Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19161 til 19180 af 92738
-
trekantsberegning, besværligt :O
ForumindlægJeg har en opgave her som jeg ikke lige kan finde ud af. Håber der er nogle der kan hjælpe mig! Her er opgaven: Trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden 1, som vist på figuren. http://peecee.dk/upload/view/100363 linket. a)Forskrift for arealet af trekanten som funktion af x: ... -
vektorregning
ForumindlægJeg er ikke helt stærk i vektorregning og håber nogen vil tjekke følgende resultater: a) Bestem en ligning for den plan a, der indeholder trekant ABC. (tegning mangler her). A(2,0,0) B(0,6,0) og C(0,0,4) Har fået ligningen til 24x+8y+12z-48. b) Bestem vinklen mellem l og a, når l... -
Jeg har nogle få spørgsmål, hvis nogen er villig til at hjælpe mig, vil jeg være mega taknemlig.
ForumindlægHej søde venner, Jeg har fået disse karakter for disse fag, men jeg er nysgerig over hvilke der kommer til at tælle med og hvilke som ikke gør. Kan nogen hjælpe mig med det? Dansk A mundtlig 7 (har ikke fået karakteren for den skriftlige, men forventer også et 7 så lad os sige det) Dansk A skr... -
Hej dejlige mennesker <3
ForumindlægJeg sidder nu her foran min pc, og er gået fuldstændigt i stå. Jeg er igang med en matematik aflevering, som skal afleveres i aften, klokken 23:30. Hvis der er en sød sjæl, der gider at bruge tiden på at hjælpe, vil det være en stor gave for mig.. Takker så mange gange på forhånd :) Opgaven ... -
7.3 Stjernekobling
ForumindlægEn 3-faset symmetrisk, stjernekoblet belastning tilsluttes 3 gange 400 V, f=50Hz, og optager derved en effekt på 1200 W ved en cosφ=0,8. Beregn a) den optagne strøm b) den samlede tilsyneladende effekt S (måske noget med U gange I) c) den samlede wattløse effekt Q( måske U gange I gange si... -
Besked til de unge
ForumindlægHvis du ikke forstår, hvorfor e^(i*pi) = -1 skal du ikke studere Matematik. -
Betingede sandsynlighed
ForumindlægHejsa, Hvordan bruger man formlen: P(B | C) = P(B ∩ C) / P(B) når B og C er disjunkte ? Eks. B=(vi trækker et es} og C={vi trækker en sort konge} da vil (B ∩ C) = Ø på forhånd tak ! -
Er jeg sikker på at få Huen.
ForumindlægJeg har en samlet snit på 5.1 dvs. det er både de eksamener jeg har været op i og min årskarakter. Nu skal jeg op i 7 eksamener her tre skriftlig På A niveau Dansk, og Engelsk Samfundsfag. Som Jeg kan faktisk risikere dumpe skriftlige eksamener. Hvor meget vægtes de på eksamensbevis. Så skal op i... -
Luftmodstand 2
ForumindlægHej.. Jeg har været inde under "luftmodtand" og til dette indlæg vil jeg gerne have hjælp fra Sentinox, hvis det kan lade sig gøre.. Jeg skal til at lave et forsøg, hvor jeg skal se på kræfter, som opdrift og luftmodstand på en vingeprofil. Jeg er derfor intereseret i at finde en ud... -
Opgaver i hånden..
ForumindlægHar nogle opgave i matematik som jeg skal løse i hånden. Jeg har dog svært ved at løse dem. På forhånd tak :) I a vil jeg umiddelbart mene at jeg skal benytte kædereglen. a) Gør rede for, at funktionen F(x)=(x2-x)•lnx+x er samfunktion til funktionen f(x)=2x•lnx-lnx+x. b) Om en kontinuer... -
Bestem areal af parallelogram (vektor)
ForumindlægHej, Jeg sidder med et par matematik-opgaver som driller... Håber I kan hjælpe mig... Opgaverne lyder som følgende: I et koordinatsystem er givet to punkter P(3,1) og Q(20,7) samt en vektor a = (4 over -3) b) Bestem arealet af det parallelogram der udspændes vektorerne: vektor PQ på vektor a c) ... -
Nogen der kan/gider hjælpe ?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en opgave for i matematik som jeg ikke rigtig forstår. Spørgsmålet lyder : Beskriv de statistiske deskriptorer og diagrammer som anvendes ved grupperede observationer. Kan nogen hjælpe mig. det vil være en stor hjælp :). -
Lineær programmering
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en matematik emneopgave om lineær programmering og der er et spørgsmål, som volder mig problemer. 1) Beskriv kort hvad en funktion i to variabler er. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal svare på det. Nogen som kan hjælpe Tak på forhånd:D -
Hurtig hjælp til Diff. ligning!!!
ForumindlægHej, er i gang med en matematik aflevering, hvor jeg mangler sidste opgave, som lyder sådan: Find den løsning til diff. - ligningen y´+ 4y = X^2 + 6x - 4, Hvis graf går gennem punktet P(-3,10) På Forhånd tak :) -
modeller
ForumindlægHejsa, nogle der ved hvordan man løser følgende matematik-opgave på maple? Jeg har lavet opgave a) og har fået den til 2.5 timer, men ved ikke om det er rigtigt. Dog har jeg svært ved at løse opgave b) på maple. -
Kelvin/Celsius
ForumindlægEr dette rigtig udtrykt?:°C = K - 273,15På forhånd tak! -
hjælp
Forumindlæger der nogen kan hjælpe mig i matematik sprog? -
parentesregning
Forumindlæghvordan vil man kunne nå frem til dette resultat: (a+b+c)^2 ligesom man ved: (a+b)^2 kommer frem til ---> a^2+b^2+2ab -
Organisk kemi; Kemi-genier
ForumindlægHej Jeg har virkelig problemer med kemiopgaver. Jeghåber inderligt, at I vil hjælpe mig. Opgave 1) Ved stuetemperatur vil addition af brom til buta-1,3-dien hovedsagligt ske ved de to endestillede C-atomer. Samtidig dannes der en dobbeltbinding mellem C-atom nr 2 og C-atom nr 3. a) Opsk... -
Sin / Cos relationer - hilfe bitte....
Forumindlæghej... Jeg har aldrig kunne fatte cosinus og sinus relationerne :( og skæbnen ville at jeg skal op i mdt matematik om nogle få dage.... har jeg ret i følgende: Sinusrelationer: når to sider og 1 vinkel kendes: a/sinA =b/sinB =c/sinC Når to vinkler og en side kendes: sin A /a = sinB/b = sin C/c &h...
