Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18081 til 18100 af 29788
-
jeg håber der er en der har tid til at hjælpe med de 2 opg.
ForumindlægOmskriv: 25x^2+10x+1 til formen (ax+b)^2. Løs ligningen: x(x^2-4)(x^2+3)=0 -
Solenergi fra solceller
ForumindlægAreal af solcelleplanet = 1,6m^2 Lys intensitet = 70 W/m^2 Hvor meget energi falder på hele solcellepanelet pr sekund? Jeg har fået givet den nedenstående formel, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal regne det. Er der nogle venlige sjæle der kan hjæpe mig med det?;-) I=(I_0)/4pi*r^2 -
Bestem den værdi af x, hvor f´(x) er maksimal
ForumindlægEt andengradspolynomium er bestemt ved: f(x) = -2x2 + 4x Bestem den værdi af x, hvor f´(x) er maksimal Hvordan gør jeg det? Er der en formel jeg skal kende, hvis der er hvad er det for en? På forhånd tak. -
Hjælp til salmonellaopgave
ForumindlægJeg bøvler med denne opgave. Hvordan regner jeg den? -
oversætte, nogen der vil? :)
Forumindlæghejsa.. nogen der vil oversætte dette stykke fra dansk til engelsk. jeg er lidt i tidsnød og har ret svært ved det :( please :D Da hun næppe kunne gøre sig håb om at standse, satte hun sig beslutsom ned i sneen, men den var uheldigvis frosset til is. Man måtte nødvendigvis bringe hende til en læ... -
Bindingsenergi
ForumindlægNogne der ka forkalre mig hvad bindingsenergi er.. altså jeg ved godt alt det med einstein.. men mere sådan hvor den her bindingsenergi kommer fra..? -
Japans musik!
ForumindlægNogen udover mig, der høre japansk musik? :-) -
Opbygning af AT synopsis (2g)
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en synopsis, men jeg er i tvivl om opbygningen. Er der nogen der kan skrive punkt for punkt hvordan en god opbygning ville se ud? Her mener jeg de små overskrifter som problemformulering, konklusion, anvendte metoder, osv. -
God morgensamling? :) Nogle der har fede forslage til underholdning til morgensamling? :)
ForumindlægHej alle! Vores klasse står til at skulle lave morgensamling, her på tirsdag.. Og vi har ingen anelse om hvad man kan lave. Det skal lige siges at vi er 1g'er og er derfor allerede dømt som tabere.. SÅ er dårligt indslag til morgensamling, vil bare gøre det endnu være :) Så mit spørgesmål t... -
Rettelse af "eksamens opg." - hurtigt overstået...
ForumindlægJeg har siddet og trænet mulige eksamens opgaver uden hjælpemidler og der er et par stykker, som jeg er i tvivl om, så nu ligger jeg dem herind i håb om, at der er en som har lyst til at hjælpe og rette i det!?! Opg. 1. En funktion er givet ved f(x)=3e^x+4. a. Bestem den stamfunktion til f, hv... -
Hvordan løses de her?
ForumindlægHvordan løses disse opgaver, og ja jeg har forsøgt men er helt lost, ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. første: En retvinklet trekant med kateterne a og a+3 har arealet 14, bestem a. anden: Bestem den største y-værdi for andengradspolynomiet; y = -x^2+4x+1 -
erobring
Forumindlægi 1800'tallet erobrede Englang og Frankrig det meste af Afrika, men hvilken påvirkning havde det for Afrika? håber på svar hurtigst muligt. tak (: -
Kig Her (2. verdenskrig)
ForumindlægHEJ! Er der nogen der kan svarer på det her?: Følgende er spørgsmål til besættelsestiden i Danmark under 2. verdenskrig. 1. Hvornår blev Danmark besat af Tyskerne (Gerne dato og årstal)? 2. Hvad ville tyskerne i Danmark? 3. Hvorfor vaglte den danske regering at lade være med at gøre modstand? ... -
Fravær i gymnasiet
ForumindlægHej Jeg har et fravær på omkring 5%, hvis jeg måler ud fra alle fag. Men et fag har været særligt udsat - og der opnår jeg en fraværskvotient på 14,x. Jeg frygter lidt at komme op i fuldt pensum, og jeg har derfor nogle spørgsmål. Hvad er reglerne for fravær i gymnasiet - hvor meget må man h... -
Mat A med hjælpemidler skabelon
ForumindlægSælger en skabelon jeg anvendte til prøven med hjælpemidler til Matematik A prøven sidste år. Jeg bestod selv prøven med 10 og er nu begyndt at læse Fysik på KU. Den er lavet i Ti-Nspire, men kan også laves om til et Maple dokument. Den kan kun anvendes til prøven med hjælpemidler. Men kan derimo... -
Diskriminalitet
ForumindlægHej, hvordan har folk herinde det egentlig med diskriminalitet i dagens Danmark? :) Spaende debat synes jeg. :) -
Teori, model?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en teori og en model? -
Optakt til borgerretsbevægelsen i USA
ForumindlægHej allesammen, Hvordan kan det være at man i starten af 1800-tallet i nordstaterne i USA begyndte at få den holdning, at slaveri var forkert? Tak! -
løs ligningen, uden hjælpemidler
ForumindlægLøs ligningen log(x) + log(x+3) = 1 .. Jeg har kigget mine noter igennem da det er super længe siden jeg har lavet sådanne ligninger, men kan ikke rigtig finde hjælp i dem, håber derfor der er en der kan hjæpe lidt her? -
Psykologi VS Medicin
Forumindlæghej alle sammen. Jeg er 14 år og går i 9.klasse. jeg går lidt rundt med et dilemma. Det er sådan at vi snart skal vælge hvilken studieretning vi skal tage, men problemet er at jeg ikke ved hvor jeg vil hen. Jeg elsker humanistiske fag, men på samme tid elsker jeg også matematik og Naturvide...
