Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18141 til 18160 af 19366
-
Hurtig hjælp til oversættelse af "glem ikke"
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med oversættelse af "glem ikke" (bydeform)? Er selv kommet frem til "no olvides", men det er 2. person ental. Kan man ikke bøje det, så det bliver til 1. person ental (altså sådan som hvis man sagde det til sig selv)? Please, håber der... -
Højskole
ForumindlægEfter 3.g kunne jeg godt tænke mig at komme på højskole, hvilket også er planen. Jeg kunne dog godt - af ren interesse - tænke mig at høre fra nogle af jer som har været på højskole. Hvordan har det været? Hvor lang tid var du afsted? Hvilken højskole var du på? Og hvorfor lige den? Osv. Jeg vi... -
pH-beregning
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgave: Beregn, om der udfældes calciumfluorid ved sammenblanding af 50 mL 0,00050 M CaCl2-opløsning og 50 mL 0,00100 M NaF-opløsning ved 25 grader celsius. Bemærk, at opløsningerne her er fortyndet ti gange i forhold til eksemplet ovenfor. ... -
Opvarmning af Exoterm Reaktion
ForumindlægKender godt til definitionen på entropi men vi gerne undgå en entropiforklaring JEg kunne godt tænke mig at iklæde mig de mikroskopiske briller på og bibevare fokus på partikelniveau - Vi kan jo godt give en kvalitativ forklaring på, hvad der sker ved en endoterm reaktionen. Det hedder sig hel... -
HASTER ...... REDOXTETRERING
Forumindlægtil mange redoxtetreringer benyttes en 0,02 M KMnO4- opløsning. opløsningen er imidlertid ikk stabil i længere tid, og man må derfor indstille den med jævne mellemrum. Der afvejes en mængde Na2C2O4 som opløses i svovlsyre og titreres med KMnO4- opløsningen. ved en given indstilling blev der afvej... -
Nogle der kan hjælpe mig lidt ud? :)
ForumindlægSidder og skal skrive en rapport om en øvelse, der omhandler Primære, sekundære og tertiære alkoholer. Er der nogle der har lavet en god rapport, eller måske vil hjælpe mig lidt ud.. Ved slet ik hvad jeg fx. skal skrive til resultater, og teoridelen. Var ikke i skole den dag, forsøget blev lavet,... -
adskillelse af forskellige stoffer
Forumindlæghej nogen som ved noget om emnet; adskillelse af forskellige stoffer i faget F/K? -
hjælp til emnet: adskillelse af forskellige stoffer
Forumindlæghej er der nogen som kan forsklar hvad emnet handler om og nogen som kender sider på nettet til emnet? på forhånd tak! -
Trigonometri
ForumindlægHej - jeg skal lige have frisket dette her op .. Et overvågningsfly ..befinder sig i pkt P i højden 10 km over jordensoverflade. På figuren ses en skise af situationen, hvor cirklen er et tværsnit af jorden .. pkt S og T angiver yderpkt af det område flyets radar kan dække. A - Bestem afstand... -
Fremgangsmåde, 2,8mM -> 0,8 mg/L 4-chlorphenolopløsning
ForumindlægJeg skal skrive en fremgangsmåde til en vejledning til fremstilling af en 0,8 mg/L 4-chlorphenolopløsning ud fra stamopløsningen, der er 2,8 mM 4-chlorphenol. Det er opgave 3.5 i dette sæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Forsoegsfag-... -
Redoxreaktion
ForumindlægHvordan finder jeg de 4 reaktioner ud fra teksten? -
Karakteren tæller. Rapport
ForumindlægHej er der nogen der har tid til at rette min kemi rapport, der handler om eddikesyreindholdet i alm. husholdningseddike, så ville det være rigtig godt. vil nemlig gerne have en god karakter, da den tæller denne gang. Mange tak Mvh. Rasie -
Protolyseligevægt, ligevægtskonstant
Forumindlæghejsa. min lærer har givet mig et udtryk for protolyseligevægt og ligevægts konstanten. jeg skal bevise hvordan jeg er kommet frem til ligningen men jeg ved ikke hvordan. det har vist ikke noget med en diprot syre at gøre? her er hvad jeg har fået. S1 + B2 ⇔ S2 + B2 (1) korespornderende syr... -
polær - upolær
ForumindlægJeg har svært ved at finde ud af om et stof er upolært eller polært. Fx HCN. Hvordan finder jeg ud af om det er polært eller polært. Jeg ved, at man skal finde elektronnegativiten. Men hvordan trækker man elektronnegavitet fra hinanden når der er tale om tre forskellige stoffer. Altså: H... -
Licens (DR)
ForumindlægNu har jeg lige snakket med en dame fra DR omkring licens, og hun vidste ikke en dyt om, hvem der får licens pengende. For burde det ikke være muligt, at få disse til at lave et "ip-ban" på en, så man ikke kan bruge deres service selvom man har internet? Hvis man ikke allerede er tilm... -
Impirisk eller hvad?
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder og læser lidt om radioaktivitet og vi har formlen: <equation>\frac{dN}{dt}=-k\cdot N(t)</equation> Som man bruger til at bevise henfaldsloven. Men jeg ville gerne vide om denne formel som jeg har skrevet herover er en impirisk formel, eller om man kan bevise ... -
Syre og baser
ForumindlægHvordan finder jeg frem til hvor meget af syren er henholdsvist bareform og syreform?? Hvilke formler skal jeg bruge?? Jeg kender pH og koncentration og pK pK = 1,67 Koncentration = 6,45 nM pH = 2,190 -
Hvad er hulelegenden
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare mig, hvad hulelegenden går ud på? (i fórbindelse med biedermeierkulturen). Min dansklærer har skrevet det i nogle noter, der er blevet udleveret, men det er ikke blevet forklaret. Hilsen Maria -
Darwin var i tvivl om hans egen teori
ForumindlægDarwin var i tvivl om hans egen teori (selv med hans ringe biologiske indsigt). Alligevel er mange trods vores langt større biologiske, kemiske og fysiske viden vi har til rådighed i dag, selvsikre på teorien (som førte til nazisme, facisme, kommunisme, satanisme, øget kolonialisme og andre skræ... -
LaTeX på studieportalen - igen!
ForumindlægJeg ved, at < equation> f(x)=e^x< /equation> uden mellemrum resulterer i <equation>f(x)=e^x</equation> Og den spiller samme rolle som $$e^x$$ Men hvordan laver jeg matematik i teksten, i stil med $e^x$??
