Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18581 til 18600 af 21415
-
Hjælp til fysik!
ForumindlægHej, jeg skal have hjælp med denne lille fysik opgave. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe den an, håber i kan hjælpe! Jeg har forresten vedhæftet opgaven her. -
Hjælp til at analysere?
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe med at analysere salmen " At sige verden ret farvel"?? - Det for første gang jeg skal prøve en mundtlig prøve....:s Så ved ikke, hvordan jeg gør det her... Håber nogen vil hjælpe! -
Magnetisme
ForumindlægHej håber I kan hjælpe for et andet indlæg om det her var ikke så godt forklaret :) Under en flyvning fra Nordamerika til Europa flyves der på et tidspunkt stik øst. Jordens magnetfelt danner på dette tidspunkt en vinkel på 70 grader med vandret og har størrelsen 1,7*10^-4 T. Flyvemaskinens fart... -
Eksamen - Fysik
ForumindlægJeg går i 9. klasse og skal op i fysik på tirsdag, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår. Sådan som jeg har forstået det, kommer man ind (i mit tilfælde med 3 andre) trækker et emne, induktion elektromagnetisme osv. Så stiller man forsøgene op og forklarer om dem, men er der mere end det je... -
På figuren ses graferne for de to funktioner f(x)=6*1,3^x og g(x)=x+k, hvor 0<k<5
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? :) På figuren ses graferne for de to funktioner f(x)=6*1,3x og g(x)=x+k, hvor 0≤ k ≤5 Samt en punkmængde M a) Bestem arealet af M, når k=1 b)Bestem k, så arealet af M er 14 f(x) er den øverste graf og eksponentiel og g(... -
Et problem
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg søger nogen der hjæpsomme der kan hjælpe mig.. Jeg vil blive så meget glad. -
Om Medier
ForumindlægHej Kiggede lige forbi denne her side. Det er første gang jeg opretter en tråd, men ville I være venlige at hjælpe lille mig med noget Samfundsfag. 1. Hvad dækker udtrykket "medierne"? Ved I det ? Jeg ville være så glad, hvis I havde tid til det. Med Venlig Hilsen Champiii -
Lektiehjælp søges, København
ForumindlægJeg går i 1.g, har matematik på a-niveau og har pga et langt sygdomsforløb ikke fået lært hvad jeg skulle. Jeg ønsker at have en bare grundlæggende forståelse af alle de emner vi har gennemgået inden årsprøve og 2.g. Jeg søger faste lektioner lektiehjælp op til d. 18juni. Der vil være tale om ca.... -
Drop OD
ForumindlægTjek denne hjemmeside ud og smid noget respons... www.dropod.dk Man kan da kun elske KU? -
-ismerne?
ForumindlægHej. Jeg kan ikke rigtig få konstateret, hvad der menes med de forskellige begreber . Jeg har styr på kommunisme og kapitalisme.. Men fascisme, nationalisme, socialisme, liberalisme? Socialisme og liberalisme er knyttet tæt til hinanden, altså det er vel næsten det samme, dem har jeg nogen ... -
Hvad f skal vi bruge billede/novelle-analyse osv. til?
Forumindlæg"Så kan vi analysere billeder, og få en forståelse for kunst", ja den er fin med dig, men hvad fanden skal vi som sådan EGENTLIG bruge det til? Til eksamen? Til at vise, at vi faktisk følger med/har lært noget? Lyder måske lidt umodent, men jeg synes kraftedme det er for lamt - og ja, j... -
Komma i "Så forstår jeg godt hvad det er du ikke forstår"
ForumindlægTroede egentlig den var ret nemt - men jo mere jeg pludselig gav mig i kast med den, jo mere umulig synes jeg at den blev Nogen der er sikke rpå kommasætningen i den? (NB uden start-komma) -
Vinkel mellem to vektorer
ForumindlægHej, Jeg har siddet med en opgaven, som jeg ikke helt kan finde ud af, så jeg håbede at er der er nogle som vil give sig tid til at hjælpe mig. Opgaven lyder: Der er givet 2 vektor (a ) og (b ), hvor (a )=(2¦(-2)), (|b|)=4og(a )*(b )=8 Bestem vinklem mellem vektor (a ) og (b ) ... -
Den fotoelektriske effekt
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man på mest simpel vis, kan eftervise den fotoelektriske effekt? -
kig min stil igennem?
ForumindlægHejsa har lige lavet, en stil og vil gerne lige have den kigget igennem for fejl og mangler. hvis du er intresseret så skriv,så sender jeg den. ps. tak på forhånd -
Ay Carmela
ForumindlægNogen der har et rimeligt fyldigt referat af Ay Carmela? -
haster!! engelsk eksame 17.juni
ForumindlægHej. jeg skal op i mundtlig engelsk d.17.juni... jeg har lavet en disposition om Apartheid, hvor der indgår noget om ANC... men jeg ved ikke rigtig hvad ANC(african national congrass) er... jeg har søgt på wikipedia, men jeg forstår ikke rigtig noget... er der nogen der kan bare sådan lidt skrive... -
Består jeg mat b!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at jeg står i en meget dårlig situation. Jeg afslutter matematik b i år og har fået dårlige karakter i det. Årskarakterne blev 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. De karakterer har selvfølgelig skuffet mig og jeg må indrømme jeg har det meget dårligt. med det. Nu er der... -
OXFORD OG HARVARD UNIVERSITY
ForumindlægHej mennesker. Jeg er en 1.g, som er meget ivrig efter at studer på enten Harvard eller Oxford university. Er der nogle som ved hvornår man senest skal sende en ansøgning? I må derudover meget gerne skrive en masse andre krav, som i ved univeriteterne kræver. -
Die Partei hat immer Recht - hjælp!?
ForumindlægHej! Er der nogle der kan fortælle mig hvad dette digt egentlig handler om? Jeg er så dårlig til sådan noget historie noget i tysk :/ Tak på forhånd!
