Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19021 til 19040 af 156338
-
At forbedre sin IQ
ForumindlægJeg kommer fra en naturvidenskabelig familie, der sætter et konkurrenceelement i højsædet. Seneste 'dille' er måling af ens logiske IQ på internettet (www.iqtest.dk er udmærket). Ja, det kan godt virke infantilt, men hvad fan...Min kusines IQ er 135, min fætters 148, min ældre søster har... -
hjælp endnu en gang
Forumindlægjeg tænkte på hvad giver den her så, for at se om jeg har regnet rigtigt. hmm(a-b)²evt. om der var en nem måde at regne dem på....?tak -
voksende funktion
Forumindlægyo yo yo alle hvordan bestemmer man tallene a g b i en eksponentiel voksende funktion? (jeg har en tegning i min mappe) -
Reducer
ForumindlægNogen der vil være fuldstændig kanon venlige og hjælpe mig med at reducer. Har lidt problemer, som jeg håber vil få rettet på ! a) x*x-2xy+y*y / x*x-y*y b) x*x+y*y+2xy / x*x-y*y c) a*a-2ab+b*b / a*a-b*b d) w*w-v*v / w*w+2wv+v*v Håber i vil være søde at hjælpe mig :) -
gennemsnit - Hvad skla jeg tage!
Forumindlægmit snit er på 8,3 cirka, fik aggangsbevis i gar, men i 10.klasse ved jeg ikke om jeg skal prøve til 10 klasse eller prøve for 9.klasse? hjælp -
eksamener inden 3. g
ForumindlægHejsa, jeg tænkte på om man skal have 3 eksamener inden 3. g under den nye reform? -
diskussionsopgave
ForumindlægHej vil du nogle rette min dissionsopgave på engelsk. -
logaritme
Forumindlægjeg har spørgsmål til to opgaver jeg håber I kan hjælpe med. Jeg er ret ny til logaritme. 1) Grafen for g(x)=b*a^x går gennem (1;17,67) og har fordoblingskonstanten 0,398. Bestem a og b. 2) Hvilken vækstrate svarer til fordoblingskonstanten 20? Hvilken fordoblingskonstant svarer til en vækstrat... -
Hjælp til kvadratsætning
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå hvordan jeg reducerer udtrykket: a-[(a-b)-(-(3a+b)-b)] Ikke kun denne, men jeg har generelt haft svært ved dem. -
hjælp ligning
Forumindlægb/a-a/b-19+b/a-2 -
logartimeregneregel
Forumindlæghejsa:) Er der nogen, der ved, hvordan man beviser regneregel 2 for logaritmefunktioner. altså den ser således ud: log(a/b)= log(a)-log(b) . der er et bevis i bogen, men der er nemlig et lighedstegn, jeg ikk forstår: a= (a/b)*a. log(a)=log(a/b*b) =log(a/b)+ log(b). det er nummer to ligheds... -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skriftlig eksamen, og har brug for hjælp til denne: Det er opgave 1.018 i vejledende eksamensopgaver 2006: Forkort brøken (a^2-6a+9)/(a^2-9) Jeg kender godt resultatet, men kan ikke gennemskue fremgangsmåden. Nogen der kan hjælpe? -
Forbedring
ForumindlægHej med jer, det er måske et lidt usædvanligt spørgsmål at stille her i den travle eksamensperiode, men håber alligevel i kan give mig et par gode råd :-) Jeg er lige blevet færdig med 2.g, og det er dermed min tur til at få huen på næste år (yeah), men der er dog en ting som går mig lidt på.. J... -
Analytisk Geometri
Forumindlægi en trekant ABC er a=7,8, b=8,5 og c=6,9beregn længden af vinkelhalveringslinjen til A (V-A) -
Mængder
ForumindlægLad X være en mængde og f : X → X en afbildning. Lad A ⊆ X. Hvordan beviser jeg "<=" af følgende udtryk? f-1(A) = A ⇔ f(A) ⊆ A og f-1(A) ⊆ A Her er hvad jeg har skrevet indtil videre: Antag at f(A)⊆A og f-1(A)⊆A. Lad X være indeholdt i A. Så e... -
Reducering, er der en huskeregel?
ForumindlægHej.. Jeg skal til skriftlig matematik B-niveau på mandag. Og jeg vil gerne lærer at reducer, for det kan jeg ikke finde ud af. Er der en der vil hjælpe mig med det? Er der noget bestemt man skal tænke på osv? j jeg var til terminsprøve for en mdr. siden og fik disset to opgaver. 2x(x+y) - (x... -
Inverterende eller ikke Invertende OpAmps?
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med et kredsløb som giver mig et analogt signal på 0,2 volt, dette vil jeg gerne have forstærket til omkring 1 volt og til at gøre dette vil jeg bruge en Operationsforstærker (OpAmp). Men jeg har ingen andelse om hvad forskellen på en inverterende og ikke invertende OpAmp er... -
Blandinger i kemi
ForumindlægKemi på c-niveau, og jeg er et æg til kemi. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare de her 4 spørgsmål, og så jeg kan forstå det?? 1. Hvordan skal man lave en 0,100 M AgNO3(aq) opløsning? 2. Hvis der på en flaske står, at den indeholder en 0,5 M NaCl-opløsning – er det så den a... -
fremgangsmåder til at finde tangenten til grafen for en differentiabel funktion
ForumindlægHej alle sammen. Spørgsmål: "Gør rede for to forskellige fremgangsmpder til at finde tangenten til grafen for en differentiable funktion. Illutrér med et ekspempel med en ikke-lineær funktion." Jeg har som sagt det her spørgsmål til matematik b niveau, og jeg er lidt usikker på om ... -
Bestå Studentereksamen
ForumindlægHejsa, er det rigtig at man skal have 6,0 både i årskarakter og eksamenskarakterne? Hvad med idræt, musik og billedkunst de tæller jo en halv, så hvis man har fået 7 i allesammen er det så 3,5 ved årskarakter og 3,5 ved eksamenskarakter? Håber nogle kan hjælpe mig, for jeg er bange for ikke at be...
