Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18681 til 18700 af 21415
-
Oversættelse - vil i rette, tak?
ForumindlægKære venner! Vil i være søde at hjælpe mig med denne oversættelse, specielt rette mine nutid/datids ord og måske evt gøre sproget lidt pænere. På forhånd tak! Dansk tekst: Amerika - det forjættede land I årene 1820-1932 udvandrede mere end 300.000 danskere til Amerika. Der kunne være mange g... -
Syre-base
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at svare på c'eren? Acetylsalicylsyre er et smertestillende middel, der samtidig er en middelstærk syre. Styrkekon-stanten er 3,0 ⋅ 10−4 M. Molarmassen er 180,15 g mol−1. a) Beregn pH i en opløsning af 250 mg acetylsalicylsyre, der er... -
gennemsnitfart
Forumindlægheej :;D vil gerne ha hjælp til denne opgave. julie tester sin kondition med en test på en 20 meter strækning. julie løber frem og tilbage på strækningen . hun når at løbe strækningen syv gange på et minut. hvor stor er hendes gennemsnitfart ? tak -
Optimering
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som jeg er gået i gang med, men jeg kan ikke se hvad jeg har gjort forkert: Jeg har uploadet mit forsøg på at løse opgaven, men det går ikke op. Jeg ved desværre ikke hvor jeg har skrevet noget forkert? Kan i hjælpe? -
Darwin's teori
ForumindlægHeeej :D Der er et spørgsmål, som jeg ikk helt kan svare på !! Håber i kan hjælpe mig, med at give jeres meninger om dette spørgsmål ;) Der står. Hvis i får undervisning om Darwins teori, hvad ville i syndes om det ? -
Hvorfor skaber kapitalismen kriser?
ForumindlægJeg synes, at kapitalismen har skabt mange kriser, når man kigger inden for det seneste århundrede: 1. Den store depression 2. Oliekrisen 3. Krisen i Asien 4. Dot.com-boblen 5. Finanskrisen Har I nogen forklaring på, hvorfor det sker gang på gang? Er ovenstående ikke eksempler på, at kapitalismen... -
Fravær ved en strejke?
ForumindlægMå lærerne godt give fravær ved en strejke? -
Tysk stil - er det rigtigt?
ForumindlægJeg er begyndt på en tysk stil - den er langt fra færdig, men er der nogen der vil kigge på den for fejl, inden jeg fortsætter? Det ville være dumt, hvis det jeg allerede har skrevet er forkert. -
Definitionen på tid
ForumindlægHej Hvordan opfattes tid egentligt? Jeg syntes at have hørt et sted, at man opfatter tid som bølger, men det virker nok lidt mærkeligt? Er der nogle der ved om tid overhovedet defineres som noget fysisk? Eller er det bare et begreb mennesket har opfundet, for at have faste rutiner? -
procentvise ændring
Forumindlæg-1,1% 10,7% 10,9% ændringen i procent for hele perioden (disse tre tal) - hvordan gør jeg så det? :) -
iBsc og FIR
ForumindlægHej alle- Jeg sidder lidt i en skruestik, som jeg håber at een med konkret personlig erfaring på området, alternativt en arbejdsgiver, kan være behjælpelig med at afklare - Jeg er 28 pr april 2012. Jeg har arbejdet som professionel soldat, kok , forsikringssælger og håndværker siden m... -
Lunger og hjerte.
ForumindlægHalløj... Jeg skal holde et oplæg imorgen om et forsøg vi har lavet "Dissektion af lunger og hjerte".Men jeg sidder her og kan slet ikke finde svar på følgende spørgsmål. 1. Hvordan og hvilken proces er ansvarlig for transporten af ilt og kuldioxid i kroppen? 2. Hvilke parameter har in... -
Skuffet :(
ForumindlægJeg er total skuffet. Vi havde en fysik prøve sidste uge.. Jeg synes jeg klarede en godt, og regnede med at få 10. Jeg får den så tilbage, så står der at jeg har fået 7 .. jeg blev så trist. Fordi jeg har virkelig knoklet, knoklet og knoklet. Jeg har skrevet rigtig rigtig mange noter.. De fleste ... -
Sherlock Holmes. Oversættelse
ForumindlægHej alle(: Jeg håber, at en af jer har tid - til at kigge min oversættelse igennem. Jeg skulle oversætte fra dansk - engelsk, men synes det var temmelig svært. Sherlock Holmes: The final problem In the short story”The last problem” Conan Doyle tells about how the invincible master det... -
Bestem ligning ud fra punkter
ForumindlægJeg har følgende punkter i et koordinatsystem: x: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 y: 0 1 3 6 10 15 21 28 36 45 55 Bestem funktionen for y. What to do? Tænkte selv det var en parabel y=ax^2 men sætter jeg x=2 og y=3 ind bliver a=0,25: y=0,25^2 hvilket ikke stemmer overens. Kan ikke komme ... -
Analyse og fortolkning af: Esbern Snare, Thrymskvadet, Skole og Fødsel
ForumindlægHey studerende / studenter ;).. Jeg skal lave en kæmpe dansk stil om digtene: Esbern Snare, Thrymskvadet, Skole og Fødsel, hvor jeg skal lave en analyse og fortolkning af det hele. Så.. jeg tænke at jeg kunne lave et forum her inde, hvor jeg evt. kunne få jer gutter til at hjælpe mig lidt. Håb... -
Hvad er STX og HTX? Hvad uddannelse kan man få? (Vigtig)
ForumindlægHej, jeg er i tvivl her, da jeg ikke ved hvad jeg skal efter folkeskolen. Jeg er en smule i rush nu da det er sidste år, hvor jeg ikke ved hvor jeg ender. Først og fremmest noget om mig: Fysik/Kemi/Samf/Geo/Bio er ikke noget for mig, da jeg rimelig er dårlig til det. Jeg har ikke fremmedsporg (fr... -
Pengebrug?
ForumindlægHej alle. Jeg står i en kedelig situation. Mine forældre og jeg er uenige om, hvor mange penge jeg månedtlig må bruge af min løn. Det skal lige siges, at jeg har 2 jobs, hvor jeg arbejder mindst 9 timer om ugen, hvis ikke mere. Jeg er pt. 15 år, og går i ottende. Mit første job fik jeg for ... -
Vigtigt! Mange tak.
ForumindlægHej derude. Hvis der var nogen der havde tid/lyst til at hjalpe mig med en dansk stil. Der skal bare sattes kommaer ( , ) Mange tak. Oliver Emil Vestergaard Gregersen -
Definitionen på en Borgerkrig?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til og igang med at skriv stor SRP opgave i 3.g og jeg har netop fået min problemformulering til opgaven. I redegørelsen skal jeg redegøre for karakteristika for borgerkrige. Jeg har nu skrevet ca 2,5 sider, men da redegørelsen skal fylde omkring 4-5 sider, mangler je...
