Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18981 til 19000 af 19441
-
Sansynlighedsregning
ForumindlægHej alle Er der nogen der kan hjælpe mig med disse to opgaver, som jeg har vedhæftet som udklip På forhånd tak :-) -
hjæææææææææælp- mærkelig opgave
ForumindlægHej SP. Jeg har brug for hjælp til at lave denne vedhæftede opgave... Hvordan gør man? har ingen ideer? -
Induktion
ForumindlægHejsa derude. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan frembringe den størst mulige induktionsspænding? -
ANDENGRADSLIGNING
ForumindlægOpagven lyder: For hvilke tal k ≠0 har ligningen kx^(2)+kx-1=0 Netop en løsning Så har jeg skrevet følgende er det rigtigt? Denne ligning er en andengradsligning , da der er 3 kofficienter og x er opløftet i 2. Der er netop en løsning når diskriminant er lig med 0 Men hvad skal man så nu? -
Sprogrejse med EF
ForumindlægJeg vil gerne på sprogrejse med EF den her sommer til Eggland. Jeg ville gerne vide om nogle af jer havde erfaringer med EF? Er der andre organisationer i kan anbefale? -
Hjælp hurtig: Bestem arealet af trekant ABC
ForumindlægHej alle. Hvordan finder man arealet af følgende trekant? A (-2,1) B (7,-2) C (5,7) Vinklen mellem ->AB er 34,51° Vinklen mellem ->AC er 82.29° -
Centrum og radius
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at øve mig til en matematik årsprøve, og en opgave jeg har svært ved er følgende (det er uden hjælpemidler): I et koordinatsystem i planen er en cirkel givet ved ligningen: x2-4x+y2+6y+12=0 a) Bestem cirklens radius og koordinatsæt til dens centrum. Indtil vide... -
Er der fejl i mine sætninger?
ForumindlægDer Kommunismus 1. Man diente ungeachtet seiner Stellung etwa 1.000 deutschen Mark über den Monat. 2. Man konnte hinauf zehn 15 Jahre darauf erwarten ein Auto zu kaufen. 3. Man konnte nicht immer Nahrungsmittel oder Kleidung und Schuhe erhalten und musste stundenlang vor den Geschäften e... -
Partiel integration
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved partiel integration, og har i forbindelse med en opgave udtrykt to formler, der skal integreres vha. partiel integration. Jeg kunne godt tænke mig at få dem løst i hånden. Håber, at der er nogle, der kan hjælpe mig med det. Filen er vedhæftet. Tak på forhånd! -
Hvordan kan man for ok karakter i tysk?
ForumindlægHej vil gerne vide hvordan man muligvis kan få 12/12 i tysk! Nogle som kan hjælpe for syntes selv det er ret svært at bare få 10. -
differentialligning
Forumindlægjeg er lige ved at prøve at forstå differentialligningens princip. 1. jeg bruger f(x)=x^2 jeg differentiere funktionen f´(x)=2x 2. jeg opstiiller en graf hvor den afledede er afhængig af f(x) og får (f(x),f´(x))(0,0)(1,2)(2,4)(3,6)(4,8)(5,10) 3 jeg laver regression på disse data og får ligningen ... -
Opvarmning af vand i solfangeranlæg
ForumindlægHej, Jeg har beregnet den vedhæftede opgave, hvor jeg håber en venlig sjæl kan rette mine fejl. Jeg har vedhæftet min besvarelse nedenunder: -
Funktionsfølge
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad jeg skal gøre ved denne opgave? -
Hvordan ville det påvirke dig hvis du ikke fik su?
ForumindlægSe ovenover! -
Fedtstoffer..! hjælp
ForumindlægHej :) nogle som vil hjælpe mig med de her spørgsmål: Hvor finder man fedtsoffer i kosten..? Hvad er triglycerid..? Og dannelsen af et fedtstof..? på forhånd taaak.. :) -
Energier
ForumindlægJeg har regnet nogle opgaver med energi i nogle systemer, hvor der hverken er friktion eller luftmodstand. Jeg har da brugt: Epot = Ekin ⇒ m*g*h = 1/2*m*v2 ⇒ g*h = 1/2*v2 men da jeg forkorter massen væk, passer enheden for energi ikke. Enheden bliver her m2/s2, og enheden for energi er ... -
Integration ved substitution?
ForumindlægHej Jeg har stor problemer med integration ved substitution. Jeg har prøvet at integrere funktioner, men problemet er, at jeg slet ikke har forstået regnemetoden. Jeg har ledt på nettet og her på SP, men syntes bare ikke der er nogen, der kommer med en god forklaring på regnemetoden. Spørgsmålet... -
Vilkårlige trekanter
ForumindlægHvad kendetegner en vilkårlig trekant? -
hvordan virker en Microbølgeovn og Elektromotor
ForumindlægNogen som kunne forklare det? -
pH udregning ved tilsætning af syre
ForumindlægHej alle, et lille spørgsmål ved udregning af noget syre+base: I en opløsning A af citrat, C6H5O7(^3-) som betegnes Cit(^3-), er koncentrationen af citrat 0,200 M og pH er 9,85. Denne vil man nu gerne omdanne til en puffer opløsning: Pufferopløsningen fremstilles ved at tilsætte 1,0 M saltsyr...
