Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 18361 til 18380 af 153957
-
Eksamenssørgsmål - HASTER!
Forumindlægmit eksamensspørgsmål lyder: Bevis løsningsformlerne for differentialligningerne y’ = k·y og y’ = b - a·y og diskutér løsningskurvernes forløb. Giv mindst ét konkret eksempel på anvendelse i praksis. mit spørgsmål er så, hvordan ser løsningskurverne ud? -
tangent til parabel
Forumindlægjeg har en parabel, som er bestemt ved: Y=x^2-8x+15 samt en familie af linjer L_a, som er bestemt ved: Y=a*x-(4a+2) Opgaven lyder så i at bestemme de værdier af a, for hvilke paraplen og linjen L_a har netop ét punkt fælles. er det noget med at L_a skal være tangent til parablen, og hvordan ... -
tage 1.g om igen?
ForumindlægHej Jeg står i et dilema lige nu. Jeg har valgt den forkerte studieretning, og jeg venter også på at blive optaget på den studieretning, jeg hellere vil. Problemet er bare, jeg står ret langt nede på ventelisten, at det måske slet ikke er muligt for mig at komme ind. Selvom de siger, at jeg ... -
Evolution og religion
ForumindlægHej alle venlige sjæle der ude. Jeg har nu undersøgt sagen om evolution nærmer og eftersom som mere og mere forskning tyder på at evolutionsteorien er korrekt, hvad kan Bibelen så tilbyde? -
Læge
ForumindlægKan man arbejde som læge hvis man har studieretningen samfund på gym. ? -
Det gyldne snit
ForumindlægEt linjestykke er delt i det gyldne snit. Bestem længden af den længste del (a) når den korteste del er 10 (b). Tag udgangspunkt i definitionen: (a+b)/a = a/b Skal der her bruges noget bevis eller er det nok af gange phi med de 10 hvorved a så er 16,1803? -
Enzymkinetik Michaelis-Menten plot - (Km-værdi) - Lineweaver-burker-plot
ForumindlægHej Jeg er igang med SRP i Kemi A og Biologi C. Mit emne er Enzymkinetik, jeg skal lav en efterbehandling af de mit vedlagte data, idet det undersøges om data følger Michaelis-Menten-modellen. Laktase er mit enzym og mit substrat er Ortho-Nitrophenyl-β-D-galaktopyranodid (oNPG). Jeg har nu ... -
Filosofisk Essay
ForumindlægVi har i min klasse fået stillet den opgave at skulle skrive et filosofisk essay, der tager udgangspunkt i de - filosofiske -tanker man gør sig før man sover. Derved er jeg således frit stillet til at skrive et filosofisk essay, om faktisk talt lige det jeg har lyst til, så længe det bærer oversk... -
oversættelse
Forumindlæghej er der en som vil kigge min oversættelse igennem???: Jan ringer herefter til en af sine mænd for at meddele, at hans bil samme aften vil køre til Puebla med to fanger. Ingen må standse den. Han hjælper altså Ole og Chris med at slippe ud af byen. Han spørger dog først Ole, hvad han vi... -
Reducering
Forumindlægheej har en blækregning for i matematik som skal aflevres på mandag.en af de opgaver som jeg ikke forstår er, reducering, har aldrig kunnet løse dem. plzz er der nogle der kan hjælpe med:1- a(2+3b)+b*(3a+4)2- (4x+6y)(x+2y)-2(2x-y)(3x+4y)3- 6a 3b 5a -- + -- - -- 4 c 6c4- ... -
pH-beregning
ForumindlægI en 0,0500 M vandig opløsning af methansyre (myresyre) måles pH til 2,54. a)Beregn hydronolysegraden, a for methansyre i opløsningen. a = [B]/Cs , men hvordan finder man frem til, hvad [B] er? -
reduktion
Forumindlæger dette rigtigt (a-b)(a+b)-2a^2+b^2 a^2*b^2-2a^2+b^2 kan det passe at reslutater giver 2a? -
hjælp til terminsprøve i morgen. vektorer
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig med den her opgave inden i morgen. den er fra november-december eksamen i 2000vektor a's længde er 5, vektor b = 3/2*vektor a + 2*vektor a-hatjeg skal finde vinklen mellem vektor a og vektor b arealet af parallellogrammet udspændt af vektor a og vektor bog så har... -
HJÆLP til Vektor
ForumindlægHej sidder med denne her opgave og er i tvivl om jeg gør det rigtigt. Har to vektor, og skal bestemme t så vektor a og b er parallelle vektor a = (1,-1) og vektor b = (t-2 , 3-2t) 1. Skal det gøres på denne måde: det(a,b) =a (hat) prik b = -1 ( 3-2t) - 1(t-2) = 0 t = 1 2. Eller skal det gør... -
Vektorer og regneregler
Forumindlæga og b er to egentlige vektorer. Hvis jeg nu skal udregne b(b(b-a)), så udregner jeg a-b (vektor), udregner skalarproduktet mellem b og a-b (tal) og finder så til sidst b(b(b-a)) (vektor). Men kan jeg godt første udregne b^2 = b*b (dvs. skalarproduktet mellem b og b) og derefter multiplicerer de... -
Eksamens spørgsmål - semi-besvaret
ForumindlægEr min besvarelse god nok (HF BIOLOGI C) og er der nogen der evt. kan hjælpe med C? Tak på forhånd (DET ER TIL MUNDT) __________________________________________-- a) Beskriv N2’s kredsløb: 78 % af vores atmosfære består af N2. N2 er uorganisk og kan kun omdannes til organiskform af nogle f... -
Potens og rod!
ForumindlægJeg skal besvare denne opgave: Bevis følgende rodregneregler: a) q√ap = a p/q b) q√a*b = q√a*q√b c) q√(a/b) = (q√a)/(q√b) håber der er nogen der kan hjælpe mig, det skal afleveres i morgen :S -
Redicerimg af logaritme
ForumindlægHvordan reducerer jeg jeg følgende stykker, uden brug af lommeregner?a) log2^7 + log3^7 - log6^3b) log64 - 1/2log16 + 1/3log8 - log 5\\/(32) (den 5 rod)c) ln(xe^2x) - ln(e^-2x / x) - 2lnxd) logn\\/(x) + logn\\/(1/x) -
Rente
ForumindlægHvordan skal a laves? -
funktion..
ForumindlægHåber der er nogen som vil hjælpe med denne opgave.. Om en funktion f oplyses, at der findes to positive tal a og b, således at: f(x)=b*a^x Endvidere oplyses at f(2)=5 og f(5)=10 a) Beregn tallene a og b nogen der kan hjælpe med at lave opgave a, hvor jeg skal finde tallene a og b?
