Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 pædagog. Resultater: 18721 til 18740 af 178177
  • Reaktionsskemaer

    Forumindlæg
    Opskriv reaktionsskemaer for reaktionen mellem kobber og salpetersyre, når reaktionsprodukterne er: 1) kobber (II)ioner og nitrogenoxid 2) kobber (II)ioner og nitrogendioxid. Håber i kan hjælpe... Da jeg sidder og skal aflevere den her aflevering og har virkelig brug for hjælp til at lave den :)
  • Reducering

    Forumindlæg
    Opløs faktorer ved hjælp af kvadratsætningerne og forkort, hvis muligt. Over brøkstreg: (x2 + 2xy y2)(x2 - 2xy + y2) Under Brøkstreg (x2 - y2) 2 Kan ikke rigtig finde ud af det, plz hjælp :D
  • mega nemt om potens

    Forumindlæg
    okay så -1^2 altså minus et i anden jeg vil bare være på den sikre side.. er det 1 eller -1? for min lommeregner siger en ting, mens jeg jo ville mene at man siger -1*-1 og derfor 1?
  • Hjælp til lille opgave

    Forumindlæg
    Hej nogle der kan hjælpe lidt med denne opgave Skriv de næste tre tal i talfølgerne, og forklar systemet. 1, 4, 9, 16, 25, ... 1, 3, 6, 10, 15, 1, 2, 5, 10, 17...
  • Cirklens ligning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har fået et spørgsmål, som jeg ikke hvordan den skal løses, håber nogle kan hjlæpe. Spørgsmålet er: En cirkel er givet ved ligningen: x^2+y^2-6x-6y-7=0 Bestem cirklens radius r samt koordinaterne til cirklens centrum.
  • Diskriminanten af for f(x)=-3x2+18x+15?

    Forumindlæg
    Hej er der en af jer der kan hjælpe med at finde diskriminanten af for f(x)=-3x2+18x+15? a: -3 b: 18 c: 15 (18)2-(4*-3*15)=?
  • Er linjen med ligningen y = 2-2x tangent til parablen…..

    Forumindlæg
    Er linjen med ligningen y = 2-2x tangent til parablen med ligningen y= -1/2 x^2? Angiv i bekræftende fald røringspunktets koordinater. Samme spørgsmål for linjen med ligningen y = 1/2 x + 1/8. Hvad gør jeg??
  • matematik

    Forumindlæg
    hej jeg har fået en aflevering for i matematik og jeg er vildt dårlig, er der nogen der har mulighed for at hjælpe mig med at kunne regne dette regne stykke ud?. a) Reduce´r følgende udtryk 2a*b+(a-b)2
  • Molforholdet i en afstemt kemisk reaktion?

    Forumindlæg
    Jeg har afstemt følgende kemiske reaktion: 3CH3CH2(OH) + 2Cr2O72- + 16H+ → 3CH3C(OOH) + 4Cr3+ + 11 H2O Er molforholdet så blot 2:3 og hvad skal det helt konkret betyde? :-)
  • hjælp til en lille mat. opg!

    Forumindlæg
    Olieproduktionen i et land nedskæres med 0,8% om måneden. Hvor mange procent af den oprindelige produktion opretholdes efter 2 år???mit bud: 1+r til a: 1+0,008= 1,008 MEN......hva skal jeg så...??håber der er nogen der kan hjælpe.. på forhånd MANGE TAKKER!
  • Isolering af variabel

    Forumindlæg
    m2=(B*e*r)2/c2 +m02 kan det passe at hvis man isolerer m giver det m = ((B*e*r)2+c2 +m02 )(1/2) / c
  • stamfunktion

    Forumindlæg
    Hvordan finder man stamfunktionen til f(x)=3x^2, hvis graf går gennem P(0,2) Jeg har ikke svært ved at finde stamfunktionen: F(x)=x^3, men hvad skal jeg gøre at punktet?
  • Svovl og antal binding

    Forumindlæg
    Hej Når jeg ser i DPS kan jeg se at Svovl S kun kan lave 2 bindinger, men hvorfor kan den så laver 6 i stoffet saccharin? http://www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/25062/=449051.801.png
  • Elipse ligning

    Forumindlæg
    Hjæææl jeg er et gevaldigt problem med og lave denne ligning, er der nogen der kan hjælpe. 2x^2-20x+y^2+4y+44=0 Den skulle gerne blive til en ellipse. Claus
  • Funktion

    Forumindlæg
    Hej... Funktionen f(x) = b*x^a, opfylder, at f(2) = 12 og f(4) = 96. Jeg skal bestemme a og b... pleas pleas hjælp.. Jeg forstår det helt seriøst ikk..
  • trekan

    Forumindlæg
    hey der står i min opgave at En trekant har sidelængderne 2, 8 og 11. Du skal formindske trekantens sider med 45%. Beregn sidelængderne i den forstørrede trekant. HUSK AT BRUGE FORMLER! hvad mener de med den
  • 3.grads

    Forumindlæg
    hvis jeg skal finde alle rødde i 2x^3+3x^2-20x jeg har indtil videre gjort x(2x^2+3x-20) og så har jeg fundet rødderne 3 og -6/4 men er det svar nok? hvad gør man
  • Akut hjælp!

    Forumindlæg
    Hey alle math-genier - håber I kan hjælpe mig. Jeg har fået denne her opgave for, som jeg simpelthen ikke kan lave en eneste opgave af. Så jeg håber lidt at der er en vennelig sjæl som har overskud til at give mig svar på bare én af opgaverne, så jeg har noget af aflevere i det mindste (: På fo...
  • Induktionsbevis

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser om induktionsbeviser. Hvordan ses det, at man kommer frem til udtrykket i ligning (**) ved at lægge ledet (n+1)2 til i talrækken (se vedhæftede fil)? Er der en generel løsningsmetode/fremgangsmåde?
  • Juleopgave

    Forumindlæg
    Hvis en guirlande på 16 meter skal kunne gå 2 gange rundt (fra spids til bund og tilbage) + en hel omgang rundt i bunden af et juletræ, og at man antager at juletræet er kegleformet og 4 meter højt, hvordan finder man så juletræets størst mulige radius?