Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19061 til 19080 af 156338
-
DTU-Mat1.
ForumindlægJeg sidder lidt og er i tvivl over disse opgaver; Et andet komplekst polynomium er givet ved Q(z) = z4 + 1 . a) Bestem samtlige rødder i Q(z) på formen a + ib . Tre komplekse tal er givet på eksponentiel form: 6e^i(3pi)/(2) , 14e^i*(15pi) og e^i(7pi)/(4) c) Bestem tallenes ... -
(Samf. og bio.) -> Racehygiejne, K.K. Steincke, Darwin og Mendel
ForumindlægHey folks Jeg står og skal til AT-eksamen imorgen i mit emne "Eugenik" (racehygiejne), og med fagene biologi og samfundsfag. Jeg står i det problem, at jeg har nok biologiske teorier hvor udfra jeg kan snakke om forskellige metoder, som de forskellige videnskabsmænd er kommet frem til,... -
Lyder min klumme okay?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en klumme, hvor jeg er blevet lidt i tvivl om hvorvidt den faktisk følger kravene. Her er et uddrag fra den. Tak på forhånd. Der er nogle dage, hvor bare ikke føler man er god nok. Hvor alt bare går dårligt, og man ved ikke om man er god nok. Du kender nok til begrebet ... -
E7 solcellens nyttevirkning
ForumindlægSolcelles nyttevirkning 09. oktober kl. 22:31 af Kristenzen - Niveau: A-niveau Er helt lost.. please hjælp! Hej :) Jeg sidder med en aflevering i fysik og er lidt lost omkring spørgsmål c For en solcelle er sammenhængen mellem spændingsfaldet og U over solcellen og strømstyrken I gennem... -
Kan jeg kræve en ny lærer?
ForumindlægI starten af 3.g blev dem der havde valgt Matematik A (inklusiv mig) delt ud og der blev lavet en ny valgfagsklasse i Matematik. I den forbindelse fik jeg også en ny lærer i Matematik. Og her starter mit helvede. Mit generelle faglige niveau ligger ikke super højt. Men heller ikke i nærheden af d... -
Måde for legemer at bevæge sig på?
ForumindlægJeg kom til at tænke på noget: Når man kaster et legeme op i luften, så vil det i et tidsrum have en positiv hastighed (ved en y-akse rettet positivt opad). På et tidspunkt ændrer denne hastighed sig dog til en negativ værdi: Legemet er på vej ned igen. Her kom jeg så til at tænke på, om legemet... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægBevis at (a^n)^m = a^n*m. jeg kan ikke finde beviset på google! På forhånd tak! -
Oversættelse af "Vanedannede atmosfære på café Tjili Pop" (artikel)
ForumindlægJeg har oversat denne artikel fra politiken, men er især i tvivl om hvorvidt forskellige ord skal være adskilte eller stå sammen, fx. 'Søndagsbrunch' = Sunday brunch, Sundaybrunch eller Sunday-brunch? Artiklen er lidt lang, men indeholder (forhåbentlig) ikke særlig mange fejl, så jeg håb... -
Vektorer
Forumindlægvi har 2 vektorer.. a og b a( 3,-4) og b ( 2,9) beregn gradtallet for vinklen mellem vektor a og vektor a+b øhm hvordan griber jeg den an? -
HJÆLP - Funktioner
ForumindlægJeg forstår ikke hvorfor forskriften for en eksponentielfunktion kan omskrives fra f(x)=b*a^x til f(x)=b*e^k*x og omvendt? Er der nogen der ved det? :) -
skal der bruges sinusrealtion?
Forumindlægi trekant ABC er BH højden fra B. det oplyses, at vinkel A=70, siden AB=5 og AC=12 Beregn BH og BC 5*cos(70)= 1,710 og derefter bruge sinusrealtionen til at bestemme højden BH? -
Hvor hurtigt kan jeg tage mat c-b?
ForumindlægHej alle... Jeg står i den kedelige situation at den vidergående uddannelse jeg skal søge ind på kræver at man har matematik på b. Jeg har det på c niveau og skal derfor have det opgraderet.. Det er i sig selv ikke så slemt! MEN så vidt jeg kan se så er der kun 10 timer pr uge kurser eller mindre... -
Cobb Douglas funktion
ForumindlægHejsa, Da aktivitets niveauet for økonomi forummet ikke er særligt højt, prøver jeg mit spørgsmål her og håber der er nogle af jer matematikere der kan hjælpe mig. Jeg har givet en Cobb Douglas nytte funktion: u(x1,x2 )=x4x3 en budgetbetingelse p1x1 +p2x2 = m hvor p1 , p2 , m > 0 *... -
Billedkunst som valgfag i 3.g
ForumindlægNu skal der jo snart vælges valgfag for mit vedkommende. Jeg går nu i 2.g (på gymnasiet) og overvejer kraftigt at vælge billedkunst i 3.g, men er lidt i tvivl om det måske bliver for meget, da faget også er obligatorisk i 3.g. Hvordan har det været for jer, der har haft billedkunst som valgfag sa... -
Oversættelse
ForumindlægHej Allesammen. Nogen der kunne have lyst til at tjekke om min oversættelse (C-niveau) ser nogenlunde ud. Vh Anne Traduce al español: Mercedes og hendes storesøster, Clara går i biografen for at se en film af Almodóvar. Filmen er interessant. Bagefter går de ind på en lille bar som hedder La P... -
forskriften for en funktion
ForumindlægHej kloge hoveder! jeg har nogle punkter fra en biologi-resultat, der tilnærmelsesvis skal give en eksponentiel funktion. Jeg skal finde en forskrift for denne funktion vha. mindste kvdraters metode. - OG IKKE LOMMEREGNEREN! Punkterne ( x , log(y) ) er (0 , 4,53), (60 , 6,649), (120 , 6,097), (1... -
virus - influenza
ForumindlægHej Jeg sidder med min SRP om influenza i fagene Biologi A og dansk A, og er lige løbet på et problem. Inde på netdoktor.dk står der: Influenzavirus skal bindes til sialinsyremolekyler (receptorer = sukkerholdige proteiner) i slimhinden i vores luftveje for at kunne forårsage infektion. Fuglene... -
virus - influenza
ForumindlægHej Jeg sidder med min SRP om influenza i fagene Biologi A og dansk A, og er lige løbet på et problem. Inde på netdoktor.dk står der: Influenzavirus skal bindes til sialinsyremolekyler (receptorer = sukkerholdige proteiner) i slimhinden i vores luftveje for at kunne forårsage infektion. Fuglene... -
Spørgsmål angående statskundskab (AU og/eller SDU)
ForumindlægHej, Jeg er en 19-årig dreng, som blev student (HTX - biokemi-retning på Mat A, Kemi A og Biologi B) (hvis jeg vælger statskundskab skal jeg selvfølgelig supplere fx. samfundsfag fra C til B hen over sommerferien) og har nogle spørgsmål angående medicin-studiet på henholdsvis AU og SDU (evt. ogs... -
Nyt studie efter færdiggjort kandidat + erfaring med suppleringskurser?
ForumindlægHej, Jeg står til at blive færdig med en kandidat i sociologi om lidt - men jeg har overvejet i lang tid at starte helt forfra, da jeg hellere vil arbejde med noget naturvidenskabeligt. Som jeg forstår det, kan jeg godt tage en ny bacheloruddannelse, så længe der er ledige pladser på studiet, hv...
