Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19421 til 19440 af 21415
-
Immunforsvaret?
ForumindlægHej (: Jeg mangler virkelig en god oversigt/tabel over alle immunforsvarets celler og stoffer, hvor hver enkelts funktion kort er beskrevet. Har forgæves ledt længe, så ville lige høre om I kendte et sted man kunne finde dette? (Kan selvfølgelig lave det selv, men det kan da ikke passe der ikke e... -
Binom ligning
ForumindlægHej hvordan kan jeg løse følgende binome ligning: z^6 = -64 når der ikke er noget imaginært tal i og kun løsninger med positive reele tal skal findes -
Tinglysningslovens § 1 stk. 2 og § 27?
ForumindlægHvad er forskellen mellem TL § 1 stk. 2 og TL § 27? -
Bestem vinklerne i trekant
ForumindlægHej. Er igang med en matematikaflevering, men kan ikke finde ud af at bestemme vinklerne i en trekant hvor tre sidelængder er oplyst. Sidelængderne er: a=5, b=2, c=3 Jeg ved godt hvordan man gør, hvis man kender to sidelængder og en vinkel. Men ikke når man ikke kender nogle vinkler. Så er det j... -
Hjælp til valg af uddannelse efter STX
ForumindlægHej med jer :) Jeg er en dreng på 18, og jeg overvejer pt. en masse forskellige uddannelser. I den forbindelse tænkte jeg, at det kunne være I have nogle inputs ;) Lidt om mig Jeg går på 3. år på STX, og har musik A - engelsk A og samf B. Derudover har jeg matematik på A, som jeg kun har ... -
Beregning af hastigheder efter stød
ForumindlægVed ikke om der er nogen der kan hjælpe med dette, men har et problem i min SRP-opgave, som skal afleveres i morgen: Jeg har et baseball bat med massen: 0,85kg(mA) og en starthastighed 35m/s(uA) Jeg har en bold med massen: 0.145kg(mB) og en start hastighed på -40m/s(uB) Jeg vil vi 2 lignin... -
engelsk futurum - er dette rigtigt??
ForumindlægHar nogle opgaver for til om 3 dage. Jeg har lavet sætningerne, men er ikke sikker på det er rigtigt?? 1) da hun rejste, sagde hun, at hun kom tilbage om en måned. 2) hun vidste, at hendes mor blev vred, hvis hun først kom hjem efter midnat. 3) hans lærer sagde, at han blev smidt ud, hvis han ble... -
kal man tro på gud for at være præst?
Forumindlæghttp://politiken.dk/debat/skrivdebat/ECE1874422/skal-man-tro-paa-gud-for-at-vaere-praest/ http://politiken.dk/indland/ECE1874783/ekspert-du-kan-sagtens-vaere-praest-uden-at-tro-paa-noget-som-helst/ (Skuffende de ikke spurgte en præst) Debatten er blusset op igen. Hvad er jeres holdning? E... -
Filosofi i 1. g?
ForumindlægVidste ikke lige hvilken kategori det her passer ind i, men nu opretter jeg det her... Jeg går i 9., og skal nu til at finde et gymnasie at søge ind på. Jeg vil meget gerne have filosofi (helst på A niveau, men hvis det ikke kan lade sig gøre er andet fint) men kan kun finde det som valgfag, hvil... -
Medicin Studiet, Optagelse hjælp!
ForumindlægHej alle, har virkelig brug for noget hjælp her : ). Jeg gik ud af gymnasiet sommeren 2008, med et snit på 6,0 ( hvilket er ret lavt, men havde en lidt svær periode med sygdom i familien osv.), Jeg læser p.t HA.Jura på CBS, og klarer det let nok. Min store drøm har altid været at læse medicin, m... -
Mængden af matematik på HHX
ForumindlægHej :) Jeg skal have valgt gymnasie inden den 5. februar, og jeg er rimelig sikker på, at jeg vælger HHX (skal til åbent hus der den 2. februar), men jeg er en lille smule bekymret for mængden af matematik i fagene. Jeg er godt klar over, at der med økonomi også følger tal, men hvor meget af ... -
differentialkvotient,
Forumindlæghej jeg har et hurtigt spørgsmål om differentialkvotienter, er dette definitionen af en differentialkvotient:? y = f(x0 + h) + f(x0), -
wikipedia.org /dk
ForumindlægEr wikipedia en troværdig kilde? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har set mange herinde, anbefale, at man skulle tjekke derinde om det, de nu spurgte om. Men samtidig så har jeg lagt mærke til, at alle og enhver kan skrive derinde, selv jeg og en eller anden på 8 år :S -
Rettelse af Eksamen??
ForumindlægHej nogle der vil læse min eksamen igennem, og giv mig en vurdering, jeg nået uheldigvis ikke at rette den igennem, og manglede lige lidt perspektivering. Nogen der har lyst? -
To morgener (stx eksamen)
ForumindlægJeg er umiddelbart den eneste fra min klasse der har skrevet om de to digte "Morgen" og "Tidlig Morgen". Hvem har ellers? Og har i lyst til at diskutere lidt? :D Ekspressionisme-delen gik fint for mig, men surrealisme - nej tak da. -
Doping i sportsverdenen - Kommet for at blive?
ForumindlægHey! Hvorvidt tror du, at doping vil blive en naturlig del af fremtidens sport? Her kan du i hvert fald læse mit eget bud: Den teknologiske udvikling går rasende stærkt på alle fronter, den er et eksempel på en eksponentiel vækst for nu at bruge et udtryk fra matematikkens verden, og således vi... -
Meningen med livet
ForumindlægIkke fordi jeg er selvmordskandidat eller på nogen mangler en mening med livet, synes bare det ville være interessant, hvordan i svarer på spørgsmålet: Hvad er meningen med livet? -
Vektorer 3D
ForumindlægPå figuren nedenfor ses en trekant ABC samt projektionen A1B1C1 af trekanten på xy-planen. Endvidere ses fodpunktet D for hjden fra B i trekant ABC samt projektionen D1 af D på xy-planen b) Bestem koordinatsættet til D c) Undersg, om B1D1 er højde i trekant A1B1C1 Hvordan laver jeg de to her? -
MANCHESTER UNITED ELLER CHELSEA?
ForumindlægHej Alle! Hvem vinder i aften: Manchester United eller Chelsea? Jeg er Real Madrid tilhænger og jeg hader Manchester United, derfor håber jeg Chelsea vinder - hvad tror du? Hilsen, Liv1988 -
FSA fysik.
ForumindlægHalløj (; Nogen der var oppe i fysik i dag? Hvis ja, Hvordan gik det og hvad trak i?
