Søgning på: psykologi eksamen b. Resultater: 19381 til 19400 af 114953
-
Matematik?
Forumindlæghej! jeg har et problem med noget problemregning, min opgave lyder: find værdien af A og B, når: A + B = 169 A : B = 12 A x B = 2028 og A - B = 143 håber at der er en eller anden der kan hjælpe mig ^_^ på forhånd tak! -
længde af vektor
Forumindlægto vektorer: a=(1,3) og b=(0,2) beregn længden af vektor 2a+b. Hvordan gør man det? -
Hvor kommer dette 1 tal fra i beviset for a i y=ba^x?
ForumindlægI beviset for a er jeg kommer frem til det afgørende tryk i a og vil gerne forstå det 100% da det skal bruges til den mundtlige eksamen. a = x2-x1√ y2/y1 = (y2/y1)1/x2-x1 Det jeg har problemer med at forstå er hvor kommer det 1 tal fra der bliver divideret med x2-x1 til sidst?... -
Effekten af en bølge?
ForumindlægRadioteleskopets modtagerantenne har arealet 490m^2 målt vinkelret på retningen til Cygnus A hvorfra den modtager radiostråling med effekten 1,1*10^-13W. Afstanden til Cygnus A er 6,62*10^24 m.Bølgelængden på radiobølgerne er 0,750m (og frekvensen 0,002 Hz)b) Bestem den effekt, hvormed ... -
Blicher
ForumindlægTil dank synopse har jeg trukket St. St. Blicher, forfatteren som skrev Hosekræmmeren. Jeg skal vælge et digt eller en novelle, som han har skrevet. Jeg må ikke vælge Hosekræmmeren og digtet Ouverture, da vi har gennemgået dem i klassen. Hvis I har nogle gode forslag til, hvad jeg skal vælge... -
Hjælp til konjunktiv + indledning
ForumindlægHej, Jeg er i gang med min 24-timers forberedelse til TyF B, og det går egentlig meget godt. Der er dog to ting, jeg har problemer med, som jeg håber I kan hjælpe med: 1) Hvordan skal denne konjunktiv lyde: "Hvis hans far ikke var blevet dødssyg, ville han aldrig fået kendeskab/opnået inds... -
Cikrlens ligning
ForumindlægHej,kan det passe at man som 1.G'er ikke har lært om cirklens ligning endnu?Min ven mener nemlig, at det er noget at det første en matematik lærer vil lære ens elever...Bjarke -
Gymnasium?
Forumindlæghej hvad kræver det at gå i gymnasium? på forhånd tak -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
Ligning for tangent i punkt (differantialregning)
ForumindlægHej, har denne opgave, men er meget usikker på den, kan nogen hjælpe? -
HJÆÆÆLP HASTER
ForumindlægPå billedet ses Golden Gate Bridge indlagt i et koordinatsystem med enheden meter (2) på begge akser. Koordinatsystemets nulpunkt ligger ved vandoverfladen hos den nordlige pylon til venstre i billedet. Bærekablets monteringspunkter på de to pyloner ligger 220 ... -
GRATIS fed program til trekant regning - must have
Forumindlæghvis man har tre oplysninger om en trekant, f.eks. en side og to vinkler kan prg tegne en skitste samt beregne alt om denne trekant som de resterende sider, vinkler, vinkelhalveringslinjen osv. http://cossincalc.com/download -
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Reducer
Forumindlægb ( 2b - 3 ) - (2b^2 - b ) + 4b -
hvad er nu reglerne for
Forumindlæg(a+b)2 og (a-b)2 hvad er de lig med? -
Kvadratsætning
ForumindlægGennemgang af beviset for andengradspolynomiets rødder. Jeg er noget til at, (2ax + b)^2 = 0, hvorefter min lærebog vurderer at vi ved at følgende gælder: (2ax + b)^2 = 0 er 2ax +b = 0 Og her gik jeg og troede at kvadratsætningen galdt og at det var noget lig, 2^2 a^2 + x^2 + b^2 + 4abx? Gælder ... -
Ellipse
ForumindlægJeg har en ellipse med funktion: (x-0)² + (y-0) ² 4b² b ² = 1 , jeg skal finde længden af de to halvakser a og b.Er der nogen der vil hjælpe?? -
Reducering
ForumindlægHej, Jeg forstår ikke at reducere dette stykke:(3/a-b)-(6b/a^2-b^2)Nogen som kan hjælpe? -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægGod aften folkens Jeg er igang med at forberede mig på mundtlige spørgsmål til eksamen, men jeg sidder lidt fast, så håber i kan hjælpe. Under eksaminationen skal du komme ind på: - Definitionen af de trigonometriske funktioner, cosinus, sinus og tangens og løsning af trigonometriske... -
Opgave 14, STX, matematik A
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx Hvordan løses opg 14 b i dette eksamenssæt vha. seperation af variable. Jeg kan godt løse den på an...
