ForumindlægHey folkens derude, er der nogen kvikke studerne der ved hvordan man regne følgende ud, når spørgsmålet lyder: Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet p f(x)=3x^3-6, P(2,18) -
Matematik opgave
Forumindlæghej, er der nogen der kan hjælpe med disse opgaverP -
lineære funktion
Forumindlægder er en opagev jeg har problemer med: bestem ved beregning forskriften for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne a) (-3,2) og (1,4) har kun skrevet opgave 1 ned, håber det er nok til at forklare mig hvordan jeg laver den :) -
Udskæring af en kubikmeter, hvordan?
ForumindlægGoddag..... Hvor højt et tårn får man, hvis man udskærer en kubikmeter (en klods med et rumfang på 1 m3) i små terninger med kantlængden 1 mm og stabler dem ? Håber i kan hjælpe? Tak på forhånd. -
Bestem en vinkel
ForumindlægHvis der står bestem vinkel v i en problemregning, betyder det så at man skal beregneden med sin, cos eller tan, eller betyder det, at man skal måle den. Jeg har en diskussion med min lærer om det, så jeg håber i vil svare mig. På forhånd tak -
differentialregning
ForumindlægHej! Hvordan udregnes f'(0), med disse funktioner: 1. X^2 2. 3x^2-4x 3. 10-2x 4. 1042149016+x^2 5. ax+bx+c Mange tak på forhånd! -
Lys og gitter (hjælp til databog)
ForumindlægHeej Er i gang med en opgave om gitter som kan ses https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=605250 Jeg vil egentlig bede om hjælp til at forstå de tabelværdier min databog giver. Jeg slår op under Cadmium og så er der 2 forskellige bølgelænder for blå og 3 for grøn 5 for rød. Hvi... -
Hvordan regner jeg disse 2 opgaver ud?
Forumindlægopgave 2 En funktion f har forskriften f (x)=7x+b , hvor b er et tal. Punktet P(3, 31) ligger på grafen for f . Bestem tallet b . opgave 4 Prisen på vareudbringning med et transportfirma er givet ved f (x)=15x+75 , hvor f (x) er prisen (angivet i kr.) for at transportere varer x km. Bestem pr... -
Geometri: Overfladeareal og vinkler
ForumindlægHej, Jeg har lidt vanskeligheder med to opgaver. Den ene handler om at bestemme graderne af vinklerne i en trekant. Jeg kan sagtens finde graderne i vinkel A, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gøre når det kommer til vinkel B. Det vil være meget dejligt med noget hjælp. I den anden o... -
Termodynamik
ForumindlægHej alle kan nogen hjælpe mig med at lave to "små" opgaver omhandlende termodynamik? Jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal lave .... Mvh Ludvig -
Differentiallgning
ForumindlægSidder med denne øvelse og forstår ikke hvordan jeg skal udregne den uden hjælpemidler -
andengradspolynomium
Forumindlægsidder med denne andengrads polynomium. pn(x) = 3*x2+7*x+4 jeg skal udregne følgende: diskriminanten d, toppunktet, rødderne, hvilket jeg har gjort. også står der jeg skal udregne h = pn( -b/(2*a)) hvad er det? hvad er h? -
Løsning af fysikspørgsmål
ForumindlægHej SP Jeg har forsøgt at udregne svaret til et fysikspørgsmål og det er lykkedes mig. Jeg lavede to beregninger, hvoraf den første var forkert, dog forstår jeg ikke helt hvorfor den første beregning er forkert. Er der nogen, der kan forklare mig det? Spørgsmål: Hvis vi antager, at der er et s...
