Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19361 til 19380 af 41162
-
Rettelse...PLEEASSE
ForumindlægKunne nogle ikke være så søde at rette det her (eller bare noget af det) for mig :)Der Staat anerkennt dich nur als ein Teil die Nationale Minderheit, wenn du ein Staatsbürger bist. Es ist ein großes Problem in viele Lande damals man keine Minderheitsrechte bekommen. Dann bist du nur als einer Ei... -
Hvad kendetegner helt præcist Oplysningstiden?
ForumindlægHej. Efter at have læst om oplysningstiden, den gang hvor samfundet var styret af en konge og hvor det gjaldt om at oplyse folk, har jeg stadig lidt svært ved at finde det helt rette som kendetegner denne periode og hvilke temaer der behandles i litteraturen. Kan I hjælpe? På forhånd tak. -
hjælp til rette
ForumindlægNogen der gider kigge det igennem :) 1. Teksten „Marthas kleine Reise“ handler om en kvinde, som har slået sin mand ihjel. Der Text ,,Marthas kleine Reise’’ handelt von einer Frau, die ihren Mann getötet hat. 2. Hendes mand slog hende ofte, når han var fuld. Ihr Mann schl... -
Universalromantikken
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med en opgave om romantikkens grene (Universal, romantisme, national romantik, Biedenmeier) Men jeg er gået i stå ved Orgnanisme teorien. Ånden sover i stenen Drømmer i planten Vågner i dyret Skaber mennesket Er der nogen der kan uddybe eller definere teorien? -
kommaer...????
Forumindlæghejsa jeg har lige lidt svært ved at sætte kommaer i de 3 sætninger nedenunder....håber i kan hjælpe..jeg har lige selv prøvet, men det er sikkert ikke rigtigt.....:\n\nOfte vil det navnlig i lange og indviklede sætninger være nødvendigt med kommaer, for overhovedet at forstå hvad der står. \nSå ... -
rettelse
ForumindlægHi jeg er skide dårlig til tysk.. kan i hjælpe med at rette den??\n\nSpg. 2.\nDas Internet Spieler eine groß Rolle in meinem Alltag. Wenn ich in der Schule bin, brauche ich das Internet, und wenn ich zu Hause bin bin, baruche ich auch das Internet. Das Internet mit dem Computer ist ein von den wi... -
5små spørgsmål, inden terminsprøve imorgen
ForumindlægHola! :-D jeg skal til spansk terminsprøve imorgen, og der er lige nogle ting, som jeg godt vil have afklaret.. 1. Hvordan laver man "man-konstruktioner" på spansk? Skal man bare bruge se? Hvis jeg f.eks skal sige: Man kan se en mand på . . .. = Se puede ver un hombre en la ... 2.... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal til Tysk B 24-timers mundtlig prøve om et par dage. Jeg tænkte på, om nogle herinde har prøvet det før og derved kan give nogle gode råd videre? Jeg vil i så fald sætte stor pris på det! :-) Mvh. -
De ’hvide’ og magten/rigdommen i samfundet
ForumindlægWASP er en saga blot. De tider, hvor hvide angelsaksiske protestanter var de magtfulde og dagsordensættende, er forbi. Hvis du ikke tror mig, så prøv engang at tænde for dit fjernsyn. Hvis vi lægger ud med CNN eller BBC, så vil du formentlig bemærke, at sandsynligheden for, at nyhedsværten er ’hv... -
Hvad betyder J'y?
ForumindlægHvad betyder "j'y suis reste" ? Har prøvet at oversætte det på forskellige måder, men er ikke rigtig kommet til hvad det HELT præcist betyder... altså det jeg ér kommet frem til er: 1. Jeg slapper stadig af.. 2. Jeg slapper allerede af.. 3. jeg slapper af 4. Her er jeg.. (... -
oversættelse ( a mistake)
ForumindlægEr her nogen der gider at kigge minaflevering igennem?? \n\n A mistake \n\nTwo brothers who always was in debt, was one time in a association, where they amuse oneself very well, until the elder by looking out of the window discovered policeman who came walking \nTowards the house. “Fre... -
Stalin
Forumindlæg\n\n\n \nEr der nogen der ved hvad det væsentligste er ved Sovjetuniones politiske udvikling,under Stalins magt? ved slutningen af 1920' til starten af 1940'erne ...?? \n -
Angående arabisk
ForumindlægEr der nogen herinde som har taget arabisk på Hf? Enten som flex(netundervisning) eller som almindelig fag, der vil fortælle mig lidt mere omkring hvad man skal arbejde med ? og hvad der kræves af en. Lærer man f.eks. om koranen?? eller er det kun almindelige tekster på arabisk? Mange mange t... -
Lidt hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil være glad for hvis der vr en der kunne hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger til tysk:) 1. Sangen handler om et mord der er blevet begået og som skal opklares. 2. Hun ser en tegning som er tegnet af pernille som forestiller pindsvin som viser sig at være biller. 3. Han bruge... -
Hvad betyder ?
ForumindlægHvad betyder Uhomogen ? -
har en enkelt sætning som jeg lige skal have formuleret mest korrekt:)
Forumindlæghej er bare denne ene sætning jeg skal have hjælp med. when my heart stops,i hope i die knowing that i gave everything for those i loved.. eller siger man the once i loved?. hvad med kommaer? -
Er Eu demokratisk?
ForumindlægHej :) Har fået til opgave, at skulle en opgave om hvorvidt EU er demokratisk eller ej? lidt hjælp, for er faktisk ret blank? -
aaa
Forumindlægaaa -
Ioner/baser/syre
ForumindlægHey folkens. Nogle der har noter til ioner/syrer/baser, med natriuemchlorid og alle de andre syrer, er røget af på den i skolen. derfor kunne det være rigtig godt med nogle NOTER! Det ville være en stor hjælp! Mvh. Thomas P :) -
DEN AMERIKANSKE IDENTITET
ForumindlægHEJ Jeg har fået til opgave at redegøre for den amerikanske identitets opståen, samt for de værdier der kendetegner den........ har du nogle ideer ????
