Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19441 til 19460 af 21415
-
Potensfunktion
ForumindlægHar en opgave til eksamen, som lyder således: Redegør for karakteristiske egenskaber ved potensfunktionen y = b * x^a og dens graf, herunder betydningen af de indgående størrelser a og b, og hvordan forskriften findes ud fra to punkter. Jeg fatter NADA!. :s -
Har VILJEN, men IKKE snittet til at studie Medicin :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil virkelig gerne læse medicin, men problemmet er mit snit. Jeg går i 2.g, og har et snit på 5,6. Jeg kan umuligt komme i nærheden af et snit på 10 :(. Jeg ved man kan komme ind gennem Kvote 2, men hvad lægger de vægt på..? Jeg har en del erfaringer bl.a. hospital (ren... -
HVAD ER OECD?
Forumindlægjeg ved hvad det står for, men hvad er det? Det er lande som samarbejder med markedsøkonomi og politik?? -
Fra designstuderende til stud.jur - peptalk
ForumindlægHej Alle! Jeg er pt. designstuderende på Danmarks Designskole (http://www.dkds.dk) i København. Jeg startede på grunduddannelsens første år i sommer, og tog desuden, inden studiestart, på et forberedende højskolekursus på Krabbesholm i Skive. Men, jeg tror ikke det er mig, og overvejer nu kraftig... -
Styrker og svagheder ved kognitionspsykologien
ForumindlægEn der kan hjælpe med opgaven. Styrker og svagheder ved kognitionspsykologien i forhold til andre psykologiske retninger. -
ludvig holberg?
Forumindlægjeg har fundet et digt, der hedder "om egen drys, samt hans kærlighed og forvandling", digtet skulle være skrevet af Ludvig Holberg, men jeg kan ikke finde nogen oplysninger om digtet og når jeg søger på "Ludvig Holberg" så kan jeg ikke finde teksten noge steder. :s og jeg fo... -
Spuck vor ihr aus..
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til tysk eksamen i morgen og har i dag trukket teksten "spuck vor ihr aus" af Günter görlich. Ville høre om der er nogle der kender teksten, og som kunne fortælle mig hvad den helt præcis handler om?.. Håber I kommer med nogle bud.. -
HJÆLP TIL MATEMATIK OPGAVE
ForumindlægA = π *c*(a+b) i denne opgave skal jeg isolére a, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det da jeg er rigtig dårlig til matematik. Jeg kommer måske med nogle andre spørgsmål også PLZ HJÆLP :) -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
drømme og hukommelse
ForumindlægJeg har hørt, at hvis man husker 12 drømme (dvs. 12 forskellige steder) den følgende dag, så er man en super-husker? Er det noget som er videnskabeligt bevist? -
Postmodernisme
ForumindlægHey Everybody =) Jeg tænkte på, jeg er igang med at skrive en dansk opgave om postmodernisme, men mangler nogle meget gældende oplysninger omhandlende forfattere. Så jeg tænkte på om en af de vidende hjerner derude kunne sende -bare et par navne -på nogle større forfattere under postmodernismen ... -
Skabelse
ForumindlægHej Når man taler om skabelsen ud fra et synspunkt om at universet og jorden med alt hvad disse rummer ikke er skabt af en skaber, hvordan forklarer man det så? Har noget altid eksisteret? Er det overhovedet muligt? Kom alt vi ser af ingenting? Og kan alt dette overhovedet være kommet af ingenti... -
brydningsindeks.hvorfor fra luft til glas i det ene tilfælde og glas til luft i det andet??
Forumindlæghej søde mennesker! jeg sidder her med en fysik opgave, med lysets brydning. Vi har lavet nogle forsøg i klassen, med en prisme og laserstråle, hvor vi er nået frem til nogle forskellige resultater. MEN spørsgmålet lyder: lyset bliver sendt fra luft til glas til luft - lige meget hvordan prisme... -
KIG HER: Er det muligt?
ForumindlægJeg har brug for at komme ud med noget, og spørge her. Tror I, det er muligt at stige fra hvad ... 4 i skriftlig biotek-karakter til et 12-tal til den skriftlige eksamen? I så fald, hvordan synes I jeg skal begynde at forberede mig? Der er vel 1,5 - 2 måneder tilbage, til jeg skal til eksamen. J... -
Interval
ForumindlægHej derude. Jeg har en opgave, som jeg skal løse, men det sværste er en delproblem, som jeg ikke kan forstå. Her følger delproblemet af opgaven, som har svært med. Vi har givet: Det er klar f.eks, at Problemet er med Altså hvad er Vil nogen derude forklare hvad er ? På forhånd tak -
Droppe ud af gymnasiet tæt på eksamen
ForumindlægHej studieportalen. Jeg ligger inde med nogle dybe problemer angående min uddannelse. Jeg går på HF på 2. år som 19 årig, og der er eksamener om under en måned. Jeg har kæmpe lyst til at droppe ud. Jeg går med ekstrem præstationsangst, men ikke mindst er jeg utrolig dårlig i skolen. Jeg er teknis... -
synapse og Acetylcholinesterase
ForumindlægJeg har en opgave for i biologi, og for overhovedet at kunne forstå den, skal man kunne forstå hvad synapse og acetylcholinesterase er, og det kan jeg simpelt hen ikke. så jeg tænkte på, om der ikke er nogen der i et simpelt og ikke-biologifagligt sprog kan forklare disse to ting. Det ville virk... -
Fischer-projektion
ForumindlægHej, Jeg skal navngive stoffet med følgende fischerprojektion efter R,S-systemet .. Har jeg vendt stoffet ordenligt (har vendt det på to måder)? .. Jeg regner med, at navnet er: (R)-bromchlorflourmethan -
Hjælp, og der er sikkert ikke en som ville hjælpe.. Kortfilmen ''Pin Up''
ForumindlægHvad symbolisere Berits guitar? Hendes guitar er meget vigtigt, da vi også får indtryk af hovedpersonen liv. Hvad symbolisere hendes kamera? Og træet, hvor drengenee udspionere -
Fedme - Biologi/Psykologi :) synopsis - hjæælp
ForumindlægHeej :D Jeg skal til at skrive en selvvalgt synopsis, jeg har valgt at skrve i biologi. og psykologi og har valgt emnet fedme. Dog kan jeg ikke komme i tanke om en problemstilling eller nogle gode underspørgelsmål :( Er der nogle der har nogle ider og eventuelt har skrevet om dette emne i de her...
