Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19361 til 19380 af 29738
-
Matematik på c niveau!
ForumindlægHejsa, er der tilfældigvis måske nogen derude som kan forklare mig hvordan man laver denne opgave? Kugler med samme form og vægt kommer i en dåse. Den samlede vægt af dåse og kugler er en funktion af antallet af kugler i dåsen givet ved, f(x) = 50x + 200 hvor f(x) er den samlede vægt (i g), o... -
Fotokemi?
ForumindlægHvad er fotokemi og fotokemisk reaktion? Sad og læsede noget kemi i går da jeg støtte på disse udtryk, som jeg desværre ikke helt fik fat i, med betydningen taget i betragtning! -
Primær- og sekundærspændingen
ForumindlægPrimær- og sekundærspændingen Skal op til fysik eksamen imorgen, og mangler lige det sidste emne "Transformation" Er blevet i tvivl om hvad Primær- og sekundærspændingen og Transformere i serie er. Hvad er primærspænding? Hvad er sekundærspænding? Hvad er Transformere i serie? -
nydanskere med accent
ForumindlægHej. Jeg vil bare lige høre folks holdninger til mennesker, der taler dansk med accent. Ifølge sprogforskere er Danmark et af verdens mest intolerante sprogsamfund. Hvad mener I? Gælder danskernes typiske holdning kun over for personer med udenlandsk baggrund, eller gælder den også internt imel... -
En der vil rette 9 stykker?
Forumindlæger der en venlig sjæl, der gerne vil rette 9 stykker igennem? Opgaverne omhandler energi! (1.g c niveau) -
Lektiehjælp
ForumindlægHej Jeg skal snart være lektiehjælper, hvor jeg skal undervise i fagene matematik og kemi, men jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal gribe det an, da jeg ingen erfaring har med den slags. Når man tager penge for det, synes jeg, at niveauet og kvaliteten skal være i top, og jeg kunne derfor godt tæn... -
Kan ingen seriøst hjælpe?
ForumindlægEr disse rigtig beregnet? Tænker mest på enheder og formler. opg a. Følgende oplysninger er givet: m = 625 g F2 = 0,25 N F1 = 0,75 N RESULTERENDE KRAFT? Da F1 og F2 virker i hver sin retning har vi: Fres = (0,75N) – (0,25N) = 50 N (mod F1 retningen) opgave b. Følgende oplysninger er ... -
Nummerering
ForumindlægHej igen igen :) Jeg er i gang med at skrive en større opgave og i den forbindelse vil jeg bruge report. Men hvordan ændrer jeg nummereringen, når jeg bruger \section{}? Vil have den til at blive lige som article. På forhånd tak. Mvh. -
Enheden bliver..?
ForumindlægJeg er lidt usikker på den enhed jeg skal udlede af følgende beregning i opgaven: Temperaturen af en gas afhænger af gasmolekylens gennemsnitlige hastighed. Sammenhængen er givet ved følgende formel: (1/2)*m*v^2=(3/2)*k*T Massen af et N2 molekyle: (14 g/mol)*2 = 28 g/mol Temperatur: 273,15K + ... -
integral ligning
ForumindlægHeii alle sammen... jeg har siddet og stirret mig blind på en opgave uden hjælpemidler.. jeg skal gøre rede for, at ?x^2*e^x = x^2*e^x - 2xe^x + 2e^x + k... jeg kan simpelthen ikke lige finde ud af regneregler for den... tror jeg skal bruge noget substitution, men ved ikke hvordan jeg skal få d... -
Gærcelle og mælkesyrebakterier
ForumindlægHej, er der nogen som kan hjælpe med at beskrive de kemiske reaktioner under anaerobe forhold i en gærcelle og mælkesyrebakterier. -
Hjælp :(
Forumindlæghej jeg er virkelig helt lost i figur 2, ved ikke hvordan jeg skal forklare den :( nogen der gider bruge et par min på at hjælpe mig ?? på forhånd tak -
Are you ready boots?
ForumindlægEr der nogle, der kender til teksten; are you ready boots? -
Hi :)
ForumindlægHi med jer... Jeg har lige lavet en disposition over Anne Frank jeg skal op i til sommer. Hm. Jeg kommer blandt andet ind på hende og hendes familie, gemmestedet, hvordan de levede osv. Er der andre ting jeg skal komme ind på? Jeg ved ikke hvad jeg skal stille mig selv af spørgsmål til emnet, h... -
Betydning af Ekin = (1/2)•m•v2
ForumindlægEkin = (1/2)•m•v2 hvad symbolisere bogstaverne? og hvordan finder man m & v2?:-) -
Rejse tl USA
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 19 år, som vil til USA til sommer og et år frem (måske længere tid). En af grundene til, at jeg vil af sted, er at blive rigtig god til engelsk og at møde en masse nye mennesker:) Nu er mit problem så bare, hvad jeg skal lave derovre? Jeg har en masse forskellige ideer, me... -
Identitet for cosh
ForumindlægJeg har lidt svært ved denne opgave: vis: cosh(x) = 1 => x=0 Jeg kunne jo vise, at cosh(x)>1 for alle x>0. Men det lader til at være sværere, end jeg havde regnet med. Jeg er givet sædvanlige regneregler for eksponentialfunktionen, samt at den er defineret ud fra en regularite... -
Geometri
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der ser således ud: Figuren viser en trappe, hvor trinhøjden er 142 mm, og trinbredden er 330 mm a) Bestem trappens vinkel v. En trappe er god at gå på, når trinbredden + 2 gange trinhøjden ligger mellem 610 mm og 630 mm (trappereglen) b) Mellem hvilken gr... -
Limes og bestemmelse af a
ForumindlægOm funktion f(x) (x^2+x+a)/(x-1) oplyses at lim x gående mod 1 f(x) = 3. Bestem a. Nogen der lige vil hjælpe mig ved at forklare alle trin for hvad jeg skal gøre? Tak. :P -
Agnete og havmanden...
ForumindlægHey, har et mindre problem... skal forklare slutningen og sætte den i relation til tidens samfundsmoral hvilken samfundsmoral? nogen der kan forklare det? Tak, Rasmus
