Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18561 til 18580 af 19366
-
Hjælp med brøker og division
ForumindlægI en større provinsby blev 1715 mennesker spurgt om hvordan de kom på arbejde hver dag. 490 personer, svarede at de tog offentlige transportmidler. Hvor stor en brøkdel (forkort mest muligt) tog offentlige transportmidler? 4. I en sprinklervæskeblanding er der brugt 4,5 liter vand, 3 50 liter op... -
Helf mich!!!
Forumindlæghejsa allesamen!! .-) ups :-) Jeg har en lille oversættelse for til om en uge.. nogle der måske vil kaste et øje eller to? Bettina forærede søsteren en ring. Broderen forærede hun en plade. Jeg regner med at sige gæsterne sandheden. Direktøren skaffede sønnen et job i firmaet. Datteren skaffed... -
Hurtig hjælp til lille oversættelse
ForumindlægHej er der nogle der gider rette min engelsk aflevering. -For fem hundrede år siden vidste man ikke ret meget om sundhed og hygiejne. I de tætbefolkede byer kunne man se rotter og fluer, der mæskede sig i alt det snavs og møg, som gaderne var fyldt med. Folk drak vand fra floder, der blev brug... -
Kemi opgaver: August 1996 + Maj 1997
ForumindlægHej! Vi har brug for lidt hjælp til nogle kemiopgaver fra bogen studentereksamensopgaver i kemi: August 1996, Opgave 1 d): 4-hydroxybenzoesyre er en diprot syre med pKs på 4.21 og 8.51. 1 g 4-hydroxybenzoesyre opløses i vand og tilsættes 50 mL 0.100 M NaOH-opløsning. Vi har beregnet at pH for de... -
Mikrobiologi: at beregne fremstilling af testopløsning
ForumindlægJeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op med denne opgave: Et nyt konserveringsmiddel (Ideal) har følgende karakteristika: MIC for staphylococcus aureus er 0,25 mikrogram/mL Q10 = 3,5 Stoffet er letopløseligt i vand Som antidot kan anvendes 1% opløsning af lecitin Den bakter... -
Beregning af pH i syrebaseligevægt
ForumindlægJeg skal snart op i skriftlig eksamen i kemi og øver mig på nogle tidligere eksamensopgivelser fra nettet, men jeg er stødt på en opgave, som jeg ikke helt kan klare, så jeg ville blive glad, hvis der var nogen, der kunne hjælpe mig lidt. Opgaven lyder: HClO2(aq) + H2O(l) (ligevægtspile) ClO2–(a... -
hjælp til forståelse af gammel tekst
ForumindlægJeg har en der hedder De Fattiges udj Odense Hospital af Thomas kingo, og jeg har nogle steder, hvor det er svært at forstå, hvad der menes og hvad nogle af ordene betyder: I Vandet falder een, og kand sig intet vare Een anden velter sig i Luens grumme fare - hvad menes der med denne sætning... -
Bariumsulfats opløselighed i saltsyre
ForumindlægHej medstuderende. Jeg arbejder på en rapport omkring uorganisk kemi, hvor jeg ser ud til at sidde i klemme ved det sidste spørgsmål, der lyder som følgende; Hvad er opløseligheden af BaSO4 i vand? - per opslag 1.1 x 10-10. Beregn opløseligheden af BaSO4 i 4 M HCl. Jeg har forsøgt mig med at op... -
lille hjælp!
Forumindlæghej alle jeg er igang med at forberede mig til prøven imorgen men er lidt i tvivl mht nogle opgaver http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-7ST_MED.pdf opg. 3 jeg har prøve at finde f'(x)=0 og får den lig 4 vha Ti sys det passer meget fint har også prøvet at l... -
Fysikforsøg - Isens smeltevarme
ForumindlægHi, jeg er i gang med at lave databehandling for min fysikforsøg, isens smeltevarme. Jeg har lidt svært ved det, er der så nogen der kan hjælpe til, da det er virkelig vigtigt. Det antages, at systemet med is og lunkent vand er isoleret, og der derfor er energibeva-relse. Det betyder at: ΔE... -
Mængdeberegning
ForumindlægKobber(II)nitrat forhandles ofte som trihydratet af saltet Cu(NO3)2*3H2O. på et glas i et laboratorium står der blot kobber(II)nitrat på etiketten, og der er ikke angivet nogen molar masse. Der kan derfor rejses tvivl om, hvorvidt stoffet i glasset er trihydratet eller ej. For at bestemme stoffet... -
Er du sej?
ForumindlægMiljøet i teksten beskrives ikke særlig meget, men der er et lille stykke som jeg har taget fra teksten her: Etermiddagen løb lyset af himmelen, og mørket kom luskende ind fra engene og dagen blussede op i en rød og violet skybrand. I vest stod solen på engkanten som et rødt vandbær og blev drev... -
Fordøjelse af nogle kulhydrater
ForumindlægHey Studieportalen, håber I kan hjælpe mig med at komme lidt videre! ;) Er i gang med at skrive rapport om hvorledes stivelse kan nedbrydes og dermed fordøjes. Til forsøget er der anvendt 200ml bægerglas, kartoffelmel, stativ med 3 reagensglas, tre glasspatler, jodkalium med pipette, objektglas,... -
Hjælp til rettelse af spørgsmål
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål jeg er i tvivl om og håber i vil rette hvis det er forkert. Jeg har markeret dem med fed som jeg tror og der kan være flere rigtige i et spørgsmål. hvordan renses luften i de konduktive luftveje for mikroorganismer? 1. mikroorganismer opfanges af slim 2. cilierne pr... -
Jeg vil gener for hjælp til kemi B opg.
ForumindlægOpgave 2 Ammoniak Ved fremstilling af ammoniak, NH3, ud fra nitrogen, N2, og hydrogen, H2, lader man 28 gram nitrogen reagere med 8 gram hydrogen. a) Hvilket stof er i overskud, og hvor stort er overskuddet i gram? b) Hvad er det teoretiske udbytte af ammoniak i gram? c) Hvad er udby... -
HJÆLP!!!NOGEN DER KAN TJEKKE OM JEG HAR LAVET OVERSÆTTELSEN RIGTIGT???? (TAK PÅ FORHÅND)
ForumindlægTekst som skal oversættes: Zidane startede sin proffesionale karrier i klubben der hedder Cannes. Han har spillet i de efterfølgende klubber: Cannes, Bordeaux, Juventus og Real Madrid. Han har været 110 millioner EURO værd og har været kåret til verdens bedste spiller tre gange ( i 1998, 2000 og ... -
Pufferblandinger mm. GULP :S
ForumindlægHej. Nu har jeg kæmpet længe, men kan ikke finde ud af disse opgaver: a) Der er fremstillet en fast pufferblanding af kaluimdihydrogenphosphat, KH2PO4, og kaliumhydrogenphosphat, K2HPO4. En opløsning af 2,00g af pufferblandingen i 100ml vand giver opløsningen en pH på 6,3. Beregn forholdet mell... -
Oversættelse om dativ flertal
ForumindlægHej. Jeg har en lille aflevering for. Men er i tvivl om jeg har gjort rigtigt, så hvis der var en der var kanon til tysk grammatik, og ville rette mig ville det være fabelagtigt. :D Og nej tak, google translate er ikke det bedste til tysk :D Dansk 1. Bettina forærede søsteren en ring. 2. Brodere... -
brug oversættelses hjælp
ForumindlægJeg har prøvet det selv men jeg tror det forkert. vi skal både oversætte og find hovedsætninger og bisætninger i følgende eksempler: 1. I vejle har han fået en stilling, som han har ønsket sig i mange år. 2. Den film der kommer i fjernsynet i aften, har jeg set. 3. Her bygger de nu et kraftvær... -
Imperfektum
ForumindlægHej :) Nogen der vil kigge disse oversættelser igennem og tjekke at jeg har skrevet dem i imperfektum? 1.Carolina var spanier og boede i Madrid Carolina era un español y viviá en Madrid 2.Hun var 35 år og hun havde sort hår og blå øjne. Tenía 35 años y tení...
