Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 19021 til 19040 af 73947
-
vektor.. hvad menes der med..??
Forumindlægi rummet er der givet tre punkter, a,b og c. - beregn længden af højden fra a til linjestykket bc i trekanten... her skal jeg bare projicere(eller hvorn det nu staves) ab vektoren ned på bc vektoren... også finde dennes længde så langt så godt - nu... -
Hjælp til fysik!!
ForumindlægEn klump is med massen m og temperaturen t1 skal opvarmes således at der dannes vanddamp med massen md og temperaturen t2. a) Beregn den nødvendige varmemængde, der skal tilføres isen, idet det antages at fordampningen kun foregår ved vandets kogepunkt t2 . Data: m= 0,90kg ; t1 = -18ºC ; md... -
skriftlig eksamen hf
Forumindlæggoddag der ude! jeg var oppe i skriftlig matematik hf b niveau i går og er lidt i tvivl om jeg regnede nogle af opgaverne korrekt 1) en trekant hvor A=63 grader a=6.8 c=4.3 regn vinkel c jeg har så først fundet længden b vha. cosinus relationerne cos(63)= ((b)^(2) + (4.3)^(2) - (6.8)^(2))/(2*b... -
sandsynglighed med bolde
ForumindlægI en pose ligger 15 bolde. 6 røde og 9 blå. Der trækkes 4 tilfældige bolde (uden tilbagelægning). a) Bestem sandsynligheden for at alle fire bolde er blå. a har jeg allerede lavet og fået den til 0,092307, dog kan jeg ikke beregne de b og c:) b) Bestem sandsynligheden for at trække to ... -
Opvarmning af vand
ForumindlægHej alle. Sidder virkelig fast med en fysik opgave, håber nogen kan hælpe: 1.2 Opvarmning af vand 0,60 kg vand opvarmes fra temperaturen 20 °C til 100 °C i en kogekande, som tilsluttes netspændingen på 230 V. Opvarmningen tager 100 s. Man kan se bort fra varmetab til omgivelserne, og... -
Trigonometri
ForumindlægHej Oplysninger: Vinkel C = 90º, A = 47,3º og c = 5,3 cm. Opgaven: Du skal tegne trekanten og bestemme vinkel B og siderne a og b. Her er mit spørgsmål så, kan man ikke beregne vinkel B vha. en relation uden at først lægge 90 og 47,3 sammen og trække det fra 180? Eller skal ma... -
Andengradspolynomium
ForumindlægJeg har 2 opgaver som lyder sådan: Opgave 1 Figuen viser en parabel med ligningen (Figuren er vedhæftet) y = 1/2 x^2 + bx + c a) Bestem fortegnet for hvert af tallene c, b og d, hvor d betegner diskriminanten. Opgave 2 Funktionerne f og g er givet ved f(x) = -2x^2 - 0,5x -3 o... -
vektorer og planer
ForumindlægTo spørgsmål: 1. Betragt punkterne A, B, C. Bestem, hvis punkterne bestemmer en plan, en ligning for den plan, der bestemmes af punkterne. Det har jeg gjort. Jeg skal lige se, om jeg har forstået følgende formulering ordentlig "hvis punkterne bestemmer en plan". Det eneste tilfælde,... -
sværhedsgraden af spansk på a-niveau
Forumindlægjeg går i folkeskolen lige nu og skal på gymnasiet næste år. på gym har jeg blandt andet valgt spansk på a- niveau. jeg har aldrig haft spansk før. mine lærere er lidt i tvivl om hvordan spansk er på a-niveau. jeg ville bare gerne vide om jeg ikke godt kan tage spansk på a-niveau selvom jeg ikke ... -
katetes længde - trigonometri
ForumindlægKan jeg beregne siden b i følgende trekant ved hjælp af trigonometri eller bliver jeg nød til at bruge pythagoras ?: A = 90o a = 28,3 cm c = 16,7 cm jeg har beregnet vinkel B og C og har fået dem til henholdsvis 53,84o og 36,16o (sammenlagt giver det 90o så de er rigtige nok, vinkel A er jo l... -
økonomi skat
Forumindlægtjener 115 kr. i timen, og han arbejder 25 timer pr. uge. a: Hvad er hans ugeløn? (25/5*115)*5 er det rigtig får 2875 kr/uge? Han betaler arbejdsmarkedsbidrag af hele sin løn. b: Hvor meget betaler han i arbejdsmarkedsbidrag pr. uge? 8/100*2875? Han har et fradrag på 990 kr. pr. uge og e... -
sider i trekant bestemmes
ForumindlægVille være rart hvis der var nogle der ville kaste et hurtigt blik på følgende udregninger, for at tjekke at udregningerne er korrekte (er igang med at øve mig til den skriflige eksamen uden hjælpemidler, og der er ikke facitliste, og vil gerne tjekke at jeg regner opgaverne rigtigt) på forhånd t... -
Det haster termodynamik
Forumindlæg3) Beregn ?G° og ?H° ved 25 °C for reaktion (II) ud fra tabelopslag. Er reaktionen endoterm eller exoterm? ?H^°=-90,8 kJ/mol ?G°=-25,4 kJ/mol (I) CH_4 (g) + H_2 O(g) → CO(g) + 3 H_2 (g) (II) CO(g) + 2 H_2 (g) → CH_3 OH(g) ... -
Kalksalpeter mængdeberegning
ForumindlægHej håber nogle kan hjælpe mig med dette: Kalksalpeter , Ca(NO3)2, anvendes til gødning. A. Bestemmelse af hvor mange masse % N kalksalpeter indeholder: masse % N = mN / mCa(NO3)2 * 100 % = 2 * 14,00674 mol / 164,0879 mol * 100 % = 17,7 % Kalksalpeter fremstilles ved at behandle kalk, CaC... -
Temperaturudvikling af vandbad. differentialligning
ForumindlægHej Folkens. Her er mit bud på denne opgave som jeg skal lave til en aflevering. Men er sgu meget i tvivl om det er rigtigt? Opgavebeskrivlse: "I en model kan temperaturudviklingen i et vandbad under afkøling beskrives ved en funktion f, hvor f(t) betegner vandbadets temperatur (målt i &de... -
Trainspotting
ForumindlægHej alle sammen :-) - Jeg har brug for hjælp til filmen trainspotting, jeg skal skrive en engelsk opgave. Så jeg ville høre om nogen kunne hjælpe mig med hvad titlen "trainspotting" betyder?¨- det har vidst flere betydninger. - Tak på forhånd :-) -
oversættelse..hjælp mig : )
ForumindlægHar nogle danske sætninger, som jeg håber der er en som vil komme med forslag til at oversætte til engelskHandler om engelsk fremtid.1. Hun er her ikke i næste uge.2. Jeg er sikker (på), at brevet er her i morgen.3. Jeg lover dig, at du får pengene i morgen.4. Tror du, vi vil møde dem til festen.... -
Lineære modeller - Hjælp!
ForumindlægTabellen viser statens samlede indtægter fra boligejerne i 2000 og 2003. Årstal: 2000 2003 Samlet indtægt: mia. kr. 0.50 5.96 Med god tilnærmelse kan man beskrive de samlede indtægter ved hjælp af en lineær model: y = a× x + ... -
Eng. oversættelse
ForumindlægHej..!Ser det her fornuftigt ud mht. sætningsopbygning og grammatiske fejl?TAKArabiske kvinders frihedDen 27-årige Samira Al-Shamira fra Saudi-Arabien er journalist ved en engelsk avis. Vi be-søger hende på hendes kontor i London for at høre om hendes syn på den europæiske kvinde-frigørelse. ”Når... -
"Rester" af Helle Helle
ForumindlægHallo folk... Sidder her i 3 opg og er gået lidt i stå - så ville høre om der er nogen der har læst novellen "Rester" af Helle Helle, ikke novellesamlingen som sådan, bare novellen.. KAn sige lidt om hvad man synes er væsentligt og sådan?? Ville være rart til at komme lidt videre! Sara
