Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 19421 til 19440 af 89230
-
reeksamen på uni og pensumskift
ForumindlægHej. Hvordan fungerer reeksamenssystemet på universitet (fx KU) når der sker pensumskift? Eksempel: Antag at du har taget et kursus i Matematik. Du dumper de første 2 eksaminer, og har nu kun en sidste chance tilbage. Denne får du ved den almindelige eksamen til næste års kursus. Men til næste å... -
Differentialligninger - gør rede for....
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til skriftlig eksamen, og er løbet ind i nogle problemer. Jeg har rigtig svært ved differentialligninger, så håber der er en der kan hjælpe mig med nogle eksempler. Gør rede for at funktionen f(x)=e~x+x er løsning til differentialligningen dy/dx=y-x+1 Sådan... -
Engelsk på uni
ForumindlægHej SU Jeg går på mit sidste år i gymnasiet, og i 2.g dykkede mit gennemsnit gevaldigt ned, både pga. dovenskab og personlige problemer, som også har resulteret i en dumpet eksamen i fysik. For at studere engelsk på KU er gennemsnittet på 7,2 og mit er lige pt. på 5,6. Påvirker den dumpet eksame... -
Diverse spørgsmål
ForumindlægGoddag.. I forbindelse med repition af matematik pensum er jeg kommet i tvivl om nogle opgaver.Det drejer sig om 1. opgave i følgende sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-7-MED.pdf?menuid=150560Vinkel D beregnes nemt vha en sinusrelation og jeg får denne til at være... -
tau-lepton, elektron, positron
Forumindlæghar fået denne opgave: en elektron og en positron bliver skudt mod hinanden og danner en tau-lepton og en anti-tau-lepton elektronen og positronen har hver den kinetiske energi: 6,41 \cdot 10^{-10}j Den samlede kinetiske energi af tau-partiklerne blev målt til: 7,13 \cdot 10^{-10}j a) Beregn ... -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
Fysikeksamen og rapporter
ForumindlægHej alle - hvorledes er det med en fysikeksamen og rapporter? Sæt nu jeg trækker vands varmekapacitet, skal jeg så blot fortælle om, hvorledes jeg fandt vands varmekapacitet, hvad jeg fik af resultater og lignende? Jeg skal ikke nødvendigvis have rapporten på mig under eksaminationen? -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :) -
eksamensnit??
ForumindlægHej Er igang med at udfylde KOT skema. Idet der står at man skal skrive sit eksamensgennemsit, er det så det der så på ens eksamensbevis eller må man skrive ens snit gange med 1,08, eller er det noget universiteterne selv regner sig frem til? På forhånd tak -
Eksamensopgave til socialrådgiver 3 semester.
ForumindlægHej jeg skal skrive en opgave som skal have en problemstilling om udsatte børn og unge Jeg skal skrive en problemformulering og lave analyse til 2 artikler som handler om det emne jeg skal skrive om. Er der nogen som har arbejdet med sådan en opgave som kan hjælpe mig. -
Koefficient krav i 2. grads polynomium?
ForumindlægJeg forstår ikke følgende opgave, så er der nogle der kan hjælp mig med den? --- Bestem de krav koefficienterne a, b og c i andengradspolynomiet: f(x) = ax^2 + bc + c skal opfylde, når f skal have globalt maksimum på den positive del af y-aksen. Giv derefter et eksempel på et sådant andengra... -
udregning
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for lidt hjælp til at udregne dette stykke: a = 2 b = -3 c = 4 d = -5 opg. 1) a-b(c+d) dvs. 2 - -3(4 + -5) Hvordan vil i starte med at regne på den? Jeg ved hvad svaret er, men har lige brug for nogle grundlæggende principer evt. tak -
Isolering af formel
ForumindlægHej Jeg skal i denne opgave finde fællestemperaturen, nemlig tf, men ved ikke lige, hvordan jeg skal isolere følgende formel, så jeg får tf til at stå alene. Formlen ser således ud: mk*c*(tf-tk) + mv*c*(tf-tv) = 0 Tusind tak på forhånd. -
Find koefficienterne
ForumindlægFatter ikk den her opgave.. Synes umiddelbart at man skal regne tilbage, altså isolere. Men kan ikke få det til at gå op. Et andengradspolynomium f er bestem ved f(x)= ax^2+bx+c Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)=4,5. Bestem tallene a, b og c.. -
Konstanters fysiske betydning?
ForumindlægJeg er i en fysikopgave om henfaldsloven blevet spurgt hvad konstanterne A og C i en eksponentiel forskrifts' fysiske betydning er. Forskriften er taget fra en graf med x som tid og y som tælletal, derefter er der lavet 'curve fit' og valgt forskrift som natural exponent (B er fjern... -
sinus- og consinusrelationerne
ForumindlægI en spidsvinklet trekant ABC er vinkel A=40 grader, |AB|=7 og |B| = 5 Beregn vinkel C, |AC| og arealet af trekant ABC Jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge for a regne vinkel C ud. I alle formlerne er der to sider jeg ikke kender... -
Vektorer - Hjælp til opgave
ForumindlægHej, Jeg sidder og roder med denne opgave: En trekant er bestemt ved A(0,3) B(4,5) og C(t,t). For hvilke værdier af t er trekant ABC a) Retvinklet b) Stumpvinklet c) Spidsvinklet Jeg er gået helt i stå så noget hjælp ville være rart, evt. givet gennem et andet eks. ! / J. Fibiger -
diskriminant og rødder
ForumindlægHej jeg mangler virkelig hjælp til følgende opgave: Hvilket c skal vi bruge hvis vi vil have 2 løsninger: jeg ved godt jeg skla bruge formlen for d, men hvis jeg sætter 2 ind på d's plads får jeg et tal man ikke kan dividerer med. Det her er funktionen: f(x) = 2x^2 + 4x + c -
Andengradspolynomium
ForumindlægJeg har en opgave som lyder: Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) = ax^2+bx+c Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1) = 4,5 a) Bestem tallene a, b og c Håber i kan hjælpe. -
f'(x) = 0
ForumindlægDet gælder i et ekstremalpunkt. Jeg så engang et bevis for det ved, at man vise, at hvis f'(c) ikke er lig nul, så kan c ikke være et ekstremalpunkt, men det synes jeg ikke giver så god forståelse, for hvad der egentlig sker i et toppunkt. Siden f'(x) = 0, må der gælde, at man har to på...
