Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 18541 til 18560 af 90635
-
Niveaukurver
ForumindlægSidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT? -
Konkave nyttefunktioner
ForumindlægHej, Prøver at lave vedhæftede opgave og er stort set igennem den. Dog forstår jeg ikke, hvad der menes med det sidste spørgsmål i c. "Kan du med udgangspunkt i eksemplet redegøre for princippet om, at konkave nyttefunktioner gør aktørerne risikoaverse?". Håber at der er nogle, der ... -
Differentialligning - hjæælp
ForumindlægOpgaven lyder:Bestem det andengradspolynomium, der er er løsning til differentialligningen:y''-4y'+5y=5x(i anden)+7xJeg har forsøgt én metode, men den er enormt besværlig. Vi ved jo at:y=ax(i anden)+bx+cy'=2ax+by''=2aDisse kan indsættes i differentialligningen og hhv. y, y... -
find vinklerne
ForumindlægMin opgave er: I en firkant ABCD er siden BC parallel med siden AD, og |AB|=|BC|=|CD|= 4,1. Firkantens omkreds er 21,4. Beregn gradtallet for hver af firkantens vinkler. Skal man ikke have bare en enkelt vinkel, for at regne de andre? Kan simpelt hen ikke finde ud af, hvordan det skal gøres, og... -
Hvad skal jeg komme ind på?
ForumindlægHey, skal til mundtlig matematik her i overmorgen og er ved at lave dispositioner til hvert emne man kan risikere at komme op i. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan/hvad jeg skal sige til dette spørgsmål: 4. FUNKTIONER OG VÆKSTMODELLER Gør rede for lineær og eksponentiel vækst samt potensv... -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ... -
Bedømmelse udfra aktivitet
ForumindlægHej alle :-) Jeg har fået en karakter hvor jeg føler jeg er blevet fejlbedømt. Min lærer mener åbenbart at jeg ikke har været nok aktiv i timerne og har således trukket mig ned fra 12 til 10. Jeg har været uenig med vedkommende i denne bedømmelse, men vedkommende har gjort det klart, at dette ha... -
Differentialregning + bestemmelse af forskriften for en tangent
ForumindlægHejsa, jeg skal bestemme f´(x) for følgende funktion: f(x) = x2 + 3x - 5 f(x) = (x2)´+ 3(x)´ - 5´ f´(x) = 2x + 3 - 0 f´(x) = 2x + 3 Håber, at det er rigtigt nok :-) b) Bestem forskriften for tangenten til f for x0 = -2 c) Bestem forskriften for den tangent til f, der har hældningen 7 Vin... -
Eud tømrer
ForumindlægHej folkens jeg ville bare spørger jer om at jeg gerne vil have en eud men er bange for at jeg ikke kan få 02 i dansk og matematik men tror jeg kan det i eksamen -
Eksponentiel vækst - Isoler b!
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik på tirsdag og er virkelig dååårlig til det.. Hjælp! På det vedhæftede billede har jeg skrevet en ligning ned (man kunne ikke sætte den ind her). Jeg skal have isoleret b, men kan ikke finde ud af det. -
Funktioner
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op på lidt matematik, og jeg er kommet i tvivl om hvordan ved man om der tale er om en Linære funktion, eksponentielle funktion eller en potensfunktion i en opgave ? Håber der er nogle der har svaret :) -
Løsninger til differentialligninger 2 opgaver pls hjælp
ForumindlægEn som kan hjælpe med vedhæftet opgaver - er ikke så god til matematik! Dog kan i hjælpe med at forklare mig hvorledes jeg løser den . så skal jeg nok prøve! Virkelig virkelig stor tak på forhånd -
Algebra: 2. gradspolynomier
ForumindlægJeg kunne godt bruge lidt hjælp til 2. gradspolynomier - Da jeg skal lave en matematik afl. om det..\n\nProblemet er, at min matematik lære har været syg de sidste 3 uger, så vi har ikk fået forklaret hvad det er..\nSå jeg føler at jeg står lidt på bar bund..\n\nOpgaven lyder sådan her:\n·Præsent... -
ortogonale linjer
Forumindlægl⊥m⇔a⋅c=−1 Opgave 1 Linjerne l og m er givet ved ligningerne l: y=2x-4 m:2x-4y+8=0 a. Undersøg om l og m er ortogonale. l⊥m⇔ a⋅c=−1 har linjen l hældningen 2 Har linjen m hældningn 2 Linjerne er ikke ortogonale så? -
andengradspolynomium
Forumindlæghjælp, har fået en opgave, se bilag... Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan den skal udregnes? -
Hurtig hjælp ingen sag for jer på SP!
ForumindlægHej igen Jeg sidder hjemme hos en kammerat nu og vi kigge lidt frem i matematikbogen, vi falder ver opgaven. Find en ligning for den cirkel, der har linjestykket AB som diamater, hvis A(-3,1) og B(7,5). Vis at punkterne P(7,1) og Q(4,-2) ligger på denne cirkel. Jo ser i det interresante er at... -
integraleregning:S:S
Forumindlæghvordan får jeg c til at blive 1/2 når ((ln(e/2))/2)+c= 1? på forhånd tak -
UCAS ansoegning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder i disse dag med min Ucas ansoegning, men jeg bliver ved med at ramme ind i begreber og krav, som jeg har svart ved at konvertere til danske termer (ved nogle ting er dette dog ogsaa unoedvendigt). F.eks. udfylder jeg pt. min uddannelseshistorik og alllerede her er jeg i tvi... -
Haster! Afstand til centrum
ForumindlægEn cirkel er givet ved: (x-2)^2+(y+1)^2=100 linje l er givet ved: 3x+4y-7=0 a) Bestem afstand fra centrum til linjen l? m går gennem cirklenns centrum til linjen l. b) Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem linjen m og cirklen? Tak -
GRATIS fed program til trekant regning - must have
Forumindlæghvis man har tre oplysninger om en trekant, f.eks. en side og to vinkler kan prg tegne en skitste samt beregne alt om denne trekant som de resterende sider, vinkler, vinkelhalveringslinjen osv. http://cossincalc.com/download
