Søgning på: spansk noter. Resultater: 18901 til 18920 af 20423
-
Nem tysk grammatik.
ForumindlægNem tysk grammatik. Forord Den tyske grammatik er på mange måder anderledes end den danske, for eksempel er forholdsordene et helt kapitel for sig, de styrer nemlig kasus (fald), dels efter hvilket forholdsord det er, og dels efter om noget bevæger sig eller ligger stille. Eksempelvis er styre... -
Tips til 9 klasse
ForumindlægHej! Jeg er en pige, som herefter sommerferien skal i 9. klasse. Jeg har et mål, at jeg virkelig gerne vil kunne blive indstillet til gymnasiet (STX) og derfor vil jeg gerne bedst muligt få en god motivation til at kunne give den en skalle, og muligvis kunne/måske få ok karakterer. Men det afhæng... -
Old eksamen - hvad skal man?
ForumindlægHej alle Jeg skal til oldtidskundsskab eksamen i næste uge, og jeg aner ikke hvad det går ud på.. Er der noget jeg skal forberede mig på hjemmefra? Og hvordan forløber selve eksamen? Jeg har hørt at man får en tekst, hvor man får 1 time til at analysere det og så skal man snakke ud fra det.... -
dispensation 2 års reglen
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der har styr på hvordan 2 års reglen fungerer. Som jeg har forstået, må man gange sit snit med 1,08 hvis man går i gang med en vidergående uddannelse indenfor 2 år. Men er det så kun på den uddannelse, eller er det også fremover ens snit vil være ganget op. ... -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
Muhammed-krisen!
ForumindlægHåber der er nogle som vil komme med deres synspunkt/meninger. Mangler lidt inspiration. Er nemlig i gang med at skrive AT-opgave. Hvilke principper i den muslimske og den vestlige kultur mener du kom i konflikt med hinanden under Muhammed-krisen? Tak ? -
Undersøgelse
ForumindlægJeg håber, at I vil hjælpe mig med en simpel undersøgelse. I skal bare sige Ja eller Nej. Tror du, at jeg kan huske 10 000 cifre af tallet pi (3,1415926535..) På forhånd tak . -
Bestå Studentereksamen
ForumindlægHejsa, er det rigtig at man skal have 6,0 både i årskarakter og eksamenskarakterne? Hvad med idræt, musik og billedkunst de tæller jo en halv, så hvis man har fået 7 i allesammen er det så 3,5 ved årskarakter og 3,5 ved eksamenskarakter? Håber nogle kan hjælpe mig, for jeg er bange for ikke at be... -
Beregn pH for CH3COOH...hjælp
ForumindlægBeregn pH i følgende svage syre og base opløsninger: a) 0,25 M CH3COOH (eddikkesyre) pH = ½· (pKs-log CS) Hvordan kan jeg via denne formel regne pH for eddikkesyre. På forhånd mange tak -
Adverbium eller adjektiv?
ForumindlægEr BEASTLY i dette tilfælde et adjektiv eller et adverbium?: Most of the cabinet colleagues I have spoken to feel unhappy about speaking disloyally of him. They still admire his values and his courage. They dont want to be BEASTLY. -
En rimelig svær sætning
Forumindlæg"Men jeg havde været syg en hel uge nu, og jeg stank af hvidløgstabeltter, der i øvrigt overhovedet ikke havde hjulpet; de priser, materialisten for dem, var ellers temmelig pebrede. Håber i kan hjælpe. Ps det ville være rart hvis i vil fortælle hvad i gør og hvorfor :) -
Karakterer på gymnasiet
ForumindlægHej Jeg er nu en gymnasieelev, men jeg er begyndt med at blive bekymret for de karakterer jeg vil få på 1. standpunktskarakterer. Jeg spørger derfor jer der er erfaringsfulde, om karaktererne falder meget i forhold til folkeskolen, er det nogenlunde ens, eller kan det godt stige med f.eks. +0... -
Løs ligningen f'(x)=0
ForumindlægHej alle sammen sidder med funktionen der er opgivet f(x)=√(x-x+7, x > 0.) og får stillet opgaven a) Løs ligningen f'(x)=0. ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an, har prøvet at differentere funktionen men det gik ikke så godt er der nogle der kan hjælpe? :) på forhånd tak :) -
11 eller 13
ForumindlægHey alle sammen.. Er der nogen der kan give mig nogle fif til hvordan man får 11 eller 13 (gammel reform) til dansk eksamen.. :)Jeg skal op d.27 jun. og vil meget gerne slutte på bedste vis :) Skriv endelig.. :D -
Det giver ingen mening - matematisk "gåde"
ForumindlægJeg faldt i dag over følgende matematiske historie, som jeg har undret mig over lige siden. Den lyder sådan her: 3 piger ønsker at dele en flaske vin. De går ned i vinhandlen og finder en flaske til 30 kr. De giver vinhandleren 10 kr hver, og går hjem for at nyde vinen. Da pigerne er gået finder... -
Er terminsprøver vigtige ?
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne vide om terminsprøver, i 9 klasse er vigtige som eksamen, og årskarakterne. Og om de er med til at bestemme om jeg kommer på gymnasiet, eller ej? -
Fysik
ForumindlægHejsa Jeg skal i en fysikrapport lave nogle beregninger..: 1) Beregn resistiviteten for nikkelin 2) Bestem resistansen for pærerne ved arbejdsspændingerne 3) Beregn temperaturen for Wolfram-tråden i pærerne -Hvad er formlerne? Jeg har siddet og kigget og kigget, og nu er mit hoved altså gået helt... -
kemisk termodynamik!
ForumindlægJeg har et seriøst problem! Jeg aner ikke hvordan man beregner ΔH og ΔS for følgende reaktioner/stoffer: NH4Cl(s) + Ba(OH)2•8H2O(s) NH4Cl KNO3 CaCl2 håber i kan hjælpe... -
hjælp... er gået fuldstændig stå med min opgave.
ForumindlægHejsa jeg mangler at lave to opgaver og jeg er gået fuldstændig i stå med det, håber nogen kan hjælpe mig med det. Den første hedder: 1) En funktion f givet ved f(x)=-0.25x^2+2x-1 a) bestem integralet lange ¨s¨ 5 og 2 hvor f(x)dx og giv en fortolkning af dette integral. 2) f... -
Potensregneregler..
ForumindlægHey. Jeg har sådan nogle opgaver: a = 23*33/63 k = 23^2 Hvad gør jeg ved disse? Jeg skal også oplyse hvilken potensregneregel jeg bruger.
