Søgning på: matematik c hf 2018. Resultater: 18861 til 18880 af 86708
-
Studieretning... har brug for hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har lige noget jeg tænker meget over. Jeg går i 1. G på HTX og vi skal til at vælge studieretning, og jeg er ikke sikker på om jeg skal vælge Kommunikation/IT A og Samfundsfag B eller Matematik A og IT B. Jeg er lidt bange for at matematik bliver for svært. Jeg tænker på at ar... -
Til fysik
ForumindlægDette er til en opgave i fysik. Hvordan går jeg fra lnA = B - C/(D*E) til d(lnA)/dT = C/(D*E^2) Jeg vil gerne forstår baggrunden bag det. Det er sikkert ret trivielt, men jeg vil foretrække alle udregninger. Hvis det er for kompliceret, så sig til, sleve udregningerne er jo ikke så vigtige i f... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
Statskundskab eller lign.
ForumindlægHej derude. jeg er snart færdig med 3.H og skal snart ha fundet ud af, hvad jeg skal læse videre som. Min store interesse er samfundsfag/international økonomi. Derfor har jeg set meget på statskundskab, som en mulighed, men jeg kan ikke rigtigt andre ting man sådan kan læse, hvis man har den in... -
Sunhedsteknologi eller radiograf? ..og kan man have børn og gå på UNI?
ForumindlægHej Jeg står her og skal vælge uddannelse her inden den 5. juli, og først havde jeg egentlig planlagt at læse til radiograf i Aalborg, men det tænker jeg lidt er en dårlig idé, efter at jeg har fået en snak med studievejlederen på radiografudd., bl.a. fordi at udsigten til at få job er meget rin... -
Hjælp til et eksamensæt
ForumindlægHej! Jeg står i den situation at jeg ikke kan huske hvordan jeg skal beregne opgave 10b i mit vedhæftede eksamensæt i matematik b Er der nogle rare sjæle som har mulighed for at hjælpe her til aften? -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
AKUT HURTIGT
ForumindlægEr i gang med matematik aflevering, som skal afleveres i aften, men er nået til et spørgesmål, dom jeg simpelhen ikke fatter nada af .... Nogle kloge hoveder, der vil tage sig tid og hjælpe ? På forhånd tak skal I have :) PS billede er i fil/vedhæftet ! -
Løsning af 1. ordens diff.ligning
ForumindlægHej - jeg sidder med en 1. ordens diff.ligning, som jeg ikke kan løse, det er et godt stykkke tid siden jeg har brugt denne del af matematikken dy/dx = -0.05y Den skal løses vha. panserformlen. Nogen, der kan hjælpe? -
Kritiske punkter
ForumindlægHej alle Jeg sidder og har et problem med denne matematik opgave og håber i kan hjælpe mig med at løse den: Udregn i hånden de kritiske punkter for f . Skal jeg differentiere først mht. x og derefter y? -
Hvilken type er du?
ForumindlægEr du typen, der får gode årskarakterer, men halvdårlige eksamenskarakterer? Eller er du typen, der får fine eksamenskarakterer, men dårligere-end-middelmådige årskarakterer? Er du typen, der har en stor spredning i karaktererne - fra 00 til 12? Eller er du typen, der ligger stabilt inden for 02... -
Angiv centrum og radius for følgende cirkler:
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette? Angiv centrum og radius for følgende cirkler: x^2+y^2-4*y = 1 x^2+4*x+12 = -y^2+6*y x^2+y^2-4*x+6*y = 6 -
Liniestykkerne
ForumindlægHar taget et billed af opgaven, da jeg synes, at det ville være nemmere at forstå. -
2. gradspolynomier (forskriften)
ForumindlægJeg har fået opgaven: Gør rede for forskriften for et vilkårligt 2.gradspolynomium OG hvordan skæringspunkterne med x-aksen findes. SOS ER I NØDSITUATION.. -
matematiiik
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe med følgende spg som er vedhæftet. På forhånd mange tak for hjælpen:D -
Fjerdegradsligning og tangenthældning
ForumindlægSpørgsmålet lyder: En funktion er bestemt ved f(x)=x^4 + 2x^3 -11x^2 -12x + 36 a) løs ligningen f(x)=0 b) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) I opgave a skal jeg vel løse ligningen som 0=x^4 + 2x^3 -11x^2 -12x + 36? men hvordan gør jeg dette når de har forske... -
Vektorer
ForumindlægHejsa. Jeg har en opgave som jeg forsøger at løse som omhandler vektorer. Jeg kender ikke til udregningsmetoden, Så derfor havde jeg håbet på, at jeg kunne få beskrevet hvordan jeg løser opgaven. Jeg har vedhæftet en fil med billedet af opgaven, hvor jeg har vist hvilke opgaver jeg beder om hjælp... -
laveste bufferkapacitet
Forumindlæghvornår har man den lavste bufferkapacitiet jeg ved at når man har ph=pka så er det den højste buffferkapacitet -
Hvad sker der her?
ForumindlægHvad gøre man her? differentere man eller integerer? -
"Vis en metode til at afgøre om en linje er tangent til en cirkel"
ForumindlægSkal jeg til dette spørgsmål udregne en tangentligning til cirklen eller skæringspunkt mellem cirkel og linje hvor linjen kun skærer i netop ét punkt? På forhånd tak.
