Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18181 til 18200 af 114887
-
Mådeadverbier
Forumindlæg1. Hun smilede lykkeligt til sin datter 2. han kørte stille og roligt på sin cykel 3. hun lukkede sagte vinduet 4. de hævede langsomt deres glas 5. Børnene undersøgte omhyggeligt de grønne blade. 6 De grønne blade blev omhyggeligt undersøgt. 7. hun syntes, at det var svært at opføre sig naturligt... -
oversættelse fra dansk til engelsk (-få spørgesmål)
ForumindlægHey.. Jeg har lavet nogle få oversættelser.. :) Men bare for en sikkerheds skyld vil jeg være utrolig taknemmelig for, hvis nogen gad og se på nogle få af dem og finde/rette småfejl :). 1: Efter frokost går jeg en tur i Central Park.1: After lunch I walk in the central park 2: Hvis jeg bes... -
Stofmængde af Salmiak
ForumindlægHej. Jeg har i et forsøg skulle fremstille salmiak ud af HCl og NH3 (NH4Cl) Jeg har nogle spørgsmål vedr. salmiak og stofmængde. 1) Beregn stofmængderne af HCl og NH3 Jeg har fået at vide, at jeg skal bruge N=v*c til denne. HCL N=0,026*2 mol/L N=0,052 mol. Da det er ækvivalen... -
Udsagn
ForumindlægAfgør hvilke udsagn er sande og falske. (1) ∃x ∈ R: x4 ≥ 1 (2) ∀x ∈ R: x4 ≥ 1 (3) ∃x ∈ R: (x > 0) ∧ (x4 > x5) (4) ∀x ∈ R: (x > 0) ∨ (x4 > x5) Mine bud: (1) er sand. (2) er falsk. (3) De... -
matematik a opgaver
ForumindlægHej alle sammen I opgave hvor der står en funktion f er bestemt ved f(x)=x^3*e^x+4 Bestem en ligning for tangenten til grafen f i punktet (0,f(0)) Det jeg har gjort er Her er x_0 vel 0 og vi skal nu finde f(x_0) ved at sætte x_0 id på x39;s plads i funktionsudtrykket. Vi får så f39;... -
LinReg virker ikke i Maple: error
ForumindlægHej. Det er noget tid siden, at jeg skulle lave en lineær regression i Maple, så da jeg i dag prøvede på det, virkede det ikke. Jeg prøvede med nogle data fra et spørgsmål fra SP, men faktisk er der ingen data, der virker. Både ExpReg og PowReg virker, men hver gang jeg vil bruge LinReg, skriver ... -
bestem en ligning for tangenten til grafen f
Forumindlægbestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)), når f(x)=√(x^3+5). ER DER TALE om sammensat differentiation her? har prøvet selv at regne den ud, men jeg sidder fast. er nemlig i tvivl om det er på den rigtige måde jeg har gjort. har fundet ydre funktion til: g(... -
globalt maksimum for x > 0.
ForumindlægHej Studieportalen, jeg sidder med en opgave hvor den kræver at jeg skal indskrive en funktion i Maple, dog ved jeg ikke hvordan det kan lade sig gøre. Et tetramer er et protein, som er sammensat af 4 delproteiner. I studiet af tetramerbindinger udtrykker formlen Y = (10*x^4 + 3*x^3 + 3*x^2 + x... -
DTU-Mat1.
ForumindlægJeg sidder lidt og er i tvivl over disse opgaver; Et andet komplekst polynomium er givet ved Q(z) = z4 + 1 . a) Bestem samtlige rødder i Q(z) på formen a + ib . Tre komplekse tal er givet på eksponentiel form: 6e^i(3pi)/(2) , 14e^i*(15pi) og e^i(7pi)/(4) c) Bestem tallenes ... -
Impuls og Kinetisk energi
ForumindlægHej, håber I kan give lidt råd til hvordan jeg kommer videre i min fysikopgave med impuls og kinetisk energi. Vi betragter tre kasser: Kasse 1: Masse: 1 kg Fart: 2 m/s Kasse 2: Masse: 2 kg Fart: 1 m/s Kasse 3: Masse: 1 kg Fart: 4 m/s I begyndelsen bevæger kasse 1 sig i d... -
Vækning af hukommelsen?
ForumindlægHej :) Jeg har nogle matematik opgaver til Tirsdag men jeg må indrømme at der er en god del af dem som jeg ikke kan huske hvordan man regner hvis nogle a jer kunne hjælpe min hukommelse på gled ville det være super :) her er opgaverne På forhånd tak :) opg. 2. Bestem konstanten a i hvert af følge... -
LIGNING!
Forumindlæghej. Jeg har fået denne her ligning som jeg skal løse: (logx)2 + 3*logx - 4 = 0 Jeg har virkelig ingen ide om hvordan man gør, så er der nogle der vil være søde og hjælpe? Mange tak på forhånd. -
sær opgaveformulering.
ForumindlægOpgaven er uden hjælpemidler! I en retvinklet trekant er den længeste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den korteste katete. Bestem længden af den korteste katete. a=kort katete b=lang katete c=hypotenuse. b=3a c=a+3 jeg sætter ind i pythagora... -
mille
Forumindlægskriv i rækkefølge hvilket kort der er størst sandsynlighed for at trække 1 en ruder 2 en konge 3 et rødt kort 4 en spar -
Ikke afleveret 2. G studieretningsprojekt?
ForumindlægHej. Jeg har fået at vide, at hvis man ikke afleverer 2.g studieretningsprojektet, så kan man ikke komme i 3. g. Men kan man så heller ikke tage 2. g om heller? -
Produkt til projektopgave
ForumindlægHej Vi er 3 piger i 9. klasse der har projektuge hvor vores overemne er "Vores jord" og vores delemne er "Bæredygtig fødevareindustri". Har i en ide til et produkt? -
Help
ForumindlægBestem værdien af (x+h)^2 -h(h+2x), når h = 2 og x = 3 kan det passe at resultatet bliver =11? -
Differentialligning 1. orden
ForumindlægHej, jeg fik vist, hvordan man gør prøve på en første ordens differentialligning, men jeg forstår ikke helt fra step 3 til 4. Skal de to differentierede ligninger ikke også være ens? Håber nogle kan uddybe... -
Andengradsligning + værdien af koefficienterne..
ForumindlægEn andengradsligning 2x^2+bx+c = 0 har løsningerne x=1 v x=3. Bestem værdien af koefficienterne b og c. Er der en som kan hjælpe mig? :-)) -
Rette for grammatik
ForumindlægHej alle (: Jeg sidder her og har skrevet cirka 3 sider, men er ikke særlig god til det grammatiske. Så det vil være skønt, hvis der lige er en som vil rette den til for fejl og for sætninger der ikke lyder korrekt. Det er tre sider med mange mellemrum, ikke en stil tekst. Mange tak
