Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18801 til 18820 af 21415
-
Hjææælp... Haster Den Kolde Krig
ForumindlægHej. Jeg er lidt ude og skide med min eksamens opg. til i morgen. Ka ik lig finde en ordentlig problemformulering/ stilling om den kolde krig.. har allerede skrevet følgende: 1.Var det konflikten mellem USA, Storbritannien og Frankrig på den ene side og Sovjetunionen på den anden side der førte ... -
synlige eller usynlige linjer ?? billedanalyse. hjælp.!
Forumindlæghey.. er lidt i tvivl om dette maleri har nogle synlige eller usynlige linjer.. ? http://130.226.236.38/globus/optagelser%5Cglobus%5C40412628%5Cimg0743.jpg hvis ja. så hvor ? dette er synlige linjer : http://billedguiden.dk/Images/Billedeksempler/Synliglinie.jpg og dette er usynlige li... -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Parforhold
ForumindlægHvor lang tid har dit længeste forhold varet? Hvis I ikke er sammen mere, hvad gik der galt? var problemet dig, eller ham/hende?? Jeg har aldrig selv været i et forhold, men det er fordi jeg ikke tror på kærlighed.. Problemet ligger bare i mig. Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at stole ... -
Intersubjektiv falsificerbar viden
Forumindlæghvad vil det sige? -
Skriftlig dansk - er det fair?
ForumindlægHej Jeg sidder her, og er en smule (for ikke at sige meget) skuffet over min skriftlig dansk karakter.. Det er fra min afgangsprøve fra 9. klasse, og jeg valgte at skrive et essay. Her er stilen: Det smukke ved Danmark er… Marina Cecilie Roné har skrevet et essay om hvad hun synes er det smukk... -
Bestem ligning for linjen
ForumindlægHej, jeg vil gerne have hjælp til denne opgave, som er UDEN hjælpemidler: En linje l er givet ved ligningen 3x-y+1=0. Bestem en ligning for den linje, der står vinkelret på l og går gennem punktet P(4,3) -
Pålædning på stranden
ForumindlægHvad mener I om det? Er det okay at pigerne render rundt uden bh for eksempel? Fordi det gør de, Jeg har naturligvis ikke et problem med det (overraskende nok) men det er lidt stødende hvis man fx ser en tyk pige uden tøj. Det er klamt! I burde blive derhjemme! Og hvad med drengene? Er det okat... -
Modsiger Bibelen sig selv?
ForumindlægHej. Man hører til tider, at folk siger Bibelen modsiger sig selv. Jeg mener ikke at vide alt om Bibelen, og jeg opretter heller ikke dette indlæg for at få en voldsom diskussion, men jeg er lidt på jagt efter nogle af de selvmodsigelser folk mener Bibelen har. Jeg mener faktisk, at nogle af dis... -
Nogen vil hjælpe mig med denne opgave. :D
ForumindlægHalogener danner indbyrdes en række mere eller mindre stabile forbindelser. En af disse er bromchlorid, BrCl, som dekomponerer ved 500 °C til de rene dihalogenmolekyler. 1. Opskriv et reaktionsskema for dekomponering, idet alle de indgående stoffer er gasser. Ligevægtskonstanten for reaktion... -
Må man udskyde min kærestes uddannelse
ForumindlægHej alle, Håber i kan hjælpe? Min kæreste søgre ind på jordemoder uddannelsen i kbh og først var hun ikke kommet ind, men så ringede vi ind og fandt ud af at de havde regnet hendes karakter gennemsnit forkert ud, hun har 9,3 på den nye skala. Efter denne bommert fra deres side, har de nu beslu... -
Sange/musik uden "sangen"
ForumindlægFindes der et program, hvor jeg kan fjerne selve sangen og kun beholde musikken? Eller er det muligt med Windows mediaplayer? :S -
Den topologiske dimension
ForumindlægHejsa, tænkte om der er nogen der kunne forklare mig hvad definationen på den topologiske dimension er? Og gerne komme med et eksempel på hvordan den beregnes for et eller anden objekt. Der findes alt for meget om det på nettet til at jeg lige kan danne mig et overblik. Så ville være super hvi... -
Krimi
ForumindlægHej... Jeg skal læse en krimi, som er skrevet efter år 2000, har I nogle gode og spændenede forslag? Eleven -
Opg.: Kræfter, arbejde, kinematik
ForumindlægJeg har lige tre opgaver og så skulle jeg gerne være færdig med sættet. 1) En klods (m=2 kg) ligger på et skråplan der hælder 45 grader med vandret. Klodsen er i hvile. Bestem de påvirkende kræfter og deres størrelse. 2) En pige på en cykel (m_total= 100 kg) accelererer fra 5 m/s til 30 m/s på 10... -
EU-parlamentsvalget
ForumindlægJeg er blevet meget i tvivl om hvem jeg skal stemme på til EU-parlamentsvalget. Det bliver nok enten Radikale eller Konservative. Alle de EU-negative eller delvist EU-negative partier (Enhedslisten, SF, Ny Alliance og DF) er helt udelukket. Radikale og Konservative er de partier der generelt tilt... -
differentialkvotienten
ForumindlægBestem differentialkvotienten af f(x) = 4x^2 -x ved at bruge følgende fremgangsmåde . f(x0+h)-f(x0) / h og reducer den Bestem grænseværdien: lim h ----> 0 ( ?f /h) Den hænger sammen med den øverste. Hvordan gør jeg det ? -
Trigonometri
ForumindlægHej! Jeg har regnet både opgave a og b Jeg ved ikke om jeg har regnet opgaven rigtigt ud. Det undrer mig at siden DB giver et kommatal Mange tak på forhånd! -
Cirklens ligning; to cirkler med samme punkt
ForumindlægJeg får i opgaven at vide, at der er to cirkler; C1 og C2. C1 har en linging, der hedder: x^2+y^2-22x+4y+61=0 Ud fra det har jeg fundet radius til at være: r(C1)=8 Og centrum til: C(C1)(-11;2) Så får jeg at vide, at C2 har centrum A(-1;3) og r=5 Så lyder opgaven så: "Gør rede for, at de t... -
lektiehjælp til tysk
ForumindlægHej. Jeg hedder Malene og er 17 år gammel. Jeg er lige startet i 2.g på Ordrup Gymnasium, hvor jeg har en studieretning med musik og engelsk på højniveau. Jeg ved ikke præcis hvor jeg skal henvende mig, men jeg søger i hvert fald lektiehjælp til tysk. Jeg afslutter tysk til sommer, hvor jeg jo ka...
