Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19021 til 19040 af 90635
-
stamfunktion
ForumindlægBestem samtlige stamfunktioner til funktionen f(x) = 5x + x^0,8 - 4x^-2,8 Er resultatet.... F(x) = 2,5x^2 + 5/9x^1,8 + 20/9x^1,8 +c eller F(x) = 2,5x^2 + 5/9x^1,8 + 20/9x^-1,8 +c ?? Tak!! -
Kernen med differentialligninger.
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal skrive kernen for f som "e^t" eller "c * e^t". I differentialligninger, skal c normalt ganges på når man finder løsningen til ligningen. Men er det også tilfældet når man finder kernen.? Er lidt i tvivl. Har vedhæftet opgaven og mit svar ... -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
hældning i andengrads polynomium
ForumindlægEr det ikke muligt at finde hældningskoefficienten for en andengrads polynomium når jeg har:toppunktet (10;4,3)rødderne (0,0) og (20,0)Og at jeg ved at den har en negativ hældning.Jeg tror jeg skal bruge formlen jeg bruger til at finde rødderne som hedderf(x)=a(x-r1)(x-r2)men i så fald hvad skal ... -
Fluorescens
Forumindlæghejsa er gået i stå med opgaven og håber nogle der gider at gi et hånd :) sådan lyder opg. i et bestemt stof kan fotoner med bølgelængden 300 nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveay A. Stoffet udsender synligt lys, når elektronen overgåt til det lavere energiniveau ... -
Cos, sin og tan
ForumindlægHej Jeg skal op i en reeksamen i skr. naturfag her den 29., hvilket jeg simpelthen fatter nada af. Jeg vil derfor høre om, der er nogen, der gider forklare mig cos, sin og tan, og hvad man bruger det til - eller bare har nogle letforståelige notater, som jeg kan få. Jeg har lige lært løsning af ... -
Hjælp :/
ForumindlægHej En som kan hjælpe? -
Differentialligninger.
ForumindlægNår man i en opgave får at vide at man skal løse en differentialligning med en begyndelsesbetingelse, er det så ensbetydende med at vores, er løsning så en partikulær løsning idet vi har brugt et punkt? Hvad er den nemmeste/bedste måde at udlede den fuldstændinge løsning til en differentiallign... -
Rigtigs isoleret??
ForumindlægHej. Har jeg isoleret F i denne ligning korrekt?? Ligningen: C=(F-32)/1,8 Isolér F: C=(F-32)/1,8 > 1,8*C=(F-32) > F=-32-1,8*C Well.. Er den rigtig oder forkert? På forhånd tak. -
sinus og cosinus
ForumindlægI trekant ABC er siderne a=4, b=5 og vinkel C er C=57gradera^2 = 4^2 + 5^2 - 2*4*5*Cos(C)= 16 + 25 -21,78= 19,21a = ???ka ikk hitte ud af det sidste... -
solve en ligning.. hjælp
ForumindlægHej Jeg skal solve en ligning i nspire, men hvergang jeg prøve siger den "for få argumenter" Ligningen (solve(-5*3^(2)+b*3+c=0) and (-5*7^(2)+b*7+c))=(0,(b,c)) HÅBER I KAN HJÆLPE -
får 7 i mat og vil gerne være læge??
Forumindlægkan man godt blive læge.. når man kun får 7 i matematik? :/ -
Colombias befolkningstal.
ForumindlægI perioden 1960 - 2005 kunne colombias befolkningstal med god tilnærmelse beskrives ved modellen: y = 3,50*1,025x Hvor y er befolkningstallet målt i millioner og x er antal år efter 1960. a) Hvad fortæller tallene 3,50 og 1,025 om bolivias befolkning i perioden. b) Bestem fordoblingstid... -
linjer og ligninger i koordinatsystem (skæringer mellem linjer)
ForumindlægHej Jeg har virkelig et problemer med min matematik aflevering, jeg håber i kan hjælpe mig til at forstå. "Grundbog i matematik" side 291 opg. 347.: Linjerne l og m har ligningerne: l: y = -2x + 5 og m: y = ax - 3 a) Tegn de to linjer i et koordinatsyste... -
kasseformet swimmingpool
Forumindlæghej jeg er en pige i 7 klasse der har brug for hjælp til noget matematik her kommer spm En familie har en kasseformet Swimmingpool, som er 8,2 m lang, 4,5 m bred og 1,8 m dyb A) Beregn hvor mange liter vand, der kan være i familiens pool.? B) Bestem hvor meget det vil koste familien at fylde... -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægHey.. Ville lige høre om der er nogen der vil fortælle mig, lidt om engelsk skriftlig årsprøve i (1g)...-Bruger man eksamenstekster fra 2.g?-hvilke emner / tekster har været til årsprøven (1.g) og eksamen (2.g) sidste år?Håber der er nogen der vil svare... mvh SE -
Hvorfor skal et thesis statement ikke være et statement?
ForumindlægSom jeg forstår det, bør et thesis statement være den påstand, som en argumentative essay prøver at overbevise læseren om, formuleret præcist som den sidste sætning i en tragtformet indledning, der tager stilling til emnet. Altså noget alla: There is a fine line between science and snake oil; s... -
Mulighed for at skifte senere?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er ude i et lille problem, at jeg skal starte på hhx efter sommerenferien i Aarhus, med følgende studieretning: Afsætning A IT A Markedskommunikation C Mine forældre overvejer at flytte til Aalborg efter jeg er færdig med 1.g, det kan vel godt lade sig gøre, at forsætt... -
Karaktergivning
ForumindlægJeg kom i forbindelse med vores første karakterblad her på mit gymnasium til at tænke på, hvilket grundlag karaktererne bygger på. I de skriftlige afleveringer er det mig bekendt logisk nok gennemsnittet af ens afleveringer, der afgør hvilken karakter man får. De mundtlige karakterer er jeg dog l... -
math
ForumindlægHej,, kan jeg få hjælp til den her opgave Beregn de ubekendte stykker i trekantABC, når det gælder at B= 43,7grader, C=74,3grader og lille a= 65,35
