Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18861 til 18880 af 92738
-
Vilkårlige trekant - 1 vinkel, 2 sider
ForumindlægHej Hvilke formel skal jeg bruge, hv is jeg i en vilkårlig trekant kender vinkel A, side a og side b? På forhånd tak! -
vektor
Forumindlæghej forstår ikk helt et spørgsmål vedr. vektorer. spørgsmålet lyder sådan: Bestem samtlige vektorer, der kan fremkomme ved at lægge to af disse vektorer sammen eller ved at trække dem fra hinanden. Afsæt disse vektorer i et koordinatsystem. vektorene er: a= (3 over -2) b= (-4 over 1) c= (-2 o... -
diff. ligning
Forumindlægjeg skal vise at f(x)= (b/a)+c*e^(-ax) er løsningen til y'=b-ay Jeg skal altså have omskrevet den, og det er bare ved at differentiere f(x), men jeg kan ikke få det til at blive på formen....er der nogen der kan hjælpe`? -
svar fra gymnasie
ForumindlægHey ville lige høre hvornår man plejer at få svar fra ens gymnasie om hvor vidt man er blevet optaget eller ej og sådan... -
NERVØS !
ForumindlægHej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ?? -
Fysik-A
Forumindlæghej,har overvejet at vælge fysik på højniveau for næste år, (3.g), og ville høre om der er nogen der har erfaringer med dette, om det er meget svært iforhold til obl niveau? med skriftlig eksamen osv. Desuden vil jeg også gerne høre om nogen har valgt kemi-b niveau i 3.g? er nervøs for at havde g... -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
hjælp please
ForumindlægEn bils kølesystem indeholder 22 L vand. Hvor meget varme optager vandet, hvis dets temperatur stiger fra 18°C til 85°C? -
Til superstudenterne - fremtidsplaner?
ForumindlægSom det fremgår af en tidligere debat så er utroligt mange herinde stræbere og/eller inteligente hvilket resultere i snit på et pænt stykke over 10 for en del af jer.Jeg tænkte bare på hvad i ville bruge jeres snit til?Vil i på Harvard?Læse medicin ved AU eller Københavns?Matematik?Humanistisk???... -
Ændring i antallet af dansker over pensionsalderen?
ForumindlægJeg har været til skriftelig matematik eksamen idag og jeg er stærkt i tvivl om jeg fik løst følgende opgaver korrekt - Opgave 8, b -
Afklarende spørgsmål
Forumindlæg"Derudover skal du forklare og gøre rede for formlen for arealet af en vilkårlig trekant og for sinusrelationerne". Jeg har studeret matematik på b som elev af fjernundervisning, så jeg har ikke fået noget undervisning og ved derfor ikke om hvorvidt beviset for arealet af en vilkårlig... -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
tungt regnestykke
ForumindlægHej kloge mennesker derude! Jeg har fået den prøve der hedder: hf matematik C december 2010, hvis nogle nu skulle have den liggende et sted;) Der er en opgave hvor denne ligning skal bruges, men laves om: y = 25 • x0,75 Hvor x er hundens vægt. Ligningen er bestemt mellem hundens vægt målt ... -
tre tals sum i anden
ForumindlægJeg står og prøver at regne på tre tals sum i anden potens. Med to tal er det lige ud, men er der også en måde at regne tre tals sum i anden. (a+b+c)^2 eller hvordan sætter man en af tallene udenfor parantes? Tak for hjælpen. -
Ændring af eksamen?
ForumindlægEr der nogen, der ved, om det er muligt at ændre en af sine eksamener? Dette spørgsmål stiller jeg dog under nogle specielle omstændigheder: Sidste år (jeg går nu i 2.g) var jeg til eksamen i Fysik C, som jeg dog senere hen har valgt at opgradere til et B-niveau til 3.g. Derfor er min eksamen fr... -
Kom ind på beviset for formlerne til at bestemme a og b
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er i gang med at besvare nogle eksamensspørgsmål i matematik. Jeg er nu kommet til et spørgsmål, hvor jeg er gået lidt i stå. Som det fremgår i overskriften, skal jeg: Kom ind på beviset for formlerne til at bestemme a og b. Jeg har formlerne til at bestemme a o... -
Hvad gør dig ullykkelig?
ForumindlægHej allesammen. Jeg fik lige lyst til at oprætte denne tråd. På en måde også for at dele nogle ting med andre. Hvad gør dig ulykkelig, hvad fortryder du i dit liv? Jeg fortryder at jeg ikke var engageret i folkeskolen i mange fag. Især gør det mig ulykkelig at jeg af den grund ikke har stor fors... -
Regneregler for parantes.
ForumindlægHvordan udregnes dette ? (a*b)(c-d) -
Blandede triglycerider
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive kemirapport om fremstilling af fugtighedscreme og er blevet stillet følgende spørgsmål som volder mig lidt problemer: "Svinefedt består af blandede triglycerider. Man har i svinefedt identificeret flere hundrede forskellige fedtsyrerkæder, og fedtsyrekæderne stamme... -
stregformel
Forumindlæghej. jeg skal lave stregformler for mættede, monoumættede og polyumættede fedtsyrer og det kan jeg ikke rigtig lige finde ud af. Så noget hjælp?:)
