Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18921 til 18940 af 19042
-
er der noget jeg mangler i historien
ForumindlægHej jeg vil gerne have at i kigger på indeholdet.. jeg har ikke rettet det i nu Er der noget jeg mangler i hiistorien? noget i synes der vil være godt og putte ind.? Det var magnus´s 11 års fødselsdag, regnen pillede ned, han kiggede ud af lejligheds vindue, ned på alle de... -
R: Baglæns induktion i et binomialtræ
ForumindlægGoddag, Først og fremmest: Er ikke sikker på, om dette spørgsmål skulle have været oprette i IT eller Matematik. Det kan snart komme ud på et. Efter at have læst rapporten Design of Contingen Capital with a Stock Price Trigger for Mandatory Conversion af Suresh Sundaresan og Zhenyu Wang, ha... -
Slutning/ret. Hjæææælp!
ForumindlægNogen der kan hjælpe. Er lidt i nød, ka ikke komme vider, så tænker på at slutte den. Ved bare ikke hvordan inu. Opgaven går ud på at fortsætte her fra: Malene kom slentrende hen ad gaden. Hun gik langsomt og betragtede trafikken. Det var forår, solen tittede frem bag skyerne og varmede dejligt... -
SLutning-ret hjæææælp! :D
ForumindlægNogen der kan hjælpe. Er lidt i nød, ka ikke komme vider, så tænker på at slutte den. Ved bare ikke hvordan inu. Opgaven går ud på at fortsætte her fra: Malene kom slentrende hen ad gaden. Hun gik langsomt og betragtede trafikken. Det var forår, solen tittede frem bag skyerne og varmede dejligt... -
Rettelse/feedback
ForumindlægHej postede i går mit brev..... Jeg har rettet det og puttet lidt ekstra indhold på... Er der nogen som vil kigge på det og se om der er nogen stavefejl/sprogligefejl eller noget ligende.... Fortæl gerne hvad jeg kan gør bedre... ------------------------------------------------------------------... -
Rettelse af genitive sætninger
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg går lige nu på HHX i første g og har tysk obligatorisk på b-niveau. Mit problem er dog at tysk aldrig just har været min stærke side, og da jeg går på et gymnasium, hvor undervisningen ikke er seriøst nok (gymnasiet ligger stort set i bunden hvad angår elevernes gennemsni... -
Essay om naturen
ForumindlægEr godt i gang med at skrive mit essay færdigt, men kunne godt bruge en , som ville bruge få minutter påp blot at skimlæse min tekst på 2 sider, og evt. komme med en bemærkning eller to. Jeg håber nogen vil tage sig lidt tid, til at læse det - er der noget jeg kan gøre anderldese ???? På forhå... -
hjlæp
ForumindlægHej jeg skulle skrive én opgave om OCD på Engelsk så jeg har først skrave den på Dansk så oversættede jeg den til engelsk og har brugt google oversæt. er der nogen der kan hjælpe mig med at rette opgaven på Engelsk. på forhånd tak. OCD står for Obsessive Compulsive Disorde OCD er en sygdom hvor ... -
Essay - hjælp med at komme videre
ForumindlægHey guys. Jeg er begyndt med at skrive essay, men er lidt stuck. Jeg vil lige vide, om det jeg har skrevet indtil videre (jeg er ikke færdig; mangler at skrive en ½ side mere) er fint nok, og hvad jeg mangler at få med. Rettelser, ideer og foreslag er også meget velkomne. Her kommer det... -
Hjælp til fortolkning af novelle
ForumindlægHej jeg skal skrive en litterærartikel om novellen Vandpytten på 1.g niveau. Jeg har dog nogle problemer med at finde tema, budskab mening osv. Så hvis nogle kan hjælpe er jeg meget taknemmelig. ______________________________________________________ Vandpytten Der er sorte frakker overalt. Mennes... -
Karakterer!!! Superstudent
ForumindlægHej, jeg læste sidst i avisen, at der på studenterbeviset, når man er færdig i gymnasiet, vil være 37 karakterer. Kan det passe?Fx, hvis jeg nu fik 9 i kemi i 1.g, men ikke kommer op til eksamen i det, gælder det så, at 9-tallet føres over som både eksamenskarakter og årskarakter. Altså, at man h... -
Igen vektor regning
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe mig med 3 vektor opgaver.|a|=1, |b|=3 og vinkel(a,b)=150Beregn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a+b og a-b.Beregn arealet af det parallelogram, som udspændes af vektorerne a+b og a-b.Har også nogle andre opgaver, men nok smartest at tage dem en af gangen. Dette er n... -
HA.jur vs jura
ForumindlægJeg har i længere tid været overbevist om, at en HA.jur med cand.etellerandet overbygning var det jeg ville. Men her på det seneste er øjnene faldet på jura på uni, som et alternativt. Jeg synes at begge former lyder spænende, da jeg både intereserre mig for økonomi og jura. (kunne godt tænke mig... -
Skoletræthed
ForumindlægJeg har fået stillet diagnosen skoletræthed. Af mig selv, forstås. Jeg tror, at det begyndte i den sidste halvdel af niende, hvor jeg omkring nytår fik en lettere depression eller måske er pessimisme et bedre ord. Jeg er endda rimelig heldig. Der er mange fra min klasse, der allerede blev skoletr... -
REDUKTION - hvordan?
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå hvordan man reducerer. Er der ikke nogel af jer, der kan forklarer mig hvordan man gør? Hvad starter man med at gøre osv... Jeg taler om alt muligt reduktion såsom: x^2 + x * y/ x^2 og (a+b)^2 -(2a - b)^2 og ... -
Den ”oversete” elite?
ForumindlægGymnasiet har traditionelt været en institution forbeholdt de 5-10 % mest bogligt egnede af en ungdomsårgang. Denne situation har ændret sig. I dag optager det – mere end nogensinde før – ”almene” gymnasium hele 30 % af en ungdomsårgang. Og hvordan har gymnasieskolen mere eller mindre bevidst oms... -
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær... -
IQ
ForumindlægHvor meget siger en persons IQ om personen? Der er lavet amerikansk film om en person med meget lav IQ, men han havde et barn. De ville så fjerne hans barn, da de mente at han ikke var i stand til at opdrage det. Hvad mener I om det? Generelt bliver jeg nødt til at påpege at os mensanere samt h... -
Pufferkapacitet
Forumindlæg- Pufferkapaciteten er stor, når [B] = [S], dvs. når pH er lig med syrens pKs - værdi... jeg kan ikke se dette i mine data. Hvad jeg ser er, at det faktisk ikke passer, for i B er ΔpH faktisk større end i C. Ser jeg på det forkert, eller er afviger mine data fra teorien? ... -
differentialligninger eksamen
Forumindlæghar fået vedhæftet opgavedokument (opgave 5,6,7 og 8 eksamensopgaver) for som aflevering, og sidder og bikser lidt med 8,b. hvordan bestemmer jeg forskrift for f når der er givet f'(x)=y og ikke f(x)=y? vh
