Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18461 til 18480 af 135324
-
Hjælp til lineære funktioner :D
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i matematik, som jeg ikke forstår. Det er lineære funktioner. Hjælp ville værdsættes meget :D Opgave: Hvordan findes funktionsværdien f(x0)? Hvordan løses ligningen f(x) = y0? Med x0 og y0 menes bestemte tal. Vis ud fra et eksempel med en egen funktion og egne tal. -
Ligning :)
ForumindlægOpgave 5 uden hjælpmidler - Matematik B maj 2009 Opgaven lyder således: a. Gør rede for at x=1 ikke er en løsning til ligningen (x-2) * (x+9) = 0 Og løs ligningen! På forhånd tak for hjælpen! :) -
Differentiering og tangentlinje
ForumindlægHej Studieportal Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg tror, jeg gør det mere besværligt end det egentlig er. Så nu beder jeg om lidt hjælp. Det er opgave b) og c), jeg har problemer med, a) var let nok. Opgaven er vedhæftet som fil. Lidt hjælp ville være meget påskønnet. Tak! -
Eksponentiele funktioner bevis for b
ForumindlægHej Jeg er i gang med en matematik rapport der omhandler eksponetiele funktioner, jeg skal bevise alle mine formler, der i blandt formlen for at finde b når du har to punkter, men kan slet ikke huske det bevis! Er der som kan hjælpe mig! -
Potensregneregler
ForumindlægKan godt være at jeg spørger rigtig rigtig dumt, men det er noget tid siden har haft matematik, og er ved at læse op også står der at man skal kunne potensregnereglerne til prøven uden hjælpemidler, men hvad er det nu man fx. bruger dem til? Kan simpelthen ikke huske det:) -
Rumgeometri
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en matematik opgave, men jeg er gået i stå.. Opgaven lyder: En plan har ligningen 2x-3y+6z = 12 Bestem koordinaterne til de punkter A, B og C, hvor planen skærer akserne -
biimplikation
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en matematik aflevering med ligninger. Min lærer har sagt, at vi skal indsæte biimplikation (⇔). Problemet er bare at jeg kun kan finde dette tegn: ⇔, og ikke det biimplikationstegn, hvor selve tegnet er lodret. Kan I hjælpe? -
hjælp til integrale på lommeregner
ForumindlægHey, vi er lige begyndt på differentialligninger i matematik, og jeg har glemt alt om differentiere og integrale. jeg står nu i en situation hvor jeg skal finde integralet af dy divideret med kvadrat rod (y). hvordan skriver jeg det ind på lommeregner? -
Løsning af ligning
ForumindlægHej. Jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan huske hvordan man løser. "Gør rede for, at x=2 er en løsning til ligningen (x-1)*(4x-8)=0" Nogen der kan hjælpe? -
Hjælp til Areal af en ottekant
ForumindlægHej, er i gang med matematik aflevering, da jeg kommer på et problem. Jeg skal finde arealet af Amalienborg (som er en ottekant) Jeg har tegnet den sådan at en af siderne er 40 m. Er det så bare 40*40*2*(Sqrt(2)+1 ??? -
Beregning af tangenthældninger for parabler
ForumindlægJeg har en vigtig matematik-rapport for til i morgen aften. I rapporten skal jeg give et eksempel for beregning af tangenthældninger for parabler?, men jeg har virkelig svært ved det. Håber virkelig en venlig sjæl kan hjælpe!! -
Differential regning- Bevis (f+g)39;(x)=f39;(x)+g39;(x)
ForumindlægHej alle, jeg skal til mundtlig matematik eksamen, og manglet beviset for at (f + g) 39; (x) = f 39; (x) + g 39; (x), vha. tre-trinsreglen. nogen der kan hjælpe mig? -
AKUT HURTIGT
ForumindlægEr i gang med matematik aflevering, som skal afleveres i aften, men er nået til et spørgesmål, dom jeg simpelhen ikke fatter nada af .... Nogle kloge hoveder, der vil tage sig tid og hjælpe ? På forhånd tak skal I have :) PS billede er i fil/vedhæftet ! -
Differentialkvotient
ForumindlægHej, jeg skal op til mundtlig matematik eksamen, men er gået i stå ved dette spørgsmål Gør rede for begrebet differentialkvotient, udled differentialkvotienten for f(x) = k og f(x) = x2 ved hjælp af definitionen af diffentialkvotient. Håber nogen kan hjælpe, og på forhånd tak -
Bedømmelse af delprøve (09:00-10:00)
ForumindlægDette er en delprøve fra Matematik HF B-niveau, som jeg har levet på lidt under en time. Jeg ønsker EN ting fra jer brugere. En kort beskrivelse af opgaven, og (muligvis) en karakter, tak!! Jeg tager kritik med åbne arme !! * Jeg sender den på besked -
f(x) = g(x) løs ligningen
ForumindlægHej derude sider med en matematik opgave som jeg sider fast ved. Det er med f(x) = g(x) Har taget et billede med mit resultat og opgaven Jeg har bare prøvet at isolere x Tak på forhånd -
hjælp
Forumindlæghar brug for hjælp hvad er 4(4x plus 3) hvad er det -
differentiering
Forumindlæghej hvordan diffentierer jeg 3*sin(7x) ? -
hvad er forskellen?
ForumindlægHej.. GODT NYTÅR!! heh.. vil bare lige spørge hva forskellen er med gymnasiet og htx?? for mine lærere siger at jeg kan bedre klare htx end gymnasiet... at mit sprog er ikke godt nok til gym.. og derfor anbefaler de mig htx. jeg har da hørt af mange at jeg godt kan klare det efter de så min karak... -
Differentialregning
ForumindlægHvordan udregner jeg følgende opgave? Funktionen er givet ved f(x)=(-x^3)+(2x^2)-2x+1 bestem f^-1(-3) og (f^-1)39;(-3)
