Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 18641 til 18660 af 22496
-
hvordan løser jeg denne ligning
Forumindlæg5 = 3 3x-4y+3 2x-3y+2 6 = 5 4x+3y+1 3x+4y-5 det er en ligning med to ubekendte :D -
Integralregning
ForumindlægHej, jeg sidder med en aflevering, men der en opgave jeg ikke kan komme videre med. Opgaven lyder på: Brug 3-trins reglen til at bestemme differentialkvotienten for funktionen = f(x) = x3 + x2. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Jeg håber at der er nogen herinde der kan give en hånd. ... -
Integralregning?
ForumindlægEr der nogle, der kan vise mig ved udregning, hvordan man løser følgende opgave: To funktioner f og g er bestemt ved: f(x)= -x^3+x^2+kx+3 og g(x)= x^2+3 hvor k er et positivt tal. Graferne for f og g afgrænser for x ≤ 0 et område M, der har et areal, og for x ≥ 0 et andet område N, der... -
Blanding af cyclohexan og bromvand
ForumindlægDe to stoffer er blevet rystet meget grundigt. Skriv din iagttagelse ned. Hvordan vil du forklare din observation? Du kan gøre det ved hjælp af strukturformler og evt. et reaktionsskema. Mine iagtagelser: Så snart vi rystede den kunne vi se at der skete en reaktion. De var begge 2 blevet to hvid... -
Sandsynlighedsregning
Forumindlæg2 opgaver til hjælp, det haster -
Oversættelse
ForumindlægHar gjort mit bedste. vil meget gerne høre hvis noget af det er forkert. 1. Jeg ventede 2 timer. - Ich wartete 2 Stunden. 2. Du fortalte mig, at du boede hos dine forældre. - Du erzähltest mir, dass du bei deinen Eltern wohntest. 3. De spurgte altid efter ham, men jeg svarede, at han aldrig besø... -
engelsk stil
ForumindlægJeg håber nogle kan hjælpe mig, det kunne være fedt! :) -
100 % når..
ForumindlægHej. Ville i være søde at hjælpe med en procentopgave.. Opgaven er sådan: Hvad er 100% når (f.eks.) 60 svare til 15% :Ved godt har sendt mange spørgsmål ind, men har store problemer med procent. :-) -
Køreprøve
ForumindlægSå er det ved at være tid at jeg skal til køreprøve! Og er så bange for at dumpe. :( Nogle råd? Hvad dumper man på? Hvor mange "småfejl" er tilladt? Det er især det med at se over skulderen der er træls.. -
Goebbels tale 1943
ForumindlægJeg har meget svært ved at forstå talen fra : Joseph Goebbel. Er der nogle som kan hjælpe mig med at svare spørgsmålene til talen. Jeg er virkelig selv i gang med at gøre alt hvad jeg kan. -
newton og kepler
ForumindlægJeg ville hører om der er nogle der kunne anbefale hjemmesider (på dansk),bøger osv. der omhandler gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. Jeg skal skrive opgave i fysik og historie om verdensbilleder , det bliver noget om tycho brahe, kepler og newton, og noget om ellipser sådan ... -
integral
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og skal integrere udtrykket -x^3 + 8 og kender godt reglen, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til minusset. Jeg får F(x) = -1/4x^4+8x? Men det er ikke korrekt? Hvordan skal jeg gøre det? Kan I forklare mig det? -
Rettelse af Engelsk
ForumindlægEr der et sødt menneske derude der kunne tænke sig at kigge mit engelsk igennem?:) -
'Filosofi for begyndere'
ForumindlægHejsa, Jeg har valgt filosofi C i 3.g, men vil gerne starte med noget filosofi inden da. I den forbindelse ville jeg høre, om I kan anbefale nogle gode bøger til at starte op med? Kunne godt tænke mig at læse noget Kierkegaard, men formoder bare, at det ville være forholdsvis uforståeligt, når j... -
Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne a og b
ForumindlægHej jeg har denne opgave, som skal kunne løses uden hjælpemidler. er der nogen der vil hjælpe med det :-) opgaven er vedlagt -
Implikatnionstegn
ForumindlægHvorfor bliver to falske udsagn vha. et implikatnionstegn til et sammensat sandt udsagn? -
tegn grafen for f ( wordmat)
ForumindlægHej jeg sidder med en ogave hvor jeg skal tegne graften for f. ( opgave vedlagt. ) men jeg for ikke et ordnligt resultat? jeg er først ved at lærer wordmat, så jeg er ikke så god til det endnu.. er der nogen der kan hjælpe mig med opgaven? -
f’(x)=0
ForumindlægHej. Jeg skal beregne f’(x)=0 for funktionen som jeg har skrevet øverst. Men så tænkte jeg at jeg først skal forkorte udtrykket og gange tallene ind på paranteset før jeg differentierer. Men nu er jeg i tvivl om jeg kan differentiere det som jeg er nået frem til eller om det er helt forkert forko... -
Kondensationsreaktion
ForumindlægHej! Jeg skal ud fra mit udgangstof Dicarbinol Hemisulfat, danne stoffet Citalopram ved hjælp af svovlsyre. Ved at blande svovlsyre med dicarbinol hemisulfat sker en kondensationsreaktion og jeg får stoffet citalopram. Er svovlsyre en katalysator her?? -
hjælp! pramipexols kemiske opbygning
ForumindlægJeg skriver SRP om Parkinsons sygdom og jeg er blevet bedt om at redegøre for pramipexols kemiske opbygning. Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg er helt lost. Hilsen den forvirrede
