Søgning på: afsætning build a bear. Resultater: 18361 til 18380 af 144068
-
Gnidningskoefficient
ForumindlægHej!Jeg fået stillet følgende opgave:En træklods A forbindes via en snor til et lod B, der hænger ud over bordkanten. Når træklodsen A slippes, vil loddet B accelerere systemet op i fart, hvorved træklodsen trækkes hen over træbordet. Når dette sker vil der opstå en gnidningskraft. Det viser sig,... -
Beregning af retvinklet trekant
ForumindlægER der nogen som kan løse de her tre opgaver, det vil være en stor hjælp ;D I en retvinklet trekant er a=7 og b=12 beregn de øvrige vinkler og sider???? I en retvinklet trekant er a=17 og,<B=45,3 grader En 5 meter kang stige stilles skråt op ad en mur. Afstanden mellem sti... -
Valgfag
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde om råd ang. valgfag...\n\nJeg skal nemlig læse medicin og jeg har valgt Kemi A, Mat A og overvejer at tage biologi B.. Er det klogt at tage biologi B eller er det nødvendig at tage fysik A. Jeg mener selv at det er vigtig at tage biologi da man bl.a. beskæft... -
opgave hjælp-eksamen i morgen
ForumindlægHej.Har virkelig brug for hjælp til en opgave, så håber at der sidder nogen oppe endnu og læser til eksamen, som kan hjælpe mig.Skriver lige hele opgaven ind her.Radioaktiv kilde...funktion, A(t)=A0*e^-kt+Bhvor A0 altså eren konstant, det er meningen at nul skal stå med sænket skrift.Det oplyses ... -
funktioner og areal
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave: opg. 3.028 fra eksamensopgaver a-niveau f(x)=e^(2x) g(x)=e^(x-k) For enhver værdi af tallet k afgrænser graferne for f og g sammen med koordinatsystemets andenakse i anden kvadrant en punktmængde, der har et areal. Arealet af denne punktmænde betegnes A(k) Be... -
Hjælp ? :)
ForumindlægHEjSA :D Jeg har skrevet dette engelsek abstract til min opgave, og vil gerne have at i læser den igennem og evt, tjekker for fejl ? På forhånd tak :D -------------------------------------------- This paper is about reaction speed for chemical reactions. The study investigates a chemical exp... -
Linjens ligning
ForumindlægHej alle, håber at I kan hjælpe mig med denne opgave... Opgaven går ud på (har også vedhæftet filen, kig!): Aflæs de tre linjers ligninger. Ved linjen L skal du med egne ord forklare, hvordan man aflæser a og b. Så prøver jeg selv at løse opgaven ved at skrive sådan her: L-ligningen: a ... -
beskrivelse af sammenhæng via potensfunktion
Forumindlægjeg sidder med en potensfunktion T=b*r^a T punkterne er: 0,6945 0,9424 4,5175 15,9454 79,3302 r punkterne er: 151 186 527 1222 3561 a=1,4642 og b = 0,000448 hvordan kan jeg beskrive sammenhængen mellem T og r?? og hvordan skal jeg bruge potensfunktionen til at beskrive sammenhængen?? ... -
skalarprodukt og distributive lov
ForumindlægHej :) Dette omhandler regneregler for skalarproduktet af vektorer. (opgave 602 i Mat3H) Når man skal regne (b*(a-b))b ud hvordan går man så dette. Det er iøvrigt alle vektorer self. Mit forslag :) (b*a-b*b)*b = (b*a)*b - (b*b*b) ? I så fald ville det så blive a1*b1*b1+a2*b2*b2 - b1*b1*b1+b... -
Bevis et underrum i R^(n x n)
ForumindlægHej, alle! Har en opgave som lyder, "Lad U?R^(2x2)cære mængden af symmetriske matricer, dvs. at A tilhører U hvis og kun hvis A=A^T." og spørgsmålene: 1) Vis, at U er et underum i R^(2x2) 2) Bestem en basis for U og angiv dimensionen af U. Til første opgave havde jeg intentioner om... -
Kompleks polynomium
ForumindlægIdet a,b tilhører C er givne, betragtes ligningen z^4+az^3+bz^2+az+1=0. a) Bevis, at et komplekst tal z opfylder ligningen, hvis og kun hvis er rod i ligningent^2 +at+(b-2) . (NB: Findes z^-1 forresten?) b) Find samtlige komplekse løsninger til i det tilfælde, hvor a = -1 -2^0,5 og b=2+2^0,5. -
acceleration
ForumindlægIndenfor banecykel er der en disciplin, der hedder 1000 meter på tid. Det gælder om at komme hurtigt op i fart. Peter Pedal er en dygtig cykelrytter, der kan accelerere sin cykel fra 0 til 60 km/timen på kun 6 sek. Det er naturligvis en helt ny japansk cykel, der kører helt uden modstand. A) Hvor... -
Hvad gør jeg forkert`?
ForumindlægHey folkens, jeg har et spørgsmål. det er mht. vektorer (så når der står a el. b så er det en vektor jeg snakker om) hvis jeg skal bevise: a*(k*b) jeg siger: b*(k*a)=(b1 over b2) * (k1 over k2) * (a1 under står a2) = (b1 hvor under står b2) * (k * a1 og under k * a2) = b1 (k1 * a1) + b2 ( k2 * a... -
korrekt oversat?
ForumindlægEr disse sætninger korrekt oversat? Der er mange spørgsmål at tage stilling til -There are many questions to give an opinion on får drømmen serveret på et sølvfad -manages to serve the dream on a silver tray Er det for eksempel en fallit erklæring, når man på trods af sin -Is it for instance ... -
trekanter og eksponentialfunktion
ForumindlægOpgave 4 En gymnasieklasse løber orienteringsløb i en skov. Alle mødes ved post A, og pigerne løber ruten ABCA, mens drengene løber ruten ADEA. På figuren er angivet nogle vinkler og afstande (målt i km) for de to løberuter. a) Hvor langt løber pigerne ? b) Hvor langt løber drengene ? ... -
Hejhjælp til reducering, uden hjælpe midler? :)
ForumindlægHej alle, sidder lige og øver mig til årsprøve imorgen, og kunne godt tænke mig at høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at reducere disse stykker: (a+b)^2 - a(a+2b) (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b) (2a-b) Og burde ti89'eren ikke kunne løse den? jeg kan ik få den til at reducere.. Så,... -
forklaring af lineær vækst??
Forumindlæghey med jer :D håber i kan hjælpe mig !!? skal forklarer lineær vækst... her har jeg fundet ud af Δy=f(x+Δx) -f(x) = a* (x+Δx) + b - (ax+b) = ax+a*Δx +b - ax-b = a*Δx kan ikke forstå det men ved det er sandt ... hjælp please.. !!! -
hjælp til grammatik - fra præsens til futurum
ForumindlægHej jeg er i tvivl om mine sætninger er korrekt og søger derfor hjælp til rettelse og oversættelse 1. Hoy no estudio pero manana voy a estudiar - Jeg læser/studerer ikke i dag, men jeg vil gerne læse/studere i morgen 2.. Hoy no cantan pero manana van a cantar - De synger ikke i dag, men ... -
Sætning
ForumindlægDer er 3 sætninger og jeg skal finde fejlene i dem og forklare hvorfor fejlen er det 1. His wife wanted to sell the car and buy a smaller. 2. The old doctor are a friend of the main character 3. Rained it a lot when you were in Scotland? Hvad er forkert i disse sætninger ?? -
Hjælp med opgave plzz.. haster !!
ForumindlægI en model for udgifterne til ressourcesvage grupper er de årlige udgifter givet ved ligningen y = 273x+8245, hvor y er de årlige udgifter (målt i mio. kr.), og x er antal år efter 1987. a) Benyt modellen til at bestemme de årlige udgifter til ressourcesvage grupper i 1997. b) Beskriv, hvad ta...
