Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 18581 til 18600 af 22496
-
Elektromagnetisme
ForumindlægEr der nogen, der lige kort kan komme ind under Elektromagnetisme? Har prøve i morgen om emnet, selvom jeg allerede har læst om det ville jeg gerne se om jeg måske har overset noget.´ -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg skal bestemme en differentialligning - se vedhæftet (det er nemmere end jeg skal opskrive det) Spørgsmål 1 - kan det passe af den nye differentialligning bliver N'(t) = 0,015*N(t)? Skal de 80 katte ikke også med i funktionsudtrykket? -
Hjælp til andengradsligning
Forumindlægc) 9x2+3x-2 = 0 a = 9 b = 3 c = -2 d = b2-4*a*c Jeg har lidt problemer med denne andengradsligning, håber nogle har lyst til at hjælpe mig! -
En der kan gøre mig klogere? :-)
ForumindlægSidder lige og undrer mig over dette, kan nemlig ikke helt forstå det: Hvis vi nu antager at vi har følgende sysytem i ligevægt: 3H2(g)+N2(g) (harpuner) 2NH3(g) Den indsættes i reaktionsbrøkken, hvorved jeg får at: [NH3]2 / ( [N2]·[H2]3) Hvis jeg nu tilsætter noget N2 bliver tælleren mindr... -
modsat af bestemt integerale?
Forumindlægjeg har et bestemt integral fra 0til t ∫ Vx dt=x hvor x=V0·t+(1/2)·a·t^2 og jeg skal isolere Vx, er det muligt, når der er tale om et bestemt integrale? -
Afstem reaktioner - Redoxreaktioner
ForumindlægHej, Jeg skal afstemme nogle reaktioner og har brug for hjælp til at komme igang. Jeg er i tvivl om både løsningen, men også hvad de forskellige tegn betyder. Fx. hvad det betyder når der er et + opløftet eller 2+ opløftet. Vh Emma -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit... -
Hvordan forklare jeg:
ForumindlægHej, hvad betyder argumentationens hovedelementer.? Eller hvordan forklare jeg det? -
Religion - oh no - Hjæææææælp
ForumindlægHej!! Jeg vil spørge om vide nogen, hvad var før islam kom, og hvad muslimerne troede før på??? -
Isolér potenser / eksponenter
ForumindlægEr der en venlig matematisk sjæl, der vil afse lidt tid til at rette mig her Palmesøndag? (jeg har prøvet at indtaste formlerne i symbolab efterfulgt af et komma , solve for t, men uden held) Opg. 1: Isolér t i : På begge sider tager jeg ln Opg 2.: Isolér t i formlen: jeg vil ... -
Bestem x når y=11,5
ForumindlægHej, jeg skal bestemme x, når y er 11,5. a= 1,5 b=3 Så nu sætter jeg mine værdier ind i ligningen: y=b*x^a så der står 11,5=3*x^1,5. Hvordan får jeg potensen, 1,5 ned, eller hvordan løser jeg ligningen. :( Håber på der sidder nogle kloge hoveder?:( -
Hjælp geometri!
ForumindlægHej Ja jeg har en opgave der hedder følgende: I et rektangel er diagonalen 5 cm, mens arealet er 11 cm2 a) Bestem rektanglets sidelængder. Håber í kan hjælpe med det. -
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
hjælp!
Forumindlægse billag har virkelig brug for hjælp!! -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov... -
Enzymer
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad enzym er osv. pls er gået i stå -
Ser/estar
ForumindlægHej Jeg har lige lavet en oversættelses opgave, med ser/estar som opgavens hovedpunkter. De regler jeg har fået opstit for brugen af de 2 verber er jeg ikke helt sikker på, så hvis der var nogen, der gad kigge det igennem og forklarer de fejl jeg har, ville jeg blive glad;) Tak for hjælpen:) (Min... -
Plation og staten
ForumindlægJeg er igang med, at læse om "Platon Staten". Og jeg er lidt i tvivl om, hvad der menes med at Sokrates ønsker f.eks. en primitiv stat, mens Glaukon og Adeimantos vil have et fuldt udviklet retfærdig stat. Hvad er forskellen mellem de to?? Og hvad vil det her sige: kan man være retfærdi... -
sin,cos og tan - Hjælp!
Forumindlæg?ABC er retvinklet med C=90o. Beregn de manglende sider og vinkler, når 1) A=43o og c=5 2) B=25o og a=19 3) C=12,64 og b=4,79 How-to? Har fået en masse formler fra min lærer -kun et uddrag her: cos A= (b/c) Sin A= (a/c) Tan A = (a/c) Men hvorfor nogle skal jeg bruge? Sin, cos eller tan? Og hvo... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej! Jeg ved godt, der er utrolig mange topics herinde omkring det moderne gennembrud, men jeg er stadig i tvivl om noget, som jeg håber, jeg kan få svar på nu: Altså, det moderne gennembrud var tiden 1870-1890 og hovedemne var kvindeemancipation? Men altså, var det i de 20 år der, der var proble...
